..: Do roka budou jezdit do Opavy el.jednotky ř.471 :..

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Nové jednotky mají být nasazeny na jízdu z Ostravy do Opavy,Českého Těšína a Přerova. Každá souprava vyjde na zhruba dvě stě milionů korun a do roku 2007 jich má být nasazeno třicet,z toho polovina třívozových jednotek na Ostravsku. Nákup vlaků je hrazen z prostředků Českých drah, programu ministerstva dopravy či z úvěru od sdružení železnic Eurofirma.

Elektrické jednotky řady 471 jsou dvou a třídílné dvouposchoďové příměstské jednotky. Jejich vývoj se datuje už z konce 80. let, kdy začala projekce podobných jednotek, dnes řady 470.Jednotlivé vozy mají hliníkovou skříň, dále mají IGBT měniče, napájené přímo z troleje, z čehož vyplývá velká celková účinnost. Jednotky mají asynchronní pohon, jsou řízeny počítačem a naleznete v nich i rekuperační brždění. Vlak je plně klimatizován a v elektrickém čelním voze najdete dokonce i 1.třídu. Max.rychlost těchto jednotek je 140 km/h.

Výhody rekonstrukce trati mezi Opavou a Ostravou mohou cestující pocítit už od tohoto týdne,a to i přesto,že je hotova teprve část z Háje ve Slezsku do Ostravy-Svinova. Díky zvýšení tratové rychlosti na novém úseku zvládne dnes běžný vlak jízdu z Ostravy od Opavy za 37 minut,ještě minulý týden to bylo o 10 minut více. Rychlíky osmadvacetikilometrovovou trať projedou za 24 až 26 minut. Za rok by se tyto jízdní doby měly ještě podstatně snížit.

Prohlášení firmy Tchas: V rámci této stavby dojde na trati mezi Ostravou a Opavou k výrazným změnám. Dojde ke kompletní elektrizaci trati, díky níž v budoucnosti nahradí naftové lokomotivy elektrické jednotky vyšší kvality, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a zpříjemní cestování pasažérům. Jde o kompletní rekonstrukci jednokolejné trati, včetně vybudování trakčního a zabezpečovacího zařízení začínající ve stanici Ostrava-Svinov a končící ve stanici Opava-východ, kde bude navíc vybudován i podchod pro bezbariérový přístup handicapovaných spoluobčanů. Opraví se nástupiště, všechny železniční přejezdy, mosty a propustky a zejména zabezpečovací zařízení umožňující bezpečný provoz na trati. V Opavě se dále zbuduje nový podchod a zastřešení nástupiště.

Tato stavba za 1,550 mld. Kč bude podle plánu kompletně dokončena v říjnu roku 2006.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: Lukáš Zedníček (Railman)

ilustrace této jednotky ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava geograficka ukazka trati 316 Opava-Vychod - Ostrava-Svinov Stanice Dehylov-Hlucin v polovine 20.let (sbirka Jaromir Hincica)


Railman Poslat mail autorovi | 15.12.2005 (17:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Kuba
16.12.2005 (11:27)  
Hádám že absolutní většina z vás co tady píšete ty nesmysly v Opavě ani nebyla co??? Opava je nádherné a moderní město, nelze srovnat se "špinavou" Ostravou. Přijeďte se do Opavy podívat a budete mluvit úplně jinak.
A co se týká vužitelnosti 471. Jezdím na trase Opava - Ostrava každý den a soupravy 749+4Bdt jezdí tak plné že někdy stojím i u záchodku.
Jaryn
16.12.2005 (9:45)  
No dobře.
Ale stejně si myslím, že by se to uživilo všude. Pokud vím tak třeba na trati Hranice-Půchov jako běžný osobbák jezdí peršing+4 Bdt nevím kolik je tam celkově míst k sezení ,ale většinou to bývá plné
16.12.2005 (8:27)  
Přátelé, paušálně lze říci, že jste naprosto zešíleli. Copak je tohle diskuse o tom, kdo kde jak pracuje?

Pokud is takovouto verzi připustíme, i tak si myslím, že jste mimo. Vyrostl jsem mimo Prahu v "poctivém dělnickém regioně", řečeno terminologií mnohých z vás, otec dělá pro vsetínskou firmu a přesto musím uznat, že takové pracovní nasazení v kombinaci s kvalifikací, jaké je běžné v Praze, se jinde v republice nevidí. Milí šovinisté, naprosto nevíte, o čem mluvíte.
registrovaný uživatel Rumcajs
16.12.2005 (8:20)  
Pánové pánové....
1, Trať 316 je ve Slezsku
2, Nemá Vmax=100km/h, "jen" 90, místně 50 - po povodních sednuté těleso. V rámci rekonstrukce se zvyšuje na Vmax=100kmh. Zatím jen z Ostravy do Háje (hezké že).
3, V místním tisku se objevil článek, kde všichni místní politici slibují, že zde budou jezdit nové 471, a to Op-Ov, Op - ČT, možná že i Čadca.
4, Se proslýchalo (bez záruk), že po dokončení modernizace a elketrizace bude část rychlíku místo v Bohumíně končit v Opavě
5, Nasadit tady 010, no nevím, před 10 lety jezdyly soubravy 750+6xB a byly natřiskane (ve špičce). Dnes to vychází na 749+4xB, takže Ešusy to akorát naplní.
6, V přípravě jsou Ešusy řady 871 - pro 25kVss a 3Kvst a to v procedení 2 hnací vozy + Tři (čtyři?) vložené. Jezdit by měly Pragl - Brno, Brno - Ostrava. Měly by ...
7, Musím si rypnut, tento stát není enom Pragl...
8, Každý je hrdý na to, gde žije ;-)
registrovaný uživatel Jaryn
16.12.2005 (7:54)  
Já jako hrdý Vsetíňák musím jenom dodat, že pražáci jeniom přemýšlejí jak se práci vyhnout, zatímco my moraváci (respektive Valaši) prostě děláme a děláme to dobře
16.12.2005 (6:40)  
Vážení, jako člověka pod 25kV mně to tolik nevášní, ale zajímalo by mně kolik lidí se kam bude vozit z Opavy. Pro hodinový interval tam stejně potřebujete dva kočáry (+1 záloha) do Svinova a stíhá se to s nimi i na hlavní. Jsou tam ty hlavní přepravní proudy, nebo se jenom udělala oprava trati s elektrizací s třicetiletým zpožděním jako na Kadaň - Karlovy Vary? Jestli Opaváci budou jezdit někam jinam než na zmíněná nádraží, pak je 471 zbytečný luxus.
registrovaný uživatel Mike Tom
16.12.2005 (6:21)  
Z třiceti jednotek polovina v Ostravě? To je nějaká blbost, ne? Může to někdo zpřesnit?
registrovaný uživatel Tom
16.12.2005 (1:36)  
to honzik: No mozna kdyby ses na Morave obcas stavil, tak bys videl neco jineho:)) Ne vazne tento pseudo regionalismus a vypady proti nem jsou jen ukazkou idiocie autoru danych textu. Jisteze Morava a jeji obyvatele jsou na sebe hrdi adavaji to patricne najevo, ale nejsou tak uboze cokolicentricti, aby kvuli tomu narusovali chod statu, to delaji jen prazaci:) Ostatni radeji ustoupi pro blaho vsech, neklamane to znameni vyssi urovne Moravaku nad zdrzaky (prazaky):))

Neberte to vazne, jen tak reaguji a protiargumentuji nesmyslnym zvastum nekterych zde pseudodiskutujicich, s prominutim, idiotu.
registrovaný uživatel 6.smysl
16.12.2005 (1:35)  
Takovy esus ze Zlicina by nestal ani o halir vic, nez slavna kusova vyroba z Ostravy. O rozdilu v kvalite ani nemluve, ze:-)
registrovaný uživatel Troll
16.12.2005 (1:18)  
rohlikk:
Uber chlapče trochu toho rádoby nacionalismu, v tvém případě síš ubohého regionalismu vymezujícího se vůči Praze.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko