..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "hank":

  1 ... 23 24 25 26 27      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
2 x M 131.1No jo... Letohrad - Králíky jezdily takové soupravy pravidelně v pracovní dny ráno ve špičce až do konce 70. let, než přišly M 152.0. Letohradské M 131.1 taky pravidelně zaskakovaly při neschopnostech M 240.0 do Hanušovic, takže místo obvyklé soupravy M 240.0-Balm-M 240.0 bývala jedna singrovka často nahrazena M 131.1.

Na jih od Č. Budějovic (do Č. Velenic a H. Dvořiště) bývalo dokonce v 70. letech vidět soupravy M 131.1 - Baim (pozdější Btn 053) - M 131.1.

A ještě jedna kuriozita: "Hradišťská kača" neboli pendly Staré Město u Uh. Hradiště - Kunovice. Dlouhá léta - od začátku 50. let až do GVD 77/78 - se tam jezdilo M 262.0-Bai-Dsd-2xBai-M 262.0. Souprava se dělila asi jen 2x denně (dopoledne a v noci), jinak všechno odjezdila v tomto složení. 8dveřáky měly samozřejmě kamna na uhlí. Pak přišla souprava M 152.0 - 2x nový Blm - 1x červený BDlm s vykuchanými sedadly používaný jako služební - 2x nový Blm - M 152.0. Ten BDlm bez sedadel pro cestující byl zřejmě jediný svého druhu (správněji se měl asi označit Dlm?) a asi jeden z úplně posledních používaných u ČSD/ČD v pravidelném provozu, než došlo ke změně koncepce provozu na uvedené trati.
20.08.10 - 13:21
E 422.001TTtrain: "Co by za takovou sestavu dali ostatní cestující drkotající se denně v 810 a jejich mutantech."
Zřejmě proto, aby jim ostatní nezáviděli, tam chce JČ kraj nasadit regionovy... viz tady: http://dopravni.net/zeleznice/6737/bechynka-nadale-jen-v-nezavisle-trakci/

zdraví
hank
05.08.10 - 20:44
M 152.00395*

Na galerii chodím kvůli Trainmaniakovi a Drahošovi Švestkovi, zatím ještě ani jeden nezklamal.
04.08.10 - 13:21
122Michal Demčila, Andrew33: ani, ani... já tvrdím, že to je velbloud, tedy řada 130.

Ale fotka je pěkná, mám rád daleké výhledy do kraje...zvlášť když tím krajem procházejí koleje.

zdraví
hank
29.05.10 - 9:05
433.013Dík za zalátání děravé paměti... přece jen je už to trochu dlouho.

Má to logiku, tehdy bylo v turnuse 7 skaličáků a vymývalo se 1x za 10 dní, to by se na jednom páru nedělních vlaků nestíhalo...

Omlouvám se za nechtěnou dezinformaci.

zdraví
hank
28.05.10 - 22:47
433.013No, ale já k tomu ještě přidám, že tyhle přímé vlaky byly původně zavedeny za tím účelem, aby 433.0, které jezdily na vymývání kotlů do Brna dolního, nejezdily poprázdnu. Takže dost často se ve Skalici nepřepřahalo nebo se vyměnila jedna 433.0 za jinou.

zdraví
hank
28.05.10 - 14:12
T 435.0114 + T 435.0108krtecek: Bingo, já 1979-84 :-)

Pro ostatní: Tehdy se v papírnách v Jindřichově vyrábělo asi 30 000 t papíru ročně a skoro všechno se odvezlo po dráze. Stejně tak se tam většinou po dráze naváželo odpovídající množství buničiny, kaolínu a pomocných chemikálií a taky uhlí a mazut pro kotelnu. Počty naložených/vyložených vozových jednotek už si nepamatuju, ale myslím, že jindřichovské obsluhy byly hlavně do kopce často vytížené na normu (pro malého hektora do kopce asi 200 t, s kopce asi 300 t, pro bardotky asi dvakrát tolik, jestli mě paměť neklame, příslušné sešitové JŘ jsem při jednom ze svých četných stěhování vyhodil, za což se teď tluču do hlavy). 3 páry Mn vlaků v nácestných stanicích v úseku Hanušovice - Lipová L. nemanipulovaly a dva páry jindřichovských Pv denně byly vlastně jediná možnost, jak to vše do/z fabriky dostat.

Papírny jsou od převratu už podruhé zavřené - teď už asi bohužel zkrachovaly definitivně (poprvé to bylo po té povodni 1997, ale tehdy se je po roce znovu podařilo zprovoznit).

Jinak ty hektory kromě hanušovických záloh jezdily ještě 1 pár Pv denně do Starého Města pod Sněžníkem.

Kde by mě tenkrát napadlo, že se na toho tažného koníčka každodenních obsluh jedné obyčejné fabriky a jedné horské lokálky budeme po 25 letech koukat jako na velkou muzejní atrakci...

zdraví
hank
25.05.10 - 22:34
Strojvedoucí II.... a mě svezl při jedné soukromé akci v kuchyni Px48 ze Střížovic do JH :-)

zdraví
hank
25.05.10 - 19:26
T 435.0114 + T 435.0108krtecek: Tak tos možná vozil Pv vlaky do Jindřichova, když jsem tam pracoval v papírnách... :-) ve kterých to bylo letech?

zdraví
hank
25.05.10 - 19:24
Srpen 1968stoupa: Já to taky pamatuju, takže souhlas, dost nápisů mělo i gramatické chyby. (Málokdo miloval školní výuku ruštiny.) Snad ještě připomínku, že se psalo i na mašiny. Taky samozřejmě na zdi - nejlépe na hodně nepřístupná místa. Leckde ty nápisy vydržely několik měsíců, občas dokonce i let.

borovička: To se teda hluboce mýlíš, ani v listopadu 1989 nebylo pozdvižení národa tak spontánní a jednomyslné jako v srpnu 1968. Buď si jistý, že na tohle nikdo žádný befél nepotřeboval. Pokud si dobře vzpomínám, železnice určitě v den invaze nějakou dobu taky stála.

ahtisaari: Invaze proběhla většinou po ose a částečně letecky. V Praze v noci z 20. na 21. 08. přistávaly transportní Antonovy se speciálními výsadkovými jednotkami několik hodin každých pět minut. Ti bigoši a tankisti ale přijeli po zemi. Sověti a Bulhaři tehdy měli potřebné jednotky pod záminkou cvičení Varšavské smlouvy kolem našich hranic v SSSR, NDR i Polsku už několik týdnů, Maďaři a Poláci vyráželi z domova. (Jednotky NDR se nakonec nezúčastnily, i když byly připraveny jako záloha a tehdejší šéf NDR Walter Ulbricht móóóc chtěl... To bylo příliš i na Sověty - 23 let po válce, kdy ještě žila většina jejích pamětníků, si prostě nedovolili poslat Němce znovu okupovat Československo...)

No jo, tak pro nepamětníky: SSSR = do r. 1991 Svaz sovětských socialistických republik, NDR = Německá demokratická republika, do r. 1991 bývalé východní Německo...

zdraví
hank
20.05.10 - 21:56