Komentáře uživatele "quido.speedy":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| VT 31 | Co se týká jízdní dynamiky, musím uznat že RS1 nemám změřené protože jsem měl vybitý GPS modul. Nicméně žlutým desirem jsem se svezl na trase BrnoSkalice a průměrná akcelerace se pohyboval okolo 0.31ms^-2. Což je zhruba 2.5x tolik co běžně měřím při jízde RN. Takže za líné jej nepovažuji. Při brždění jsem na displeji zahlédl dokonce i -0.5ms^-2. OT: Na kvalitě trati hodně záleží. Když byl otevřen zreknostruovaný úsek Havlíčkův Brod - Šlapanov. Jel jsem tudy "zbrusu novou" RN 814-069 a byl jsem velice mile překvapen. Ale je pravda, že jsem trefil nejlepší možné podmínky pro demonstraci jízdních vlastností RN :-) S tou kapacitou souhlasím, nicméně koupím si raději 17 fabií nebo 15 oktávií(kombi), pokud jsou v obojím naftové motory? Rozdíl ve spotřebě a náhradních dílech bude zanedbatelný... | 07.06.10 - 13:59 |
| VT 31 | Nevím jak na Liberecku, ale já vidím nákup RS1 pro Vysočinu jako pěkně podmazanou tragédii. A to z mnoha důvodů. 1) Populismus: Oznamuje Vám, že s velkou slávou do tří let nakoupíme dieselové motoráky, které budou jezdit například na elektrifikovaných tratích z Jihlavy do Počátek nebo z HB do Ždáru... 2) Starý koncept: RS1 bylo konstruováno roku 1994, první vyrobený kus nese rok 1996. Za tři roky, až začně jezdit, bude tohle vozidlo koncepčně bezmála 20let staré. 3) Prostor a komfort: RS1 je nafouknutá "dieselšalina" která svými rozměry připomíná spíš autobus. Oproti 810 (která je jaká je) je bezmála o 40cm užší! Což je skoro šíře jedné sedačky. To že je papírový počet 76míst je fajn, ale jak často cestujete ve vlaku s liliputy? (nic proti nim ;-)) Já jedu vlakem abych se nemusel mačkat a zde RS1 totálně propadá. 4) Cena a konkurence: Desiro, které je koncepčně o jednu až dvě generace dál, má vzduchové pérování a mnohem tišší chod. Navíc je pouze o 10% na soupravu dražší. To by znamenalo "jen 15" desir za stejnou cenu. Ovšem s tím že do Desira se vejde 123osob, což je bezmála dvojnásobek oproti RS1. 5)Provozní náklady: I za předpokladu, že by byly provozní náklady obou souprav totožné, vychází cena na jedno sedadlo opět ve prospěch siemensu. Navíc SŽDC se platí za "nápravu" což je nezanedbatelná každodenní položka. Kdo chce, počítá se mnou. Do šestinápravového vlaku se vejde 123 cestujících, to čtyřnápravového jen 76. Je rozdíl v ceně na sedadlo větší jak 10%? ...není Samozřejmě s RS1 se počítá i na jiných tratích a much bych našel i víc. Třeba vyšší nápravový tlak RS1 což může být na lokálkách problém. Pro rýpaly dodávám, že ani desiro není bezchybné. Spíš jde o to, že nákup schválil opět člověk, který nemá sebemenší tušení o čemkoli... ...a přesto možná před krajský úřad v Jihlavě dorazí v nové Audi A8...kdo ví... | 07.06.10 - 13:21 |










