..: V roce 2007 bude dokončena elektrizace trati na jihu Čech :..
Elektrifikace České Budějovice - Komfort jízdy vlakem z Českých Budějovic do Českých Velenic a následně až do Vídně zvýší bezmála miliardová investice v souvislosti s elektrifikací zmíněné trasy, která by měla být dokončena v roce 2007. Přínosem poměrně rozsáhlé akce je nejen zkvalitnění železniční dopravy a zkrácení jízdních dob, ale i snížení škodlivých vlivů železničního provozu na životní prostředí. Letos probíhají práce především na trakčním vedení a přeložkách sítí firmy Telefonica. Nově elektrizovaný úsek je jednokolejný se čtyřmi mezilehlými stanicemi v Nové Vsi, Borovanech, Jílovicích, Nových Hradech a šesti zastávkami v Nových Hodějovicích, Trocnově, Radosticích, Hluboké u Borovan, Petříkově a Vyšném.

Ilustrační foto Kompletně by měla být trasa o délce 49,2 kilometru dokončena koncem příštího roku. Bude na ní třeba postavit 1.094 trakčních stožárů a upravit i dva silniční mosty v Českých Budějovicích v Mladém a u zastávky v Trocnově. Zapotřebí bude také nově udělat například železniční svršek a nástupiště. Stavební úpravy čekají také na 5 železničních přejezdů, 8 propustků, několik komunikací a vzniknou i 2 protihlukové stěny. Přínosem pro dopravu bude rovněž nové elektronické zabezpečovací zařízení ESA 11, které nahradí dosavadní elektromechanické. Stavědla budou centrálně ovládána z Českých Budějovic. V případě poruchy z technologických pracovišť v Českých Velenicích a krajské metropoli. Realizovat investici za 908.745.000 korun, která byla už dlouho zahrnuta do Programu rozvoje územního obvodu Jihočeského kraje, se podařilo zejména díky úsilí vedení Jihočeského kraje, představitelů Euroregionu Silva Nortica, ale i díky podpoře SFDI a SŽDC. Na ni mají navázat výstavba napájecí stanice a výrazné úpravy železniční stanice v Českých Velenicích, kde však zatím o termínech nepadlo konečné rozhodnutí.

zdroj: MD ČR, Právo


CSPSV | 9.11.2006 (20:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mira 
12.11.2006 (9:57)  
Dostatek mašin je, ale stojí pro různé závady nebo se rovnou posílají do ČT.
12.11.2006 (8:55)  
Dostatek možná, ale pro Cargo.
11.11.2006 (21:24)  
Laminátových lokomotiv je dostatek … není třeba nic kouzlit …
Řešením by bylo také zakoupit nějaké elektrické jednotky řady 4020 z Rakouska případně něco podobného za Švýcarska a provést rekonstrukci na dvousystémovou místo toho, aby to tam šlo do šrotu …
10.11.2006 (3:52)  
Twix:
Předpokládám, že žehličky tam nakonec jezdit nebudou, protože takovou ostudu si na triko nikdo nevezme. Nějaká ta 242/230 se nakonec nějak vykouzlí (=jinde ukradne a nahradí žehličkou, nebo 810 s vleky), ale chybět prostě BUDE, na tom se těžko něco změní.
Je vcelku jedno, která větev se tam protáhne, mašiny tím nevzniknou (zrovna od Strakonic je obrat jemně přes půl hodiny).
Počítá se ale se soupravami od Tábora, mj. protože tam jezdí ještě větší kulový jak na Velenice (i 2×Bcosi+BDs vozí převážně vzduch, na Velenice to bude jen mírně lepší, pokud tam nebudou v rámci "zvyšování komfortu" seškrtány spoje), na Strakonice/Písek jezdí soupravy kapacitnější, ty by tam byly zcela zbytečný.
Ani vozů není zrovna nazbyt, takže se hodí, že tam lze posílat BDs, jichž je relativně dost. (Hytlák se na Velenice v létě hodí.)

Jako další zkvalitnění ŽD díky této úžasné akci lze uvést např. odchod řady 842, kterou v lepším případě nahradí nějaké zelené šroty.

Nerad bych zde rozpoutal již mnohokráte opakovanou nekonečnou diskusi, ale nemohl jsem nereagovat. Ať si to klidně zadrátujou, když neví co s penězi a pořádně je využít asi nechtějí, ale aspoň ať nekecaj hovadiny.
10.11.2006 (0:39)  
10.11.2006 (0:32)  
George_Couser, Petr Krček: No, mám navrhnout elektrické komponenty pohonu pro elektrické jednotky 1 až 4vozové (především 3 a 4) a pro motorové jednotky 1 a 2vozové, pokud možno to unifikovat (jde to vůbec?). Víc o tom nevím, až na to že se chtějí prosadit především v ČR, elektrické asi mají být 3kV, 25kV i dvousystémové. Jo a koncepci GTW Stadler mi zavrhli, prý má Stadler patent :-)

Space: Upřímně nevím, elektrizovat asi už kvůli nákladům (ačkoliv neznám to tam, nevím kolik tam toho jezdí) a koridorizovat? Že by očekávali modernější a rychlejší soupravy, nebo snad obnovení dálkové dopravy? Každopádně kraj to plánuje, stejně jako šumavské dráhy a zdvoukolejnění skoro celého JČ úseku tratě 190.

Martin Jarath: A určitě tam budou jezdit ty žehličky? A co prodloužit ne táborskou, ale strakonickou větev?
09.11.2006 (23:51)  
No to je fakt vodvaz.
Rychlejc se tam jezdit samozřejmě nebude (akorát přes stanice, kde zmizí 40, což ale není zásluha špagátu nad kolejí), spíš naopak, protože 210 se tam nerozjede ani na 80 (zatímco 842 tam 100 v klidu dává i s vlekem/vleky).
Komfort přepravy se samozřejmě SNÍŽÍ (i oproti 842+050 v nereko-verzi), protože tam budou jezdit slizký šroty, stejně jako jinde.

Sice by tam měla jezdit 242/230 se sourpavou BDs+2×Bdt279 (jinými slovy soupravy z táborké větve), nicméně ta souprava s mašinou pak bude chybět někde jinde. A zejména co se týče hnacího problém, tak to jinde odnesou velmi brzy.
Kraj by za podporu takových investic zasloužil nakopat, ty peníze se mohly využít mnohem lépe jinde, kdyby se našla politická podpora.
09.11.2006 (23:14)  
Zdravím, příležitostně si mailuji s chlápkem, jež dělá na modernizaci tratě 199. Maximální rychlost 100km/h místy lze 110km/h (ale s tím díky vyším nákladům na rekonstrukci se nepočítá). Spodek by měl povětšinou zůstat, takže obdoba Ostrava Svinov - Opava se asi dít nebude. PetrP
09.11.2006 (23:07)  
Jen tak dál.Rakušáci vědí co dělají a je vidět,že podporují žel.dopravu,když chtějí mít od nás k nim eletrifikované přechody.Bylo by luxusní kdyby tam jezdilo Bmz.Své činy dokazují prací.
Tvix:Ty regionální jednotky maj být eletrické?Já měl o to,že se jedná o motory.Pokud můžeš více info.Otázka je jestli na to budem mít peníze.
registrovaný uživatel Space 
09.11.2006 (22:42)  
Twix - proč se má koridorizovat Veselí-Velenice?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko