..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 ... 73 74 75 76 77 ... 91      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
524.1109Je otázka, jestli "žití z podstaty" se týká taky používání sice postarší, leč spolehlivé a funkční techniky. Ty "rychlé" náhrady papoušků a spol. bych přinejmenším zčásti přisoudil tomu, že měly náhradu v moderních motorových mašinách (srovnatelná rychlost, výkon, nemluvě o pohodlí posádky a možná i postupném omezování infrastruktury ve vzdálených, již elektrifikovaných končinách, kde parní mašina byla za veterána, kterého už ani neumějí pořádně nakrmit; a jak to bylo s protipožární údržbou okolí tratí, to si netrofám ani odhadnout...), zatímco ty postarší dříče...
Protože nezapomeňme, že zatímco dnes je parní trakce těžká nostalgie, mnohé její provozní vlastnosti byly a jsou koule na noze, se kterou je nutno si poradit. Což neznamená, že byla opouštěna s lehkým srdcem, přeci jen tu s námi byla 150 let a nebýt jí, mohl Verne na cestu kolem světa za80 dní zapomenout.
15.04.15 - 8:45
460.019-3 + 460.020-1Jejda, díky. Tyhle vlaky mám vysloveně rád, škoda jen těch vřeštících brzd. A v létě jsem byl kolem Vsetína, ale neměl jsem příležitost se svézt.14.04.15 - 10:43
371.201-5Obávám se, že řazení sedí spíš na EN 459 dokonce až z Zurichu, i když světlo bych tipoval spíš na necelých 9:15 (EN 457) než na 10:15. Ale fakt je, že teď o víkendu bylo dost průzračno a slunce na snímku zase tak nízko není. A letní čas k tomu... Sázím na EN 459, kdo dá víc :-)?09.04.15 - 14:50
372.009-1NIcKON: Jsem si toho vědom.
Já tušil, že problikávající názor bude interpretován jako názor panující a že mám být přesnější. Něco ve smyslu "zdá se mi, že by si tu někdo mohl myslet". Jenže mně už tak přišel ten příspěvek příliš dlouhý.
Nu což, aspoň vím, že to někdo přečetl :-).
09.04.15 - 12:34
372.009-1Chyby lehké a těžké... Otázka zní, co má daná fotka znamenat. Jde-li o dokument, je určitě sloup zakrývající atypický prvek vadou závažnou až diskvalifikující. Jde-li o focení pro potěchu, tvrdím, že klíčový je DOJEM z obrázku. Pak teprv se dá rozebírat, proč je ten dojem dobrý nebo špatný. Osobně jsem tu byl dvakrát "proti všem", když se mi snímek nelíbil a dokonce jsem věděl a napsal, proč se mi nelíbí, nicméně bylo mi vysvětleno, že takový byl záměr a že je to tak správné. Nic proti tomu, znáte to, někdo holky, někdo vdolky.
Tady a teď problikává názor, že "snímek je špatný, protože kolize". Tvrdím, že je to dogmatismus; správnější (a svobodnější) přístup je "snímek je dobrý, přestože kolize". Přiznávám, že kolizi jsem prostě v celkovém dojmu neviděl. Naopak mě hned na první pohled pobavilo, že sloupy po levé straně velmi slušně kopírují spoje mezi vagóny, a tudíž vagóny nejsou zakryty.
Samozřejmě, za konečný výběr fotek zodpovídá reakce, a já jsem rád, že projdou i snímky jako tenhle: možná s nějakou formální nedokonalostí, nicméně oko těšící.
09.04.15 - 9:54
475.179Ježišmarjá :-)06.04.15 - 11:28
Jen abych tam nezahučel...Ahá!
Mě hlavně nenapadlo, že se jedná o budování palpostu (viděl jsem jen první dvě fotky), tak jsem čekal turistickou výpravu, jejíž souvislost se železnicí je jen velmi volná. A že by si turista stavěl přechod a nevšiml si, že je focen společníkem... A více turistů kryjících fotografa vlastními těly jsem taky neměl za pravděpodbné, jelikož by kolem budovatele vytvořili malebný hlouček kybiců.
01.04.15 - 14:15
Eso vleče zdechlou žehličkuJen aby to nebyl apríl, mě to spíš připadá, že žehlička tlačí eso :-)01.04.15 - 14:07
541-019Pokud je tohle vůbec násep, rozhodně vidím dole jakási betonová žebra, tak jestli to není spíš opěrná stěna nebo vyztužený původní svah nebo tak něco.
Fascinující násep u nás je na trati 120 mezi Lužnou u Rakovníka a Řevničovem. Jednak dost vysoký (20m? Na vzrostlé smrky se kouká málem shora), jednak docela do zatáčky. A hodně příkrý. A je-li i v tomto místě pravda, že "poslední velkou rekonstrukcí Buštěhradské dráhy byla přestavba z koňky na parní provoz", je mu nějakých 140 let (Wikipedie: "4. února 1871 byl zahájen provoz na novém, 83,8 km dlouhém úseku Lány – Chomutov").
Fotku jsem tu nikde nenašel, ale asi není divu, je to v lese a fotit v těžkém záklonu proti obloze nebo šplhat bůhví kam a získat celkem nudný obrázek vlaku v zatáčce...
01.04.15 - 9:04
Jen abych tam nezahučel...Fotka se mi dost líbí, i když bude asi "hraná". Nicméně ne že bych chtěl být dogmatik, ale jak tohle souvisí se železnicí? Leda že by pána vyloučili z přepravy pro nevhodné chování (nejspíš pokus o únos vlaku na vhodnější šotoflek, jak znám zdejší p. t. přispěvatele) a on se pokoušel dojít domů pěšky? Nebo umřela mašina a strojvedoucí jde pro pomoc?01.04.15 - 8:43