..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 226 227 228 229 230 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
424.287Dovolte mi ještě pár "pamětnických řečí":-) Maďarské dráhy zavedly pravidelné nostalgické vlaky již v roce 1985, u nás se objevily až v JŘ 1988/89 nebo dokonce až v tom dalším. První "nostalgickou" tratí MÁV byla právě trať Budapest - Esztergom, vedoucí pěknou krajinou pohoří Pilis. Hlavní protagonistkou zde byla právě 424.287 a možná i jiné lokomotivy této řady. Snad o rok později zavedly MÁV nostalgické vlaky také na trati Budapest Déli - Siófok (jižní břeh Balatonu), na kterých se představila v roce 1987 zprovozněná lokomotiva 109.109 bývalé Jižní dráhy (MÁV 302.610). Bylo zajímavé tam strávit den, protože kromě jednoho páru parních vlaků tam poměrně často jezdily "Nohaby" M 61. Jak se provoz nostalgických vlaků MÁV vyvíjel dál mi už není známo, protože v 90. letech jsem se už do Maďarska nedostal...23.01.11 - 18:31
424.287Jirka (TexxO): Prvním průkopníkem řídicích vozů v parní trakci byla německá soukromá dráha Lübeck - Büchen, která nasazovala oplášťované parní lokomotivy 1´B1´ pozdější řady 60 DR. Rovněž průkopnicky s nimi řadila dvoudílné patrové jednotky s řídicím stanovištěm. V praxi to tam fungovalo tak, že při jízdě vpřed řídicím vozem přešel strojvedoucí na řídicí stanoviště, topič zůstal na lokomotivě. Strojvedoucí ovládal základní funkce, tj. regulátor a plnění lokomotivy pomocí servořizení stlačeným vzduchem, v řídicím voze měl plnohodnotný brzdový ventil. S topičem, který přikládal a kromě toho ovládal a kontroloval ostatní funkce lokomotivy, měl možnost telefonické komunikace. Více např. zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstock-Stromlinien-Wendezug_der_LBE. Předpokládám, že u MÁV to fungovalo s drobnými obměnami stejně.23.01.11 - 10:02
424.287Á, přijel nosztalgiavonat Esztergom - Budapest...22.01.11 - 18:09
M 131.1250 + M 262.024Pohled na tuto fotku vyvolal zasutou vzpomínku na jízdu "splašeným kufrem" z Berouna do Hýskova. Zahloubal jsem se tedy do dávných poznámek a našel: M 131.1250, 15. července 1982. Patrně tehdy ve Zdicích panoval nedostatek turnusových vozidel (tehdy ještě M 262.0, M 152.0 do Zdic jako náhrada M 262.0 došly až někdy v roce 1986). Splašený kufr na pravidelném vlaku už tehdy nebyla příliš běžná záležitost, protože počet M 152.0 už se tehdy blížil přemnožení. Díky za krásnou vzpomínku :-)22.01.11 - 18:00
749.260-6Pavel Martoch: díky žes to napsal za mne, já byl líný dohledávat čísla vlaků :-)21.01.11 - 10:21
150.026-3Oranžový klín byl v té době zajímavý doplněk některých lokomotiv z LD Praha Masarykovo, vyskytoval se i na strojích řady 162 a 163. Údajně bylo provedení vyzkoušeno na modelu E 499.2 od fy PIKO :-)21.01.11 - 10:02
749.260-6M 474 003: to není Sv (návoz či odvoz soupravy, ačkoli se na 221 podobné výkony také v různých dobách objevovaly), je to pravidelný nedělní Sp 1834 Sázava, jak je uvedeno v poznámkách. V GVD 2009/10 odj. tuším 18:13 z Čerčan.21.01.11 - 9:54
T 679.1483VencaM, vonatszeretet: Přivolávačky se třemi bílými světly se stále najdou v žst. Praha-Jinonice - v době provozu náhradní vlakové dopravy za tramvaj ze Smíchova do Řep, kdy se tam křížovalo, to bylo jediné, co fungovalo na jínak nefunkčních vjezdových návěstidlech, nyní jsou opět nefunkční. Další stanice, kde by takováto PN měla fungovat, je žst. Roztoky u Jilemnice.14.01.11 - 8:31
423.0145Sim: je mi to jasné :-)
Nicméně souprava 423.009 + několik 010 se už vyskytla - bylo to koncem 90. let při jízdě z Lysé nad Labem na dnes už neexistující vlečku vodárny Káraný. S napájením vozů a dálkovým ovládáním dveří si při této krátké trase vcelku nikdo nelámal hlavu :-)
Nicméně věřím tomu, že za 20 let si určitě někdo vymyslí nostalgický vlak ve složení "veselá kráva" + "krabičky". Ale spíš se obávám, že tou dobou to ještě bude denní realita ČD :-((((
14.01.11 - 8:18
742.059-9Pod názvem "buchar" znám spíš T 435.0 (720), ale přezdívky se mění od depa k depu.13.01.11 - 15:06