Letohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.
V Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.
Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.
Autorský text ŽelPage.cz
Ostatní: Na 010 by se samozřejmě ještě dva páry vlaků vešly, ale jde o to, aby tam nenadělaly zbytečnou paseku. Po zavedení brněnský Ex +/- na polovině ostatního taktu se musí nákladní doprava provozovat tak, jak bylo ještě před pár lety považováno za prasárnu, tj. rozjezd z jedné stanice do druhé. Prostě vám náklady stojí třeba tři čtvtě hodiny ve stanici, než je dostanete dál. Pokud Wroclawské pojedou ve skupině s dalšími R/Ex/IC/EC/SC budiž, ale je to jen kvůli pochybné prestiži nutné? Ohledně současného posunu v UO by nejlépe posloužily zkušenosti místních, já jen ze znalosti zdejšího kolejiště a z vlastních zkušeností říkám, že s/rozvěšování souprav by dělalo velké vrásky. Rozepisovat VŠECHNY souvislosti se mi nechce. Jen upozorňuji, že celá sranda a vůbec doprava na této trati není jen těch pět minut na rozvěšení, co vidí cestující z okna. Co bude po přestavbě nehodnotím, neb neznám budoucí konfiguraci kolejiště.
ekoter: no to sice jo ale místo pomalého esa by tam mohlo jet něco rychlejšího neznám maximálku toho polského šmejda ale mašin je dost např: 151 sice momentálně chybí ale po příchodu 1216,380 by nemusela), 362, 162
Různé zastavování rychlíků (jedné linky): To se ani nepokoušejte navrhovat! V taktovém grafikonu to je zločin!:-) Musel byste překládat křižování a nadělal byste v tom bordel. Jinak, když se na to podíváte, tak ty rychlíky jedou vlastně skoro stejně rychle jako osobáky. Tam je spíše snaha spojit v HK linky v delší celky, abyste jednak ušetřil soupravy, jednak snížil počet potřebných kolejí v HK. Tak prostě jezdí rychlíky až do Letohradu.
Mnichov: Mnichov je dvakrát větší než Wroclaw a je o něco (časově) blíže, takže celkově těch cestujících bude více (a to ještě zohledněte HDP). Spíše bych si tipnul, že se prostě jen spojily linky přes hranice - jako tady. Nic víc, nic míň.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.