..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Pavel Randák":

  1 ... 19 20 21 22 23 24      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
130.048-2Dneska už se prakticky uhelná elektrárna, pokud má chladicí věž, s komínem nestaví. U nás kromě Chvaletic i nové Ledvice či obnovený Prunéřov 2 (tam komín zůstane zvůli blokům 1 a 2, které se neobnovují).01.03.13 - 17:23
130.048-2>Prece udrzba komina nemuze stat tolik..
To byste se divil. Navíc, při zavedení spalin do věží je lepší rozptyl
01.03.13 - 16:49
99.1561Martine, to fakt myslíte vážně?01.03.13 - 14:29
130.048-2> Karel Kovářík: Tušimice jsou pořád na uhlí, plyn se používá jen na zatápění. Komín se zboural, protože spaliny jsou vyvedeny do věží. Na fotce je vidět kouřovod k věži 3. bloku (vodorovná roura v khaki barvě).01.03.13 - 14:23
130.048-2>Týnec: Na snímku je elektrárna tušimická, ale vlaky se vozí uhlí do prunéřovské. Tušimická je zásobována přímo z dolů pásovou dopravou.01.03.13 - 10:12
130.048-2Jo, Battersea je určitě krásná stavba, avšak vezměte též v úvahu, že ta elektrárna (s přibližně polovičním výkonem oproto ETU 2)stála uprostřed města bez jakéhokoliv čištění spalin (tedy, v zájmu objektivity, pár neúspěšných pokusů tam udělali).01.03.13 - 10:11
99.1561Aktuální provoz najdete tady: http://www.pressnitztalbahn.de/press/bahn/bahn.php?id=Bj01.03.13 - 9:11
130.048-2>Astartoth: Co vám na tý elektrárně přijde hnusný? Je po celkové modernizaci, je to momentálně nejúčinnější uhelná elektrárna v tuzemsku a s nejmenšími měrnými emisemi.
>DeltaCZE: Frekvence vlaků se dá spočítat z toho, že momentálně je v Prunéřově v provozu 820MW takže spálí cca 800t uhlí za hodinu. Stačí znát hmotnost vlaku...
01.03.13 - 8:53
464.202Jak by taky mohly být ty jízdní doby kratší, když ČD nemají motorovou lokomotivu, která by mohla výkonem papouškům konkurovat.23.02.13 - 20:46
475.162>Prost
Tahleta mašina měla stoker, tedy samočinný přikladač, poháněný parním strojem, ale jiné, stejně výkonné nebo i výkonější lokomotivy, ho neměly. Pak si ovšem topič opravdu "máknul". Pro plný výkon kotle bylo potřeba hodit do topeniště až 3 lopaty uhlí za minutu. Taky se proto dávali na rychlíky 2 topiči. U velkých německých strojů jsem dokonce viděl, že mají dvoje dvířka do topeniště, asi aby oba topiči mohli pracovat paralelně.
Jak funguje stoker najdete třeba v posledních číslech Světa železnice.
P.S. Slovo stokerje původu anglického, takže se vyslovuje stoukrnikolivštokr :-)
16.01.13 - 9:07