Komentáře uživatele "Pavel Randák":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
130.048-2 | Dneska už se prakticky uhelná elektrárna, pokud má chladicí věž, s komínem nestaví. U nás kromě Chvaletic i nové Ledvice či obnovený Prunéřov 2 (tam komín zůstane zvůli blokům 1 a 2, které se neobnovují). | 01.03.13 - 17:23 |
130.048-2 | >Prece udrzba komina nemuze stat tolik.. To byste se divil. Navíc, při zavedení spalin do věží je lepší rozptyl | 01.03.13 - 16:49 |
99.1561 | Martine, to fakt myslíte vážně? | 01.03.13 - 14:29 |
130.048-2 | > Karel Kovářík: Tušimice jsou pořád na uhlí, plyn se používá jen na zatápění. Komín se zboural, protože spaliny jsou vyvedeny do věží. Na fotce je vidět kouřovod k věži 3. bloku (vodorovná roura v khaki barvě). | 01.03.13 - 14:23 |
130.048-2 | >Týnec: Na snímku je elektrárna tušimická, ale vlaky se vozí uhlí do prunéřovské. Tušimická je zásobována přímo z dolů pásovou dopravou. | 01.03.13 - 10:12 |
130.048-2 | Jo, Battersea je určitě krásná stavba, avšak vezměte též v úvahu, že ta elektrárna (s přibližně polovičním výkonem oproto ETU 2)stála uprostřed města bez jakéhokoliv čištění spalin (tedy, v zájmu objektivity, pár neúspěšných pokusů tam udělali). | 01.03.13 - 10:11 |
99.1561 | Aktuální provoz najdete tady: http://www.pressnitztalbahn.de/press/bahn/bahn.php?id=Bj | 01.03.13 - 9:11 |
130.048-2 | >Astartoth: Co vám na tý elektrárně přijde hnusný? Je po celkové modernizaci, je to momentálně nejúčinnější uhelná elektrárna v tuzemsku a s nejmenšími měrnými emisemi. >DeltaCZE: Frekvence vlaků se dá spočítat z toho, že momentálně je v Prunéřově v provozu 820MW takže spálí cca 800t uhlí za hodinu. Stačí znát hmotnost vlaku... | 01.03.13 - 8:53 |
464.202 | Jak by taky mohly být ty jízdní doby kratší, když ČD nemají motorovou lokomotivu, která by mohla výkonem papouškům konkurovat. | 23.02.13 - 20:46 |
475.162 | >Prost Tahleta mašina měla stoker, tedy samočinný přikladač, poháněný parním strojem, ale jiné, stejně výkonné nebo i výkonější lokomotivy, ho neměly. Pak si ovšem topič opravdu "máknul". Pro plný výkon kotle bylo potřeba hodit do topeniště až 3 lopaty uhlí za minutu. Taky se proto dávali na rychlíky 2 topiči. U velkých německých strojů jsem dokonce viděl, že mají dvoje dvířka do topeniště, asi aby oba topiči mohli pracovat paralelně. Jak funguje stoker najdete třeba v posledních číslech Světa železnice. P.S. Slovo stokerje původu anglického, takže se vyslovuje stoukrnikolivštokr :-) | 16.01.13 - 9:07 |