..: Do roka budou jezdit do Opavy el.jednotky ř.471 :..

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Nové jednotky mají být nasazeny na jízdu z Ostravy do Opavy,Českého Těšína a Přerova. Každá souprava vyjde na zhruba dvě stě milionů korun a do roku 2007 jich má být nasazeno třicet,z toho polovina třívozových jednotek na Ostravsku. Nákup vlaků je hrazen z prostředků Českých drah, programu ministerstva dopravy či z úvěru od sdružení železnic Eurofirma.

Elektrické jednotky řady 471 jsou dvou a třídílné dvouposchoďové příměstské jednotky. Jejich vývoj se datuje už z konce 80. let, kdy začala projekce podobných jednotek, dnes řady 470.Jednotlivé vozy mají hliníkovou skříň, dále mají IGBT měniče, napájené přímo z troleje, z čehož vyplývá velká celková účinnost. Jednotky mají asynchronní pohon, jsou řízeny počítačem a naleznete v nich i rekuperační brždění. Vlak je plně klimatizován a v elektrickém čelním voze najdete dokonce i 1.třídu. Max.rychlost těchto jednotek je 140 km/h.

Výhody rekonstrukce trati mezi Opavou a Ostravou mohou cestující pocítit už od tohoto týdne,a to i přesto,že je hotova teprve část z Háje ve Slezsku do Ostravy-Svinova. Díky zvýšení tratové rychlosti na novém úseku zvládne dnes běžný vlak jízdu z Ostravy od Opavy za 37 minut,ještě minulý týden to bylo o 10 minut více. Rychlíky osmadvacetikilometrovovou trať projedou za 24 až 26 minut. Za rok by se tyto jízdní doby měly ještě podstatně snížit.

Prohlášení firmy Tchas: V rámci této stavby dojde na trati mezi Ostravou a Opavou k výrazným změnám. Dojde ke kompletní elektrizaci trati, díky níž v budoucnosti nahradí naftové lokomotivy elektrické jednotky vyšší kvality, které jsou šetrnější k životnímu prostředí a zpříjemní cestování pasažérům. Jde o kompletní rekonstrukci jednokolejné trati, včetně vybudování trakčního a zabezpečovacího zařízení začínající ve stanici Ostrava-Svinov a končící ve stanici Opava-východ, kde bude navíc vybudován i podchod pro bezbariérový přístup handicapovaných spoluobčanů. Opraví se nástupiště, všechny železniční přejezdy, mosty a propustky a zejména zabezpečovací zařízení umožňující bezpečný provoz na trati. V Opavě se dále zbuduje nový podchod a zastřešení nástupiště.

Tato stavba za 1,550 mld. Kč bude podle plánu kompletně dokončena v říjnu roku 2006.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: Lukáš Zedníček (Railman)

ilustrace této jednotky ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava ukazka jiz zmodernizovane casti useku Stitina-Ostrava geograficka ukazka trati 316 Opava-Vychod - Ostrava-Svinov Stanice Dehylov-Hlucin v polovine 20.let (sbirka Jaromir Hincica)


Railman Poslat mail autorovi | 15.12.2005 (17:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
honzík
15.12.2005 (23:57)  
Vy Moraváci, vždyť žádní Moraváci nejsou. Morava ani Slezsko od 1.1. 1949 neexistují. Doteďka jste se nebyli schopni ozvat o svá historická práva, volíte centralistické strany a nevadí vám, že Svitavy a MORAVSKÁ Třebová jsou považovány za Východní Čechy ani to, že se Slavonicům a Dačisům říká, krásné Jižní Čechy. A teď tu máte kecy.
Jinak já bych možná udělal Pendolíno až do Opavy z Ostravy Svinova. Přímé spojení Opava-Praha vlakem. Konečně by byla písnička: Jede rychlík z Opavy trochu pravdivá.
15.12.2005 (23:37)  
Jestli je to pravda a ne další PR blud, tak to je megakravina...roztříštit dosud ucelenou údržbu jedné řady a dát vozidla tam, kde jejich parametry dojdou jen malého využití...

To radši vezměte dvě 460, vykuchejte jim interiér, zrekontruujte ho a bude..
registrovaný uživatel Pavlík
15.12.2005 (23:26)  
Souprav řady 460 není tolik, aby mohly jezdit na 316. A vzpamatujte se - 471 jen do Prahy? A my Moraváci jako utřeme nos??? Aby vám tam na 011 neopslaly 810+010...
registrovaný uživatel rohlikk
15.12.2005 (23:24)  
NO jo Prazacci zase zavidi, ze neco co se v Ostrave vyrabi pro brahu bude i v Ostrave, nechte si esusy vyrobit ve vasem Siemensu;-)
registrovaný uživatel Petr P.
15.12.2005 (22:07)  
471 je objednaných celkem 30ks. A teď nevím, kolik, ale mají být přiobjednané další. Nechci kecat, ale tuším, že minimálně 20 pro Pha a 15 pro Ova.
15.12.2005 (21:29)  
ad Tomáš Vicherek : není třeba dělat v Bohumíně žádné sklady náhradních dílů. Nakreslit oběh EJ 471 Praha – Opava nějakým Sp vlakem je primitivní záležitost. EJ 471 má kapacitu cca 300 mist. Jeden nebo dva dny si bude pendlovat Ova – Opa a stejným způsobem se vrátí zpátky. Personálně bude Ova –Opa zajišťovat DKV Ostrava. "Hliníky" jezdí třeba do Berouna, kde je taky Vmax = 100.
registrovaný uživatel peca
15.12.2005 (21:27)  
Nefunguje zobrazovani obrazku ve Firefoxu. Misto nich se zobrazi www.zelpage.cz bez stylu. Jinak pekny clanek.
registrovaný uživatel fT
15.12.2005 (21:08)  
Tohle to je nesmysl, ze to clovek jeste nevidel. Vzpamatujte se, ze se vyrabi v Ostrave 471 jeste neznamena, ze tam musi jezdit. To by bylo tezke vyhazovani penez. Vzhledem k frekvenci by to chtelo mensi, lehci a o neco vykonove slabsi jednotku. Ne esus! ten patri do Prahy
registrovaný uživatel 860 003
15.12.2005 (21:03)  
Se Žehličkou 011 ani 012 nespolupracuje nešly by dveře a dobíjení. Nebo už mají Žehličky na ostravsku příslušný kabel?
registrovaný uživatel Tomáš Vicherek
15.12.2005 (20:17)  
Jo. ČD vynaloží miliony navíc na to, že náhradní díly na 471 budou i v Bohumíně a naučí personál OPJ pracovat místo kladivy notebooky. Kromě toho trať do Opavy má Vmax 100 km/h => nevyužití těch několika rychlejších vlaků, které máme. Myslím si, že v okolí Prahy je potřeba ještě spousta 471 a na Ostravu se (a to právem, vzhledem k frekvenci cestujících) dostane až za pár let.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko