Cheb - Dne 14.2.2007 přijela na nákladním vlaku z Chomutova lokomotiva Sergej T 679.1600 (781.600-2), aby se v PJ Cheb podrobila opravě dieselu. V první fázi oprav bylo nutné odstranit závadu v palivovém okruhu a přezkoušení všech zařízení potřebných pro chod motoru. Byla odstraněna příčina nízkého tlaku nafty a odstraněna vodní netěsnost 6. válce. Po opravě byla lokomotiva odzkoušena jízdou po obvodu žst. Cheb. Do konce týdne bude ještě provedena kontrolní jízda na trati Cheb - Chomutov a lokomotiva se vrátí zpět do svého domovského depa Chomutov (PS Chomutov).
Naši známí fotografové (p. Vigh, Šedivý, Rubín) využili příležitosti nafotit si oba Sergeje na půdě PJ Cheb, a tak na přiložených fotografiích je možno po téměř 4 letech spatřit tyto poslední mohykány spolu. Zbýval tu jen bývalý sokolovský 781.529-3.
Pro příznivce této řady je připravován na měsíc červen fotovlak, takže pokud by se našli zájemci o pořízení jedinečných fotografií na pěkné trati, kontaktujte nás prosím na e-mail sergej.cheb@volny.cz a my Vám rádi zašleme potřebné informace o chystané jízdě.
Provoz domácího „Sergeje“ 781.578-0 je spíše příležitostný. Od svého znovuzrození v roce 2001 a po opravě do dnešní podoby se účastnil několika nostalgických akcí, ale i výkonů při napěťových výlukách především na trati Cheb - Planá u Mariánských Lázní.
K nejdelšímu nasazení po větrné kalamitě došlo v roce 2005, kdy Sergej vozil veškeré vlaky celých 8 dní 24 hodin denně. Z nostalgických jízd bych jmenoval jízdu posledního vlaku v motorové trakci na trati České Budějovice - Horní Dvořiště, kde zaperlil spolu s 781.600-2. Asi nejkrásnější z jízd, kde se objevily, byla jízda na akci do Peček, kde jsme měli možnost jet v čele zvláštní jízdy na železniční zkušební okruh Cerhenice. V roce 2002 to byla poslední jízda uhelného vlaku do německé elektrárny Arzberg a tím se zakončila více jak třicetiletá éra provozu této řady u ČD (ČSD).
Pevně doufáme, že se najdou časem další příznivci této řady a nostalgických jízd bude v naší republice více, i když podmínky pro výjezd jakéhokoliv zvláštního vlaku jsou každým rokem nákladnější.
Autor je jednatelem sdružení Plzeňská dráha - výtopna Cheb. Foto Honza Vigh.
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.volny.cz/mirek.koc/2007-03-08_781.578-0+781.600-2_Pn67763/
Podle pamětníků byl materiál obručí u prvních Serjožků kvalitnější než materiál kolejí, takže koleje praskaly. Vibrace taky dělaly problémy, musely se dosazovat tlumiče výfuků …
Něco jiného byla ekonomika provozu, jednalo se skutečně o naftobubrlíčky a olejobubrlíčky.
Nikdo nezpochybňuje, že stejně kvalitní práci by odvedly T 678.0 a T 679.0. Z hlediska vlivu na traťový svršek (jednalo se o třínápravové podvozky, podle tehdejší terminologie "skupina přechodnosti 3") by mnohem výhodnější bylo nasazování dvojic dálkově řízených lokomotiv T 478.1,2 (na řadě tratí např. České Budějovice – Horní Dvořiště k tomu nakonec došlo). V dané době ovšem obsazení dvojice lokomotiv na dálkové řízení pouze jednou lokomotivní četou vůbec nepřipadalo do úvahy.
Ona je vůbec otázka, nakolik by ČKD Lokomotivka byla vůbec schopna, resp. celé ČKD vyrobit pro ČSD 600 lokomotiv rodiny 67x nebo další z rodiny 478. Denně se vyráběl nejméně jeden čmelák pro SSSR, dostat do výroby lok rodiny 478 byl problém … A to se nějaké čmeláky dělaly v Dubnici nad Váhom …
A pokud tvrdite, ze "nebyl konstruovan na nase polomery", chapu to jako priznani, ze se jednalo o nevhodne hnaci vozidlo.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.