..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "NIcKON":

  1 2 3 4 5 6 ... 367      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
BDeh 2/4 73Krásné zákoutí a parádní vlak. A se stejným spřáhlem, jako mají některé pražské T6A5 :)12.05.20 - 21:52
852.002-5JB: Asi v tom, že na železnici bylo přeci všechno dřív lepší.12.05.20 - 17:47
383.410-8Pěkný kontrast historických sovětských návěstidel a moderní lokomotivy.12.05.20 - 16:57
ETR 470.056pekař: Na modernizované provedení jsem zatím štěstí neměl.08.05.20 - 19:12
ETR 470.056Českým drahám by zaokrouhlení na kulatou desítku určitě slušelo, otázkou ale zůstává, k čemu přesně by jim další technicky komplikované, nikoliv už nejmodernější třísystémové jednotky byly, když jejich bratři smějí ze zahraničí akorát na Slovensko a jezdí nejvýš stošedesátkou. A také se zřejmě už nikdy nepodívají pod 15 kV.

Z pohledu cestujícího škoda, že se pendolina nepřikoupila. Podle mého názoru nemají v cestovním a především jízdním komfortu u nás ani přibližnou konkurenci, zejména RailJet odchází z porovnání drtivě poražen snad ve všech ohledech, nejvíce pak co se týče provedení, estetiky a kvality interiéru.

Z pohledu dopravce je však pochopitelná nechuť k dalším rozsáhlým investicím do velkých oprav a rekonstrukcí (další otázkou samozřejmě byla pořizovací cena). Taky nevíme, kolik stojí servis a jak dlouho ještě bude 100% dostupný pro typ, jezdící jen v několika exemplářích. I když by dopravci klopidla pomohla na naší členité síti krátit jízdní doby (zůstává ale otázkou, zda by mu to na plně vytížené trati ve volném slotu mezi neklopícími vlaky k něčemu bylo). Navíc má ETR 470, zkonstruované v době, kdy se ještě tak úzkostlivě nehledělo na snahu narvat na metr čtvereční vlaku maximum cestujících, na dnešní dobu nevýhodný poměr počtu míst k celkové délce a počtu náprav. Schéma sedadel 2+1 ve druhé třídě je dnes už přepych; pro klienta vítaný, pro dopravce zbytečný. Stejně jako dva záchody pro každý vůz, pořádné odhlučnění či dostatek místa pro kolena mezi sedadly.

Podle mého názoru se česká Pendolina vyhrabala z počátečních trablů nadmíru důstojně, oproti řadě jiných nových strojů jim to sluší a jako jediné tuzemské vlaky vždy skýtají skutečně prémiový komfort. Je jasné, že takto přepychově už nikdy ničím v budoucnu cestovat nebudeme.
05.05.20 - 22:37
207 series; Z13V Japonsku to jako ve velmi lidnaté zemi s trochu jinými kulturními hodnotami vypadá ve všech obydlených oblastech plus minus podobně - pro Evropana nijak zvlášť esteticky a stísněně. Skeptik by dokonce řekl, že kam se v japonské městské aglomeraci podívá, tam uvidí něco ošklivého, a to zpravidla ve značném množství. O to víc oceňuju tento relativně volný a úpravný flek.03.04.20 - 12:16
T 478.2069Promyšlený záběr, snad kvůli němu nemusel stát fotograf uprostřed mlýnského náhonu :)03.04.20 - 12:09
451.026-9 + 451.025-1 + 451.045-9 + 451.046-7Pavel Randák: Na Beroun dokonce jezdila šestivozová, aspoň tedy konkrétně tato a po určitý čas.31.03.20 - 17:28
123.001-0Modrá mašina tam přesně pásla.31.03.20 - 14:42
754.054-5Farkač Karel: Díky za popsání očividného, hned jsem chytřejší :)31.03.20 - 12:32