Březno u Chomutova - Osud sedmikilometrového úseku Buštěhradské dráhy se naplnil v pátek 16.3.2007, kdy došlo k vyloučení traťového úseku Březno u Chomutova – Chomutov se spojkou výhybna Spořice – Odb. Dubina. Zrušený úsek bude přeložen z důvodu postupně rozšiřující se těžby hnědého uhlí společnosti Severočeské doly.
Posledním drážním vozidlem, které po této trati projelo, byl stroj 726.516-8 „Karkulka“ (KPKV Brno). Kromě zmíněného stroje 726.516-8 se na odvozu kolejových párů podílí i lokomotiva řady 710.722-0 "Rosnička", obě na tyto výkony nasazuje společnost KŽC Doprava. Na likvidaci trati pracují dva pokladače, jeden společnosti SSŽ, druhý společnosti Viamont. Práce mají být dokončeny do čtvrtku 22.3.2007. Realizaci přeložky trati zajišťuje společnost Viamont.
Zatímco ze staré trati koleje pomalu mizí, práce na nové přeložce finišují. V nové železniční stanici Droužkovice se instaluje zábradlí na peronech a malují bezpečnostní pruhy, což realizuje trutnovská firma NOR. Toho času chybí ještě napojení přeložky na stávající trať směrem k Chomutovu. Fotografie jsou ze soboty 17.3.2007.
Aktualizace, 21.3.2007Dnešního dne trhá pokladač staniční kolej ve Spořicích. Po dnešku tedy nezbude z původní tratě již ani metr.zdroj a foto: Roman Hrůza
Proč by se měla trať elektrifikovat ?
Kdyby pro nic jiného, tak v okamžiku, kdy bude z jakéhokoli důvodu nesjízdná trať Most – Chomutov, resp. od odbočky České Zlatníky, se dají vlaky jedoucí v elektrické trakci odklánět přes Žatec, aniž by se musela pro úsek z/do Března u Chomutova "shánět" motorová lokomotiva, která vlak odveze z Března u Chomutova do Chomutova na 11 km nezatrolejované trati nebo směrem Karlovy Vary do Kadaně–Prunéřova … a tím zvyšovat zpoždění … (a naopak)
Pokud je trať elektrifikovaná, musím shánět maximálně strojvedoucího pilota znalého odklonové trasy (pro strojvedoucího ze vzdáleného depa jezdícího v osobní dopravě jen po "hlavní trati". Nákladáři a leťáci by to znali … tak jako tak.
Dále vlaky v E trakci, které končí dnes v Chomutově mohou pokračovat v E trakci do Žatce – motorové rameno by se zkrátilo na úsek Žatec – Lužná. Ve hře je stále bývalé vojenské letiště v Žatci z hlediska průmyslové zóny …
Stejně tak, když se stane z jakéhokoli důvodu nesjízdná trať z Českých Zlatníků (Obrnic) do Žatce, tak to zase mohu objet přes Chomutov bez větších problémů…
Z naprosto stejných rozumných důvodů se "za velkého jásotu přihlížejícího davu" obnovila trať z odbočky Jeneček do Středokluk …
Když něco dělám, tak to dělám pořádně – neboť slovy Tomáše Bati a Jana Antonína Bati "nejsem tak bohatý (podnikatel), abych si mohl kupovat levné (= nekvalitní věci) věci".
(Co by dal dispečerský aparát v noci ze soboty na neděli [17./18.3.] zato, kdyby byla trať z Olomouce do Šumperka a Zábřehu na Moravě elektrifikovaná a mohl tam celkem bez větších problémů odklánět vlaky při nesjízdnosti "štégu" bez nutnosti shánění motorových lokomotiv.)
Kolik vlaků projede v Plzni spojkou mezi pražskou a budějovickou tratí ? Marně v jízdním řádu hledám.
A teď si "medíme" že tudy pojedou za výluky na 220 dva páry odklonových vlaků; bez úvrati v Plzni na hlavním nádraží. Jak je využita spojková kolej v Nemanicích mezi pražskou a budějovickou tratí – našel jsem dva páry pravidelných vlaků za 24 hodin + nějaké pp. Rovněž při nějakém maléru jsou všichni nadšení tím, jak se to dá krásně vyjezdit … Z ekonomického hlediska by tyhle "zbytečné" spojky měly být dávno zrušeny …
Jinak souhlasím s tím, že by v rámci výstavby přeložky tato měla být zároveň elektrifikována, i když současný provoz hospodárnosti této elektrifikace moc nenahrává.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.