Fotka | Zpráva | Datum |
425.952-9 | TTtrain: A ještě více, kdyby měla modernější čelo (viz novější výrobky fy Stadler) | 20.12.10 - 15:35 |
753.713-7 | Zaza, stene: jedná se o tzv. "dumpcar" = oboustranně výklopný vůz. Nárazníky a šroubovka tam jsou, po zvětšení sice ne úplně zřetelně, ale viditelné. Vozy "LH" jsou jednostranně výklopné a používají se především v povrchových dolech. | 20.12.10 - 8:05 |
V 63.143 | Ještě k předchozímu: navíc mi připadá, že trať je ve stoupání. A každý metr, o který se strojvedoucí dřív dozví, že má volno, může u těžších vlaků hrát roli z hlediska rychlosti rozjezdu a případně i uvíznutí - proto těch několik opakovacích návěstidel. | 16.12.10 - 13:25 |
V 63.143 | Z Maďarska a Polska si situace se dvěma i více opakovacími předvěstmi hustě za sebou uvědomuji. V těchto zemích, kde většina tratí je rovná a přehledná, by patrně někdo mohl v oblouku návěstidlo přehlédnout. | 16.12.10 - 8:36 |
556.005 | Honza Beránek: ano, to je pravda - týká se ale spíš rychlíkových lokomotiv. Štokry mohly žít mnohem déle (viz např. řady 44, 50 u DR i DB a 52 u DR). Nemusely by se tak vyrábět celé série motorových lokomotiv (např. T 478.1 a především T 679.1). Tuším, že mě za tento názor někteří ortodoxní motoráři ukamenují :-) | 08.12.10 - 8:35 |
556.005 | Kdo by byl v té době tušil, že "žabotlamy" se dožijí výrazně vyššího "služebního věku" než ty štokry ;-/. Žabotlam měl tehdy za sebou nějakých 8 let služby, štokr něco přes 20. Žabotlamy kroutí už kolem 45 let, štokry se v některých případech dožily sotva poloviny... | 08.12.10 - 8:14 |
433.001 | Trochu vám závidím počasí - v Praze byla po oba dva dny mikulášských jízd s "Bulíkem" 464.102 totální "deka". | 08.12.10 - 8:01 |
181.084-5 | K přepravě lokomotiv do býv. SSSR bych dodal jen to, že v 70. a 80. letech se vypravoval nákladní vlak Plzeň - Čierna nad Tisou, který přepravoval elektrické lokomotivy ze Škodovky (obv. 1-2 ks na přepravních podvozcích, podvozky rozchodu 1 520 mm byly na plošinových vozech) a plzeňské pivo (kolem 10-15 chladicích vozů). V Praze se k němu přidávaly lokomotivy ČKD (obv. 4-6 ks na přepravních dvojkolích, originál dvojkolí byla na vozech Vtr) a tramvaje z Tatrovky (většinou T3 na plošinových vozech). Mezi humorným lidem železničářským se mu přezdívalo "dárkový vlak". V Čierné nad Tisou se lokomotivy převazovaly a přepravní náležitosti se posílaly zpět. S motorovými lokomotivami (jak to dělali ve Škodovce mi není známo) jezdil doprovod; v zimě se kabina příslušného čmeláka vybavila kamínky a komínek se vyvedl vyjmutým oknem, do kterého se vsadil místo skla plech shodných rozměrů s komínovou rourou... | 07.12.10 - 9:05 |
181.084-5 | Na konci léta 1991 už to žádné "zlaté doby chrlení čmeláků" nebyly, to možná tak o 5-10 let dříve. V té době se už ČKD zvolna začínalo potýkat s odbytovými problémy. A myslel bych si, že zobrazená dodávka čmeláků už ani nebyla určena pro sovětské, potažmo ruské železnice. V těch dnech M. S. Gorbačov už mlel z posledního (před několika dny proběhl v Moskvě pokus o převrat) a ten státní útvar, co se dřív jmenoval SSSR (v té době už možná SNS) moc neměl z čeho platit. Poslední dodávky čmeláků z ČKD mířily do tehdy už v podstatě samostatného Pobaltí (Litva) a o něco později na Ukrajinu. Už to byly spíš paběrky... | 06.12.10 - 19:30 |
810.141-2 | Nátěr zajímavý - čelo poněkud připomíná "záporný" smajlík. | 04.12.10 - 20:49 |