Letohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.
V Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.
Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.
Autorský text ŽelPage.cz
omlouvam se, ale trochu to zavanelo opicenim se po nemcich
Zkusenost s DB: "Kamenné" cekárny v místech s mensim provozem (tj. mimo velkomesta) se rusí, nadrazní (obavovací) budovy prodávají do soukroma a to i s pokladnou a pokladní. Draha poskytnuje slusny pristresek ne nepodobný moderní autobusové zastávce s automatem na prodej jízdenek (dle mého názoru je lepsi, nez ty nase).
Má-li obec zájem, muze v budove zridit/iniciovat jakési malé nakupni a spolecenské stredisko - na komercni bazi nezávislé na drahách. A funguje to. (I v obcích o 10-20k obyvatelích, není-li tam uzlová stanice).
Na druhou stranu, pozadavek na poplatek 2,50 EUR za obslouzení v pokladne, místo u "automatu" a to za kazdou osobu a jízdu (tedy napr. zpátecní = 2x) vyvolává obrovskou nevoli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.