..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Václav Sedlák":

  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
852.001-7 + 853.012-3NIcKON: Nic se nemusí vypínat ani přepínat. V podstatě, pokud je napájecím potrubím propojen celý vlak, tak jsou propojeny všechny hlavní jímky všech hnacích vozidel.20.12.18 - 19:52
852.001-7 + 853.012-3NIcKON: Pokud by zdechla čelní hydra a předpokládám, že je myšleno, že ta druhá je na postrku, tak pokud by ty vozy měly žluté (napájecí potrubí - hydry je mají), tak by tímto potrubím mohla být napájena hlavní jímka čelní zdechlé hydry a z hlediska brzdění by neměl být problém. Ovšem otázka je jak dlouho by vydržely baterie (když neběží motor a nejsou dobíjeny) na ovládání všech řídících okruhů. Ale na dojetí do nějaké vhodné stanice by to mělo být dostačující.20.12.18 - 15:42
852.001-7 + 853.012-3I když už nejsem na dráze hezkou řádku let, tak bych si dovolil napsat pár věcí ohledně brzdění vlaků.
Červené vzduchové potrubí je potrubí k ovládání brzd vlaku (používá se také "průběžné brzdové potrubí") a provozní tlak v něm je 5 bar. Žluté vzduchové potrubí je tzv. napájecí potrubí a je v něm tlak jako v hlavní jímce hnacího vozidla (až 10 bar v závislosti na použitém hnacím vozidle) a slouží k napájení jiných zařízení na vozidlech (myslím, že u některých vozů např. k otvíraní/zavírání dveří).
Brzda vlaku se ovládá z vozidla, které odpovídá za rychlost vlaku. Tou bývá první vozidlo v čele vlaku - vlakové, případně přípřežní, u vlaků s přípřeží. U sunutých vlaků to může být rovněž vlakové nebo přípřežní. Na ostatních hnacích vozidlech, než z které je ovládána brzda vlaku, musí být brzdiče, případně ovladače brzd v tzv. závěrné poloze, v které se nedoplňuje ani nesnižuje tlak vzduchu v průběžném potrubí. Průběžným potrubím se napájejí rozvaděče a pomocné vzduchojemy na jednotlivých vozidlech (i hnacích). To znamená, že i zdechlá mašina může brzdit. Tam už ovšem záleží jestli je obsazená, nebo ne. Na neobsazené se zpravidla nenechávají zapnuté baterie a proto se musí uzavřít kohout u elektropneumatického ventilu vlakového zabezpečovače (pokud je jím vozidlo vybaveno), aby nám neunikal vzduch z průběžného potrubí. Na obsazených vozidlech se ovladač vlakového zabezpečovače přepne do polohy "postrk". I když nejsou dobíjeny baterie, vydrží většinou několik hodin. Rovněž tak na ostatních činných hnacích vozidlech, než ze kterého je ovládána rychlost (brzda vlaku), se ovladač vlakového zabezpečovače přepne do polohy "postrk". V poloze "postrk" se neovládá tlačítko bdělosti strojvedoucího. Případné nejasnosti mohu doplnit.
19.12.18 - 20:12
754.059-4Lenka: Ne, ten přes řeku ne, co myslím já, je mezi těmito dvěma, přibližně na úrovni Třebíčské čistírny odpadních vod.13.12.18 - 23:47
754.059-4vasekpetr1: Na mapě jsem našel Lorenzovy sady, takže ten vyznačený potůček a cesta směřuje právě k tomuto mostu. Je tam ještě jeden most, ale tem je menší a je více vzdálenější od Třebíče (asi 900 m)13.12.18 - 11:46
754.059-4Trakia: Úsek je naprosto správně, i směr. Ta vzdálenostní upozorňovadla jsou k předvěsti vjezdového návěstidla do Třebíče.12.12.18 - 23:13
T 47.018Kůrovec (lýkožrout) je možná miláčkem pro šotouše a objednávání nákladní dopravy po železnici, ale pro majitele lesů, jako např. já, je to doslova katastrofa. A vím o čem mluvím, protože tomu mému lesu dávám tak příští rok a bude vymalováno. Pokud vím, tak velké problémy má severní Morava, ale Vysočina ji bude brzy následovat, tipoval bych tak 5 let a bude bez vzrostlých lesů a rozšíří se to určitě dál, protože není v lidských silách to zastavit.28.11.18 - 19:52
363-021Zrovna v tomto místě bych to tipoval na víc jak 22 ‰.28.11.18 - 19:26
754.012-3Paní Lenko, i když bych měl tato místa důvěrně znát, je to focené u Předboře a ze stromu? Jestli ano, tak 5* za fotku i slušný sportovní výkon.24.11.18 - 19:15
754.059-4Mám takový pocit, že jsem tady (i když z pozice fotografa více vlevo) za svého mládí(asi tak konec sedmdesátých let) fotil a taky v zimě, nějakého "štokra". A docela slušně jsem se brodil sněhem. Jinak fotka za 5*.22.11.18 - 22:59