Březno u Chomutova - Osud sedmikilometrového úseku Buštěhradské dráhy se naplnil v pátek 16.3.2007, kdy došlo k vyloučení traťového úseku Březno u Chomutova – Chomutov se spojkou výhybna Spořice – Odb. Dubina. Zrušený úsek bude přeložen z důvodu postupně rozšiřující se těžby hnědého uhlí společnosti Severočeské doly.
Posledním drážním vozidlem, které po této trati projelo, byl stroj 726.516-8 „Karkulka“ (KPKV Brno). Kromě zmíněného stroje 726.516-8 se na odvozu kolejových párů podílí i lokomotiva řady 710.722-0 "Rosnička", obě na tyto výkony nasazuje společnost KŽC Doprava. Na likvidaci trati pracují dva pokladače, jeden společnosti SSŽ, druhý společnosti Viamont. Práce mají být dokončeny do čtvrtku 22.3.2007. Realizaci přeložky trati zajišťuje společnost Viamont.
Zatímco ze staré trati koleje pomalu mizí, práce na nové přeložce finišují. V nové železniční stanici Droužkovice se instaluje zábradlí na peronech a malují bezpečnostní pruhy, což realizuje trutnovská firma NOR. Toho času chybí ještě napojení přeložky na stávající trať směrem k Chomutovu. Fotografie jsou ze soboty 17.3.2007.
Aktualizace, 21.3.2007Dnešního dne trhá pokladač staniční kolej ve Spořicích. Po dnešku tedy nezbude z původní tratě již ani metr.zdroj a foto: Roman Hrůza
Pan Zikmund to sice řekl hodně zostra, ale má v podstatě pravdu. Drátovat se mělo a během těchto 14 dnů nepřetržité výluky by se stihlo i hodně práce na původních kouscích. Náklady by pro SŽDC byly minimální, přínos do budoucna obrovský. Zase je fakt, že když už máme na severu jednu trať s nevyužitými dráty, tak tohle je ještě malichernost...
Myslíte, že kvůli dvanácti párům Os ve složení 810 nebo 810+010 nebo jedna Rakev se vyplatí drátovat? Myslíte, že se tam ty dráty vůbec někdy vyskytnou? Jediné vlaky, které by bylo výhodné vést v elektrické trakci (ale to jen kvůli současné ceně za el. energii) jsou tři páry Pn s uhlím. Ostatní náklady jezdí pod dráty buď po vlečce SD, nebo přes Žatec.
Mezi Březnem A chomutovem/odb. Dubina troleje nikdy nebyly.
Droužkovická přeložka má přípravu na troleje, tedy uspořádání kolejiště, opatření proti bludným proudům, profil tunelu, uspořádání zastávky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.