..: Slavnostní otevření trati 021 :..

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Stříhání pásky Lichkov, foto: JakuzaV Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.

Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.

Několik fotografií z této jízdy:

Letohrad, foto: Jakuza 180 001 opouští Letohrad, foto: Jakuza Sobkovice, foto: Jakuza Jablonné nad Orlicí, foto: Jakuza Mladkov 2, foto: Jakuza

Autorský text ŽelPage.cz


Jakuza Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
22.11.2008 (18:00)  
Randy 22.11.2008 (13:46): To má spíše jiný důvod. Tyto sloupy již kdysi stály na trati. Pouze byly zrekonstruovány a nově natřeny. A protože jsou v pořádku, tak jsou znova osazeny na trať.
registrovaný uživatel Randy 
22.11.2008 (13:46)  
to valdav: Tyhle sloupy se v současnosti používají i na koridorových stavbách - např. stavby na 4. koridoru, na třetím koridoru mezi Mariánskými Lázněmi a Chebem a tuším snad i mezi Zábřehem a Červenkou...holt, zrovna v tuto dobu vítězí ocel nad betonem.
22.11.2008 (12:59)  
Podle fotek vidím, že na 021 postavili stejné sloupy jako například na 316. Jde o nějakou novou levnější verzi sloupů, nebo se používá jen na jednokolejných, nově zrekonstruovaných tratích?
registrovaný uživatel mazák 
22.11.2008 (5:10)  
Myslím,že by trati prospělo aby místo zbourání historické budovy v Ústí nad Orlicí, byla realizovaná spojka směr Ústí město a Česká Třebová. Co se týká zastávky v Sobkovicích, tak ta by nesloužila jen obyvatelům obce (kam zajíždí autobus jen 3x v prac,dni) ale hlavně zaměstnancům Progressy. A že to bylo drahé, no sám jsem pozoroval jak parta 9 dělníků Skansky vydělává, jeden ve výkopu, dva stáli nad ním a zbytek seděl celý den. Přijeli v 8 a odjeli ve 11, vrátili se ve 14 a v 16 už byli pryč, tak vypadá směna 12 hodin! A zjišťoval někdo jak se zvýšil mnohonásobně počet krádeží podél této stavby, co všechno v pracovní době stihli!
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
21.11.2008 (23:18)  
xAnri05: Omlouvám se, já takovéto věci v diskusi prostě nemám rád. Tykání proč ne, děkuji, ale diskutuji málo a zapomínám, takže pokud si to neuvědomím, předem omluva.
Ostatní: Na 010 by se samozřejmě ještě dva páry vlaků vešly, ale jde o to, aby tam nenadělaly zbytečnou paseku. Po zavedení brněnský Ex +/- na polovině ostatního taktu se musí nákladní doprava provozovat tak, jak bylo ještě před pár lety považováno za prasárnu, tj. rozjezd z jedné stanice do druhé. Prostě vám náklady stojí třeba tři čtvtě hodiny ve stanici, než je dostanete dál. Pokud Wroclawské pojedou ve skupině s dalšími R/Ex/IC/EC/SC budiž, ale je to jen kvůli pochybné prestiži nutné? Ohledně současného posunu v UO by nejlépe posloužily zkušenosti místních, já jen ze znalosti zdejšího kolejiště a z vlastních zkušeností říkám, že s/rozvěšování souprav by dělalo velké vrásky. Rozepisovat VŠECHNY souvislosti se mi nechce. Jen upozorňuji, že celá sranda a vůbec doprava na této trati není jen těch pět minut na rozvěšení, co vidí cestující z okna. Co bude po přestavbě nehodnotím, neb neznám budoucí konfiguraci kolejiště.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
21.11.2008 (22:59)  
Railfort: No já tedy nevím jak vy, ale myslím si že v Ústí je dost kolejíi pro rychlíky dva sv od osobáku a a jednu mašinu a po překopání to bude ještě mnohem lepší...........

ekoter: no to sice jo ale místo pomalého esa by tam mohlo jet něco rychlejšího neznám maximálku toho polského šmejda ale mašin je dost např: 151 sice momentálně chybí ale po příchodu 1216,380 by nemusela), 362, 162
21.11.2008 (22:34)  
AD Honnzok: No ale prostě jeden z rychlíků bude stát 10 minut a druhý 20 minut - stačí si vybrat který. V tom Vámi navrhovaném to znamená pro 879 + 10 minut na trase Brno - Praha.
21.11.2008 (22:27)  
Ad ZdeněkJ:
Různé zastavování rychlíků (jedné linky): To se ani nepokoušejte navrhovat! V taktovém grafikonu to je zločin!:-) Musel byste překládat křižování a nadělal byste v tom bordel. Jinak, když se na to podíváte, tak ty rychlíky jedou vlastně skoro stejně rychle jako osobáky. Tam je spíše snaha spojit v HK linky v delší celky, abyste jednak ušetřil soupravy, jednak snížil počet potřebných kolejí v HK. Tak prostě jezdí rychlíky až do Letohradu.
Mnichov: Mnichov je dvakrát větší než Wroclaw a je o něco (časově) blíže, takže celkově těch cestujících bude více (a to ještě zohledněte HDP). Spíše bych si tipnul, že se prostě jen spojily linky přes hranice - jako tady. Nic víc, nic míň.
21.11.2008 (20:12)  
Railfort: No já nevím, jsou i tratě, kde jezdí více vlaků a taky se tam vejdou... Prostě se mi nechce věřit, že dva páry vlaků by se tam už nevešly. Navíc přímé vlaky do Prahy přes Pardubice by ocenilo docela dost lidí.
21.11.2008 (20:04)  
Karel Kovářík: Zkus hádat, proč mi pro cesty třeba z Jablonného do Prahy (které mimochodem absolvuju každý týden) připadají couráky přes Hradec Králové nepoužitelné. Zaměř se přitom na to slovo couráky, které vystihuje vše.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko