..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Martin Grill":

  1 ... 414 415 416 417 418      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
210.053-5Autor asi chtěl zachytit i ten odvodňovací kanál (spíš to kvůli sloupu trakce byla nutnost), proto je to víc natěsno před žehličkou. Jinak to kazá ta neostrost a možná se mi to zdá i kapku přesycené. 3*12.04.06 - 20:31
162.034-3Nádhera...jako strojaře mě fascinuje ta masa oceli ve spojení s téměr 100 tunami schopnými pohybu...navíc i kompozice je povedena (ta fotka v náhledu je originál?) takže plný počet...12.04.06 - 20:27
742.295-9To OndraJ : Mě se líbí že to je načervenalé. Proti tomu žádná, navíc se sám snažím fotit právě v téhle době :o)12.04.06 - 10:58
742.295-9Je to takové podvečerně načervenalé, navíc hodně z dálky, takže detaily nic moc...navíc rozmazané. Ale za 3*12.04.06 - 8:28
130.005-2To Ninja: No pekne jste se s JTB dneska ohledne te fotky pobili :o) .On si da na pristim kousku poradne zalezet a ty mu to budes muset pochvalit...11.04.06 - 21:50
130.005-2Těším se až za pár týdnu začnou být fotky zelené...do té doby se ale bohužel nedá nic dělat.Tenhle kousek je povedený - ostrý, v rámci možností i konrastní (táhnout to další 742 tak bych asi umřel)...prostě nic namíň. A navíc? Pokud to není ořezané a focené na delší ohnicko, bylo zde jisté riziko že se jedná o poslední autorovu fotografii :o) 4*11.04.06 - 21:44
131.011-9 + 131.012-7Cituji: Požadavky na růst objemu a zrychlení nákladní dopravy na slovenské části hlavního tahu ČSD vyvolaly potřebu nových nákladních lokomotiv, odvozených ze řady E 479.0. Závody Škoda vyrobily a dodaly v letech 1980 až 1982 lokomotivy E 479.1. Ačkoli může být každá lokomotiva provozována samostatně, od počátku jsou lokomotivy řady 131 v provozu zásadně ve dvojicích s vícenásobným řízením, a proto se vžil pojem „dvoudílná lokomotiva“
Jde o čtyřnápravové skříňové lokomotivy s jednou kabinou strojvedoucího. V zadním čele jsou dveře s návalky pro přechod do druhé lokomotivy. Oproti řadě 130 byly použity modernější i výkonnější trakční motory 9 AI 4846 zT a snížen převodový poměr. Konstrukce podvozků umožňuje výměnu pružin primárního vypruženi bez vyvázání dvojkolí(předtím jen u řady 140). K primárnímu vypruženi jsou zařazeny třecí tlumiče, samočinná brzda se ovládá brzdičem DAKO-BSE. Skříň lokomotiv svým provedením a tvarem kabiny s unifikovaným stanovištěm odpovídá řešení pro II generaci lokomotiv ŠKODA. Poprvé byly použity deformační nárazové čelníky. Každá lokomotiva má, stejně jako řada 125.8, jedno kompresorové soustrojí K 3 lok. V roce 1992 byly upraveny lokomotivy 131 045 + 046 a 065 + 066 tak, aby bylo možné šuntování i na sériovém spojeni trakčních motorů, což původně (stejně jako u řady 130) nebylo možné.
Lokomotivy jsou v provozu nasazovány na stejnosměrně elektrizovaných tratích ŽSR včetně tratě do Plavče. Na ČD zajíždějí do Horní Lidče i na Ostravsko. Za éry ČSD však dopravovaly vlaky do Lhotky nad Bečvou a ojediněle až do Olomouce. Od dodání je domovským depem celé řady Spišská Nová Ves. V letech 1999 a 2000 byly na dvojicích 131 .033+034 a 131.035+036 nahrazeny skupiny relé v řídících obvodech a impulzory mazání okolků novým procesorovým systémem MIRER 8031 (není totožný se systémem MIREL), vyvinutým v RD Spišská Nová Ves. Lokomotivy mají rovněž upravenou původní diagnostiku a na stanovišti nový zobrazovač funkčních stavů. Takto se nyní upravuje celá lokomotivní řada.
Lokomotivy jsou napájeny trakční soustavou 3 000 V stejnosměrného proudu. Trvalý výkon lokomotiv je 2 240 kW. Průměr kol dvojkolí lokomotivy je 1 250 mm, délka přes nárazníky 17 210 mm, hmotnost ve službě 85 t a největší dovolená rychlost 100 km/h.
11.04.06 - 21:10
971.017-9Dobrá, dobrá...přemluvili jste mě. Tak na mě ten fíra v 151 houkal. Teda ne on, ale ta lokomotiva. Bylo to takove to hluboke HUUUU, ne to vysoke piiiisk, ktere nekdy nejde slyset. Dekuji za upresneni vsem zucastnenym.11.04.06 - 20:47
749.130.-.1Barvičky utekly...že by se lekly Bardotky? Nebo těch předělaných dederonských vagonů :o) ? Jinak je to pěkná fotka výjezdu z tunelu. 3*11.04.06 - 20:17
971.017-9A co dělají vlaky když netroubí? Na mě teda troubil...a dost brutálně. Ještě že můj Velbon je pevný a nějaká rozjetá 151 ho nemůže rozhodit :o) .11.04.06 - 15:51