České Budějovice - Komfort jízdy vlakem z Českých Budějovic do Českých Velenic a následně až do Vídně zvýší bezmála miliardová investice v souvislosti s elektrifikací zmíněné trasy, která by měla být dokončena v roce 2007. Přínosem poměrně rozsáhlé akce je nejen zkvalitnění železniční dopravy a zkrácení jízdních dob, ale i snížení škodlivých vlivů železničního provozu na životní prostředí. Letos probíhají práce především na trakčním vedení a přeložkách sítí firmy Telefonica. Nově elektrizovaný úsek je jednokolejný se čtyřmi mezilehlými stanicemi v Nové Vsi, Borovanech, Jílovicích, Nových Hradech a šesti zastávkami v Nových Hodějovicích, Trocnově, Radosticích, Hluboké u Borovan, Petříkově a Vyšném.
Kompletně by měla být trasa o délce 49,2 kilometru dokončena koncem příštího roku. Bude na ní třeba postavit 1.094 trakčních stožárů a upravit i dva silniční mosty v Českých Budějovicích v Mladém a u zastávky v Trocnově. Zapotřebí bude také nově udělat například železniční svršek a nástupiště. Stavební úpravy čekají také na 5 železničních přejezdů, 8 propustků, několik komunikací a vzniknou i 2 protihlukové stěny. Přínosem pro dopravu bude rovněž nové elektronické zabezpečovací zařízení ESA 11, které nahradí dosavadní elektromechanické. Stavědla budou centrálně ovládána z Českých Budějovic. V případě poruchy z technologických pracovišť v Českých Velenicích a krajské metropoli. Realizovat investici za 908.745.000 korun, která byla už dlouho zahrnuta do Programu rozvoje územního obvodu Jihočeského kraje, se podařilo zejména díky úsilí vedení Jihočeského kraje, představitelů Euroregionu Silva Nortica, ale i díky podpoře SFDI a SŽDC. Na ni mají navázat výstavba napájecí stanice a výrazné úpravy železniční stanice v Českých Velenicích, kde však zatím o termínech nepadlo konečné rozhodnutí.
zdroj: MD ČR, Právo

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Řešením by bylo také zakoupit nějaké elektrické jednotky řady 4020 z Rakouska případně něco podobného za Švýcarska a provést rekonstrukci na dvousystémovou místo toho, aby to tam šlo do šrotu …
Předpokládám, že žehličky tam nakonec jezdit nebudou, protože takovou ostudu si na triko nikdo nevezme. Nějaká ta 242/230 se nakonec nějak vykouzlí (=jinde ukradne a nahradí žehličkou, nebo 810 s vleky), ale chybět prostě BUDE, na tom se těžko něco změní.
Je vcelku jedno, která větev se tam protáhne, mašiny tím nevzniknou (zrovna od Strakonic je obrat jemně přes půl hodiny).
Počítá se ale se soupravami od Tábora, mj. protože tam jezdí ještě větší kulový jak na Velenice (i 2×Bcosi+BDs vozí převážně vzduch, na Velenice to bude jen mírně lepší, pokud tam nebudou v rámci "zvyšování komfortu" seškrtány spoje), na Strakonice/Písek jezdí soupravy kapacitnější, ty by tam byly zcela zbytečný.
Ani vozů není zrovna nazbyt, takže se hodí, že tam lze posílat BDs, jichž je relativně dost. (Hytlák se na Velenice v létě hodí.)
Jako další zkvalitnění ŽD díky této úžasné akci lze uvést např. odchod řady 842, kterou v lepším případě nahradí nějaké zelené šroty.
Nerad bych zde rozpoutal již mnohokráte opakovanou nekonečnou diskusi, ale nemohl jsem nereagovat. Ať si to klidně zadrátujou, když neví co s penězi a pořádně je využít asi nechtějí, ale aspoň ať nekecaj hovadiny.
Space: Upřímně nevím, elektrizovat asi už kvůli nákladům (ačkoliv neznám to tam, nevím kolik tam toho jezdí) a koridorizovat? Že by očekávali modernější a rychlejší soupravy, nebo snad obnovení dálkové dopravy? Každopádně kraj to plánuje, stejně jako šumavské dráhy a zdvoukolejnění skoro celého JČ úseku tratě 190.
Martin Jarath: A určitě tam budou jezdit ty žehličky? A co prodloužit ne táborskou, ale strakonickou větev?
Rychlejc se tam jezdit samozřejmě nebude (akorát přes stanice, kde zmizí 40, což ale není zásluha špagátu nad kolejí), spíš naopak, protože 210 se tam nerozjede ani na 80 (zatímco 842 tam 100 v klidu dává i s vlekem/vleky).
Komfort přepravy se samozřejmě SNÍŽÍ (i oproti 842+050 v nereko-verzi), protože tam budou jezdit slizký šroty, stejně jako jinde.
Sice by tam měla jezdit 242/230 se sourpavou BDs+2×Bdt279 (jinými slovy soupravy z táborké větve), nicméně ta souprava s mašinou pak bude chybět někde jinde. A zejména co se týče hnacího problém, tak to jinde odnesou velmi brzy.
Kraj by za podporu takových investic zasloužil nakopat, ty peníze se mohly využít mnohem lépe jinde, kdyby se našla politická podpora.
Tvix:Ty regionální jednotky maj být eletrické?Já měl o to,že se jedná o motory.Pokud můžeš více info.Otázka je jestli na to budem mít peníze.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











