..: Do roka budou jezdit do Opavy el.jednotky ř.471 :..

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Nové jednotky mají být nasazeny na jízdu z Ostravy do Opavy,Českého Těšína a Přerova. Každá souprava vyjde na zhruba dvě stě milionů korun a do roku 2007 jich má být nasazeno třicet,z toho polovina třívozových jednotek na Ostravsku. Nákup vlaků je hrazen z prostředků Českých drah, programu ministerstva dopravy či z úvěru od sdružení železnic Eurofirma.

Elektrické jednotky řady 471 jsou dvou a třídílné dvouposchoďové příměstské jednotky. Jejich vývoj se datuje už z konce 80. let, kdy začala projekce podobných jednotek, dnes řady 470.Jednotlivé vozy mají hliníkovou skříň, dále mají IGBT měniče, napájené přímo z troleje, z čehož vyplývá velká celková účinnost. Jednotky mají asynchronní pohon, jsou řízeny počítačem a naleznete v nich i rekuperační brždění. Vlak je plně klimatizován a v elektrickém čelním voze najdete dokonce i 1.třídu. Max.rychlost těchto jednotek je 140 km/h.

Výhody rekonstrukce trati mezi Opavou a Ostravou mohou cestující pocítit už od tohoto týdne,a to i přesto,že je hotova teprve část z Háje ve Slezsku do Ostravy-Svinova. Díky zvýšení tratové rychlosti na novém úseku zvládne dnes běžný vlak jízdu z Ostravy od Opavy za 37 minut,ještě minulý týden to bylo o 10 minut více. Rychlíky osmadvacetikilometrovovou trať projedou za 24 až 26 minut. Za rok by se tyto jízdní doby měly ještě podstatně snížit.

Prohlášení firmy Tchas: V rámci této stavby dojde na trati mezi Ostravou a Opavou k výrazným změnám. Dojde ke kompletní elektrizaci trati, díky níž v budoucnosti nahradí naftové lokomotivy elektrické jednotky vyšší kvality, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a zpříjemní cestování pasažérům. Jde o kompletní rekonstrukci jednokolejné trati, včetně vybudování trakčního a zabezpečovacího zařízení začínající ve stanici Ostrava-Svinov a končící ve stanici Opava-východ, kde bude navíc vybudován i podchod pro bezbariérový přístup handicapovaných spoluobčanů. Opraví se nástupiště, všechny železniční přejezdy, mosty a propustky a zejména zabezpečovací zařízení umožňující bezpečný provoz na trati. V Opavě se dále zbuduje nový podchod a zastřešení nástupiště.

Tato stavba za 1,550 mld. Kč bude podle plánu kompletně dokončena v říjnu roku 2006.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: Lukáš Zedníček (Railman)

ilustrace této jednotky ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava geograficka ukazka trati 316 Opava-Vychod - Ostrava-Svinov Stanice Dehylov-Hlucin v polovine 20.let (sbirka Jaromir Hincica)


Railman Poslat mail autorovi | 15.12.2005 (17:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Ostravan
15.12.2005 (18:10)  
Já myslím, že asi ne, to by bylo docela plýtvání, jednotky by zajížděly určitě i na Český Těšín. Já si myslím, že celá tahle zpráva je nějaký předaprílový žertík, já tady čekám a chtěl jsem žabotlamy:-)))
Garfield
15.12.2005 (18:04)  
To budou 471 jezdit jenom z Ovy do Opavy?
Kuba
15.12.2005 (17:40)  
Divím se že to chtějí poslat do "Polska". Pokud budou nocovat v Opavě tak v tom nevidím problém. 843 je v Opavě už několik let a ani čárka. Co s toho vyplývá: Nechte to v Opavě a na Těšín se vykašlete.
Expert
15.12.2005 (17:21)  
Což o to, je to pěkný, ale je bohužel smutnou otázkou, jak dlouho bude trvat, než tyto soupravy budou počmáraný zevnitř i z venku.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko