..: Fotogalerie - detaily fotografie 387.043 + 475.179 :..
 

387.043 + 475.179


387.043 + 475.179Informace o fotografii:
 - Místo focení: Ústí nad Orlicí
 - GPS: 49°58'16.926"N, 16°22'47.55"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 21.5.1992
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu
 - Zobrazeno: 6231x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.06.2015 (22:42)  
A podle čeho se pozná, že zastáncům nešlo o záchranu historického baráku ale o krátkodobé politické cíle?
30.06.2015 (22:28)  
NIcKON: Mezi nadšením a krátkodobým politickým zviditelněním je zásadní rozdíl. Jestliže řeknu A, měl bych umět říci také B nebo bych si měl být vážně vědom, že musí být vyřčeno B. To máte jako nádraží v Brně a rychlodráhu Ruzyně. Buď necháme rozhodovat inženýry a techniky v oboru několik let, anebo necháme cloumat krátkodobé politické garnitury, které mají za následek prodražování projektové přípravy a realizace z důvodu zviditelňování sebe sama.

Fotografie krásně dokumentační. Mě zaujaly obnovené koleje, ASP a svařovací vozík v dáli, :-). Dnes tam nejspíše najdeme jen budovu a portálový jeřáb v pozadí, :-).
30.06.2015 (22:24)  
Pane Zdeňku, můžeme jen litovat, že průjezd parního rychlíku byl v té době něčím tak všedním, že to nikoho nenapadlo aspoň vyfotit (o nějakých kamerách vůbec nemůže být řeč). Na ty záběry bych se s chutí podíval.
A to prý byl Martin (387.043) jedním z největších lenochodů mezi mikády...
Teď tam jezdím převážně s plechovkou...což o to, mašina je to jednoduchá, spolehlivá, pěkně se s ní jede. Tahá si spokojeně ty 4 vagónky...ale pokud je zima, vlhko, lezavo...taky jí to chvilku trvá, než se na těch 90 - 100 dostane...a trefovat se v noci a v mlze do těch krátkých peronů...to taky není úplně jen taková brnkačka. A to tam mám autoblok, GSM-R atd atd. A teď tak jedu a říkám si...tady byla mechanická předvěst, tady dvouramenný návětidlo...jakpak asi bylo vidět v té mlze a v té rychlosti (přes ten dlouhej kotel?) A to měl ještě vlak 2-3x tak dlouhej a těžkej, brzdy škoda mluvit...většinou vyčerpatelný (Westinghause nebo Knorr), s tí si člověk musel hrát,...žádný TRS žádný GSM-R...a taky jezdili. A ne zrovna špatně.
30.06.2015 (22:08)  
Občas se někdy něco stane z ryzího nadšení. Že se v něm tu a tam pozapomene na následky, se bohužel stává. Tak nesuďte nadšence tak příkře. Snažili se zachovat krásnou historickou budovu. A pokud se dobře pamatuju, využití pro ni původně plánovali...
30.06.2015 (21:56)  
Tohle je námětově, kompozičně i barevně snad nejzajímavější snímek z Ústí nad Orlicí, co jsem kdy viděl.
Drahoš Švestka: Škoda, že už nikdy neuvidíme, jak 387.043 ještě v dobách heršpických se Slovenskou strelou projela Vranovicemi, kde tehdy byla devadesátka, poctivou stopětatřicítkou. A topič od tam stojícího předjížděného osobáku zavolal strojmistrovi do Brna a ptal se, "které prase to dnes jelo se Strelou", že prý to bylo hrozné ...
DanyfromCZ: Přiznávám, že jsem přímo prvotřídní debil, neb po celý můj život úporně obhajuju mé žití, kteréž pokládám za důležité, a přitom pro něj ani po padesáti letech nemám řešení, ba ani ta vize - nic moc.
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
Počet komentářů uživatele44 »fotek 0
30.06.2015 (21:27)  
Pokud obhajuji něco, co je důležité, tak pro to musím mít i řešení, využití či aspoň nějakou vizi. Tady jde o krásnej případ bandy lidí, která nemá nic na práci, a tak vymejšlí hovadiny. Jakmile se budova zachrání, tak od toho daj ruce pryč a "státe, snaž se". Bohužel, v dnešní společnosti, celkem častej jev.
30.06.2015 (21:21)  
mRKEF: To je pravda, ale: Vezmu-li to po pořádku, celou jejich historii, nebylo to tak hrozné. Po výrobě, za 1.republiky, na ně byli přidělováni 2 topiči...jinak by se ta mašina na rychlících opravdu nedala utopit.
Pak přišla válka, která vnesla do dopravy chaos...no a po válce už se začalo s produkcí výkonnějších a modernějších lokomotiv. Prakticky od poloviny 50.let mikáda vyklidila pole v těžké rychlíkové dopravě a dosluhovala převážně na Os vlacích na ve výtopnách jako Děčín, H.Heršpice (později Brno-dolní) a Přerov, kde fyzická námaha kladená na pomocníka nebyla už tak značná. I když osobní vlaky mívaly tehdy běžně až 10 čtyřosých vozů, se 700 tun těžkými rychlíky např.z Prahy do Přerova či Bratislavy se to nedalo srovnat.
Výjimkou a zlatým hřebem byla vozba expresu 1/2 Slovenská Strela ve výtopně H.Heršpice v letech 1961-63...ale tento vlak míval z počátku pouhých 6-7 vozů (přitom však velmi rychlé jízdní doby). Vzhledem k stále narůstajcí frekvenci (jednalo se v té době o nejrychlejší spoj na rameni Bratislava - Praha) a rostoucí zátěži vlaku byl počínaje GVD 1963/64 tento elitní spoj veden lokomotivami ř.498.1 výtopny Bratislava hl.st., které si s tím přece jen poradily lépe. A heršpickým mikádům zůstaly převážně výkony na Os vlacích na rameni Bratislava - Česká Třebová.
V depu na dolním jsem znal velmi dobře jednoho fíru, který měl to štěstí a na mikádech na Ex 1/2 v té době jezdil jako mladý začínající pomocník. Říkal, že pokud v Břeclavi na přednádraží po rozjezdu směr Brno mašina nešlapala 90-95 km/hod, bylo to špatně a v Podivíně už bylo zpoždění...Při pohledu do SJŘ z těch let tomu naprosto věřím.
30.06.2015 (21:18)  
Vida, takže když někdo obhajuje to, co považuje za důležité, je debil jen proto, že má jiný názor než vy? Trochu silná slova, ne?
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
Počet komentářů uživatele44 »fotek 0
30.06.2015 (21:10)  
A ta barabizna, za jejíž zachování se bohužel postaralo pár debilů z nějaké neziskovky a někteří imbecilní místní, stále stojí...
30.06.2015 (20:47)  
DS: masina je to vskutku velmi elegantni, ale topic se tam asi pekne nadrel :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko