..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
21.11.2008 (14:14)  
fakt je, ze pokud by se to priveseni na brnenske R dalo casove a kapacitne zvladat, tak by to pro ty dva polske R bylo fajn, ale prispevky nekterych llidi naznacuji, ze s tou kapacitou v UnO by mohl byt problem
registrovaný uživatel Kakov 
21.11.2008 (14:10)  
ad doomlukas: a proc vam couraky pres hradec pripadaji nepouzitelne??
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
21.11.2008 (14:05)  
Jinak přivěšení sopupravy v Ústí ve směru na Prahu by bylo jednoduché. Dejme tomu spoj 252/879 Souprava rychlíku 252 by přijela na vedlejší kolej s např 162 a sopurava rychlíku 879 by byla vedena např.363 mašina 363 by odjela od soupravy a na začátek by se připojila souprava 879 s mašinou 162 zapojilo by se a jelo by se. když bych počítal že by eso již bylo dpojeno před příjezdem R 252 tak by se to stálo asi 10 minut 5 minut šibování soupravy + zapojení 5 minut zkouška
registrovaný uživatel Kakov 
21.11.2008 (14:01)  
ad stoupa: to ze neco delaji DB, neznamena, ze to musime u nas delat take....
omlouvam se, ale trochu to zavanelo opicenim se po nemcich
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (13:28)  
doomlukas: Si zkuste na 010 dostat ve špičce náklad přes kříže.
21.11.2008 (13:13)  
nanadrazak: To mi tedy přijde silně podivné, že by se na trať přes Ústí už nedaly nacpat dva páry vlaků. Ty couráky přes Hradec Králové jsou pro cesty do Prahy nepoužitelné.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (12:22)  
Zavírání čekáren a zpoplatňování humusoWC je oficiální politikou zmiňovaného ředitele KCOD Pce. Výsledkem je zápach močoviny v okolí staničních budov. K lichkovskému Brůnovi mám dost výhrad, ale je to docela muž činu. Když se zakousne do správné věci, tak to většinou dotáhne.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.11.2008 (12:19)  
ad cekarny:

Zkusenost s DB: "Kamenné" cekárny v místech s mensim provozem (tj. mimo velkomesta) se rusí, nadrazní (obavovací) budovy prodávají do soukroma a to i s pokladnou a pokladní. Draha poskytnuje slusny pristresek ne nepodobný moderní autobusové zastávce s automatem na prodej jízdenek (dle mého názoru je lepsi, nez ty nase).

Má-li obec zájem, muze v budove zridit/iniciovat jakési malé nakupni a spolecenské stredisko - na komercni bazi nezávislé na drahách. A funguje to. (I v obcích o 10-20k obyvatelích, není-li tam uzlová stanice).

Na druhou stranu, pozadavek na poplatek 2,50 EUR za obslouzení v pokladne, místo u "automatu" a to za kazdou osobu a jízdu (tedy napr. zpátecní = 2x) vyvolává obrovskou nevoli.
21.11.2008 (10:40)  
Ještě jednou z pohraničí. Tak vývoj u té čekárny v Lichkově pokročil, obec má eminentní zájem o zajištění provozu. Starosta byl o problému informován. Takže obec nyní začíná vést jednání o zajištění provozu čekárny ze strany samosprávy. Kdo zná Lichkovské nádraží, tak ví jak tam pekelně fučí severák. Ono čekat na spoj když přijedu po noční z Międzylesie (opět bude otevřena) venku na mrazu....
21.11.2008 (9:07)  
To Ekoter: jaká je třeba frekvence cestujících na trase Praha-Mnichov ? Autem je to jistě taky rychlejší než za 6 "vlakových" hodin ...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko