..: Konec staré březenské trati :..

DroužkoviceBřezno u Chomutova - Osud sedmikilometrového úseku Buštěhradské dráhy se naplnil v pátek 16.3.2007, kdy došlo k vyloučení traťového úseku Březno u Chomutova – Chomutov se spojkou výhybna Spořice – Odb. Dubina. Zrušený úsek bude přeložen z důvodu postupně rozšiřující se těžby hnědého uhlí společnosti Severočeské doly.

Posledním drážním vozidlem, které po této trati projelo, byl stroj 726.516-8 „Karkulka“ (KPKV Brno). Kromě zmíněného stroje 726.516-8 se na odvozu kolejových párů podílí i lokomotiva řady 710.722-0 "Rosnička", obě na tyto výkony nasazuje společnost KŽC Doprava. Na likvidaci trati pracují dva pokladače, jeden společnosti SSŽ, druhý společnosti Viamont. Práce mají být dokončeny do čtvrtku 22.3.2007. Realizaci přeložky trati zajišťuje společnost Viamont.

Zatímco ze staré trati koleje pomalu mizí, práce na nové přeložce finišují. V nové železniční stanici Droužkovice se instaluje zábradlí na peronech a malují bezpečnostní pruhy, což realizuje trutnovská firma NOR. Toho času chybí ještě napojení přeložky na stávající trať směrem k Chomutovu. Fotografie jsou ze soboty 17.3.2007.

Aktualizace, 21.3.2007

Dnešního dne trhá pokladač staniční kolej ve Spořicích. Po dnešku tedy nezbude z původní tratě již ani metr. Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj a foto: Roman Hrůza


Roman Hrůza Poslat mail autorovi | 18.3.2007 (18:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kubajs 
18.03.2007 (23:01)  
Bovlk: to je nárazník nebo spřáhlo či jak bych to nazval na připojení podvalníčků na kterých se vozí koleje.
registrovaný uživatel Roman Hrůza  mail  
18.03.2007 (22:56)  
K té elektrifikaci: již za socialismu v 80. letech byla vyprojektována a na některých místech dokonce započata stavba nové železniční trati ze Žatce západu kolem Nechranické přehrady do Klášterce nad Ohří. Původní trať z Žatce do Března měla sloužit jen jako lokálka a úsek do Chomutova měl být již dávno zlikvidován. I to byl jeden z důvodů, proč nikdy nedošlo k elektrifikaci úseku z Března do Chomutova. Po revoluci z tohoto záměru ale sešlo a uvažovaná stavba se neuskutečnila, uskutčnila se naopak "tunelová" varianta přes Droužkovice. Proč ale ani tato není zelektrifikována rovnou, toť otázka:-)
registrovaný uživatel Bovlk 
18.03.2007 (22:46)  
Můžu mít dotaz? CO to má ta Karkulka pověšeného na nárazníky? Dík.
18.03.2007 (22:06)  
Kubajs: až 100km/h (dříve se řikalo 110km/h)
registrovaný uživatel Kubajs 
18.03.2007 (22:03)  
V sobotu 17.3. jsem si prošel úsek ze Spořic k tunelovému portálu v Droužkovicích. Nikde jsem neviděl žádný rychlostník. Nevíte někdo jaká tam bude rychlost?
18.03.2007 (21:58)  
Jízdní doba: neměla by se měnit, protože je to zase o 2 km delší.
18.03.2007 (21:33)  
Nevite, zda dojde k prodloužení či ke zkrácení jízdní doby v daném úseku?
18.03.2007 (19:59)  
Pepa: Nepřeložené kousky jsou bez drátů, ale z Března je to jen kousek, od Chomutova je to o trochu víc. Jinak Březno-Žatec je pod trolejí.

Pan Zikmund to sice řekl hodně zostra, ale má v podstatě pravdu. Drátovat se mělo a během těchto 14 dnů nepřetržité výluky by se stihlo i hodně práce na původních kouscích. Náklady by pro SŽDC byly minimální, přínos do budoucna obrovský. Zase je fakt, že když už máme na severu jednu trať s nevyužitými dráty, tak tohle je ještě malichernost...
registrovaný uživatel čunče  mail  
18.03.2007 (19:59)  
Zikmund:
Myslíte, že kvůli dvanácti párům Os ve složení 810 nebo 810+010 nebo jedna Rakev se vyplatí drátovat? Myslíte, že se tam ty dráty vůbec někdy vyskytnou? Jediné vlaky, které by bylo výhodné vést v elektrické trakci (ale to jen kvůli současné ceně za el. energii) jsou tři páry Pn s uhlím. Ostatní náklady jezdí pod dráty buď po vlečce SD, nebo přes Žatec.

Mezi Březnem A chomutovem/odb. Dubina troleje nikdy nebyly.

Droužkovická přeložka má přípravu na troleje, tedy uspořádání kolejiště, opatření proti bludným proudům, profil tunelu, uspořádání zastávky.
18.03.2007 (19:51)  
K elektrifikaci bych měl dotaz - nepřeložené úseky jsou pod dráty nebo ne? Pamatuji si dokumentační snímky JTBeho ze starého úseku a bylo tam myslím kvatro/hydra a šukafon ... ty moc elektřiny z drátů nepotřebují ;-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko