Březno u Chomutova - Osud sedmikilometrového úseku Buštěhradské dráhy se naplnil v pátek 16.3.2007, kdy došlo k vyloučení traťového úseku Březno u Chomutova – Chomutov se spojkou výhybna Spořice – Odb. Dubina. Zrušený úsek bude přeložen z důvodu postupně rozšiřující se těžby hnědého uhlí společnosti Severočeské doly.
Posledním drážním vozidlem, které po této trati projelo, byl stroj 726.516-8 „Karkulka“ (KPKV Brno). Kromě zmíněného stroje 726.516-8 se na odvozu kolejových párů podílí i lokomotiva řady 710.722-0 "Rosnička", obě na tyto výkony nasazuje společnost KŽC Doprava. Na likvidaci trati pracují dva pokladače, jeden společnosti SSŽ, druhý společnosti Viamont. Práce mají být dokončeny do čtvrtku 22.3.2007. Realizaci přeložky trati zajišťuje společnost Viamont.
Zatímco ze staré trati koleje pomalu mizí, práce na nové přeložce finišují. V nové železniční stanici Droužkovice se instaluje zábradlí na peronech a malují bezpečnostní pruhy, což realizuje trutnovská firma NOR. Toho času chybí ještě napojení přeložky na stávající trať směrem k Chomutovu. Fotografie jsou ze soboty 17.3.2007.
Aktualizace, 21.3.2007Dnešního dne trhá pokladač staniční kolej ve Spořicích. Po dnešku tedy nezbude z původní tratě již ani metr.zdroj a foto: Roman Hrůza
Stavba přeložky je tak hmatatelným důkazem nezodpovědnosti ministerstva dopravy nejen za stav železniční infrastruktury, ale především nezodpovědnosti při hospodaření s finančními prostředky daňových poplatníků …
To, co bylo možné udělat v rámci základní stavby bez jakékoli výluky dopadající na provoz a současné něpřetržité výluky, bude v budocnu stát zbytečně vynaložené prostředky a vyvolá další výluky znepříjemňující cestování.
Podepsat se pod něco podobného se mohl podepsat pouze veřejný nepřítel železniční dopravy …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.