Komentáře uživatele "Martin Válek":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
CP 8893 + CP 8810 + CP 8892 + CP 8942 | Jak píše TK: vepředu dvě, uprostřed jedna (je vidět, ale špatně), na konci jedna (je dobře vidět). A tady je něco k dálkovému ovládání lokomotiv: https://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_power http://www.getransportation.com/railconnect360/locotrol-distributed-power-systems | 23.01.17 - 21:43 |
Amtrak 165 + 64 | Keprt: je pravděpodobně určena pro otáčení sněhových pluhů. A ještě doplním: sedlo se jmenuje Marias Pass, nikoliv Maria. | 09.12.16 - 17:57 |
CN 3046 + CN 2823 | zirecek: Na fotce z Browningu jsou 4xES44C4 a 1xDash9-44CW (uprostřed). ES44C4 je verze Evolution Series s jen čtyřmi poháněnými nápravami ze šesti. Má tažné síly 630/470 kN. V případě Dash 9-44CW jsou to prakticky stejné hodnoty 640/470 kN. Celkem má pětice lokomotiv tažné síly 3160/2350 kN. | 14.10.16 - 16:57 |
CN 3046 + CN 2823 | Více lokomotiv v čele být určitě může. Jen musejí mít omezenou maximální tažnou sílu. To je docela běžné opatření, které se používá i v Evropě. Třeba u slovenských 131. Jinak Dash9/SD70M, tedy lokomotivy se střídavě stejnosměrným přenosem výkonu, mají nižší tažné sily (725/500 kN) a mohly by být i při maximální tažné síle v čele čtyři. | 14.10.16 - 13:14 |
CN 3046 + CN 2823 | zirecek: Rozmístění lokomotiv bude pravděpodobně dáno omezením spřáhla. V Severní Americe používané spřáhlo AAR má maximální tažnou sílu (dle konkrétního typu) až 2900 kN. Jedna lokomotiva SD70ACe/ES44AC má maximální/trvalou tažnou sílu cca 800-850/700-750 kN. Při využití maximální tažné síly to vychází na maximálně 3 lokomotivy v čele. Kontejnerové vlaky jsou relativně lehké, nepotřebují využít maximální tažnou sílu všech lokomotiv při rozjezdu či malých rychlostech. Velký výkon (=hodně lokomotiv v čele) tyto vlaky mají, aby mohly dosáhnout a udržet vyšší rychlosti. Oproti tomu u těžkých (např. uhelných) vlaků, které potřebují větší tažnou sílu již při rozjezdu, by při zapojení všech lokomotiv do čela došlo rychle k překročení maximální tažné síly spřáhla. Vložené lokomotivy se do velmi dlouhých kontejnerových vlaků (nad cca 3,5 km) dávají z důvodu vlakové vzduchové brzdy. Ta má také omezení délky vlaku a s vloženou lokomotivou je možno vlak brzdit ze dvou míst. | 14.10.16 - 10:31 |
BNSF 5107 + 7283 | První lokomotiva je Dash 9-44CW. Druhá je vylepšený Dash 9, konkrétně ES44DC. Jedná se o, v relativně málo kusech (811) vyrobeného, zástupce Evolution Series se střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu. Obě řady vyráběl General Electric. Hlavní změna byla v použití nového 12 válcového motoru GEVO místo 16 válcového motoru u Dash 9. Nový motor má nižší emise při stejném výkonu (4400 HP, 3200 kW) a splňuje tak emisní limity Tier 2 vydané Environmental Protection Agency(EPA). | 01.10.16 - 12:31 |
BNSF 5107 + 7283 | Jen doplním, že na fotce jsou trupy pro letadla Boeing 737-8EH (leasingová společnost Aircastle, určeno původně pro Gol Transportes Aéreos), Boeing P-8A Poseidon (US Navy) a Boeing 737-932 (Delta Air Lines) https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/40745/N742AC-Aircastle https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/44950/169010-US-Navy https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/31975/N863DN-Delta-Air-Lines | 30.09.16 - 15:17 |
BNSF 5107 + 7283 | M 474 003, topič, TK: druhý trup okénka opravdu nemá, protože se jedná o vojenskou verzi P-8 Poseidon. https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_P-8_Poseidon | 30.09.16 - 14:56 |
HG 3/4 Lok No. 1 (DFB) | Sunout se nemusí, pokud mají vozy vlastní bržděná ozubená kola. V případě roztržení vlaku potom ujetí nehrozí. U nás vozy ozubená kolo nemají, a proto se musejí sunout. | 10.06.15 - 10:46 |
Mimikry | Matouš Vinš: Sloup je v pořádku. Ony jsou tam totiž sloupy dva téměř v zákrytu, jeden před vlakem a druhý za. Hrana trávníku nevím jak vypadá ve skutečnosti, ale u nově postaveného mostu takto klidně může být. | 09.05.15 - 7:17 |