..: All news and reports - ČR Zlínský :..

810Zlín - Železniční trať 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice nabyla na významu po napojení na Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Provoz na trati byl zahájen v roce 1899. V roce 1931 založila firma Baťa akciovou společnost Otrokovicko-Zlínsko-Vizovická dráha. Trať získala charakter městské dráhy po vybudování nových zastávek a zakoupení nových vozidel.
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována, úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou.
Odhadovaná investice na modernizaci tratě je 5,5 mld. Kč. S elektrifikací by se mohlo začít do 5 let. Již byla vypracována územnětechnická studie a nyní probíhá připomínkové řízení. Nejvyšší traťová rychlost by byla 100 km/h. Byla by zavedena i intervalová doprava elektrickými jednotkami a mezi Prahou a Zlínem by jezdily 4 páry přímých expresů, mezi Brnem a Zlínem 4 páry rychlíků.
Dostavba z Vizovic do Valašské Polanky by byla využívána pro intervalovou regionální osobní dopravu Zlín - Valašské Meziříčí, Zlín - Horní Lideč - Bylnice, dálkovou osobní dopravu Praha/Brno - Zlín - Vsetín/Žilina a nákladní dopravou mezi kontejnerovým terminálem v Želechovicích nad Dřevnicí-Lípě a Slovenskem. Železniční trať Vizovice - Valašská Polanka bude 17,670 km dlouhá s nejvyšší traťovou rychlostí 90 km/h. Trať bude jednokolejná a elektrizovaná. V daném úseku budou zřízeny zastávky Vizovice, Lutonina, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a stanice Jasenná a Prlov. Před Valašskou Polankou bude vybudován kolejový triangl pro přímé zaústění jak do Vsetína, tak i do Horní Lidče. Na trati se počítá se 2 tunely - o délce 910 m u Pozděchova a o délce 320 m u Valašské Polanky. Investiční náklady jsou odhadovány na 4,6 mld. Kč.
Zdroj: Železnice, Regiony, Evropa, České dráhy, a. s., 2004, 154 stran, ISBN 80-239-3481-3 a www.cd.cz

24.2.2005 - 22:31 - Akce na víkend 26.-27.2.2005

354.1217 Pod vrcholky Bílých Karpat - V sobotu 26. února bude vypraven parní vlak pro veřejnost na tuto tradiční akci. I letos pojede na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice a bude tažen dvěma parními lokomotivami - 464.202 a 354.1217. Pro lokomotivu 354.1217 bude tato jízda poslední. Vlak z Přerova odjíždí v 8:30 a zpět přijede v 17:35.

Lety na saních - v sobotu České dráhy posílí osobní vlak 16219 jedoucí z Liberce do Tanvaldu, kdy bude mimořádně pokračovat až do Plavů na Lety na saních.

Sněhulák - Od pondělí 21.2. do pátku 25.2. opět jezdí posilový vlak z Plzně do Železné Rudy. Podrobnosti na webu Českých drah.

nostalgieNostalgie - V únoru 2005 se připravují pro fotografy dvě fotojízdy s nákladními vlaky.
Na sobotu 12.2.2005 se připravuje zvláštní nákladní vlak pro fotografy na trati Staré Město u Uh. Hradiště - Bylnice. Vlak bude tažen historickou lokomotivou T466.0007 Pielstick. Připraveno je 15 - 20 fotozastávek na atraktivních místech Vlárské trati. V případě dobrých sněhových podmínek v Bílých Karpatech je připraveno i menší překvapení - Sněhový pluh KSP 411. Maximální počet účastníků je 50, minimální počet je stanoven na 30 osob. Předpokládná cena jízdenky je 1000Kč. Uzávěrka přihlášek a platba zálohy 500 Kč do 20.1. 2005. Bližší informace a přihlášky : Petr Konečný tel 607 789 125 petr.konecny@nempv.cz nebo p. Šantrůček tel 606 374 695 jena3@post.cz
O týden později, 19.2.2005 připravuje Plzeňská dráha - výtopna Cheb obdobnou akci na trati Cheb - Aš. Nákladní vlak bude tažen historickou lokomotivou T435.0145 Hektor. Předběžná cena je 500,- Kč, min. 30 účastníků. Uzávěrka přihlášek do 31.1.2005. Podrobnosti a přihlášky posílejte na e-mail sergej.cheb@volny.cz
Podrobnosti o akcích můžete sledovat v Kalendáři akcí nebo v diskuzi na K-reportu.

Otrokovice - Dopln?no 7.12. 17:30 - V pond?lí došlo v Otrokovicích k požáru lokomotivy u mezinárodního expresu EC130 Polonia jedoucím z Budapešti do Varšavy. P?i požáru, který vznikl ve strojovn? elektrické lokomotivy 350.012 ZSSK, zasahovali hasi?i ze Zlína. Dle zpráv z médií nebyl nikdo zran?n. Mezinárodní expres odjel z Otrokovic s hodinovým zpožd?ním.

Ilustra?ní foto - elektrická dvousystémová lokomotiva 350.012
Lokomotiva je schopna jízdy pod napájecími systémy 3kV ss nebo 25kV/st 50Hz

lokomotiva řady 751 u stanice ptení při odjezdu s manipulačním vlakem do prostějovaChornice - Tratě Moravské západní dráhy najdeme v jízdním řádu pod čísly 262 a 271. Původně však bylo všechno jinak. „Hlavní tah“ byl z Třebovic v Čechách přes Moravskou Třebovou a Chornice do Prostějova. Z Chornic vedla odbočka přes Jevíčko do Velkých Opatovic. Dnes však číslo 262 ukrývá trať z České Třebové přes Moravskou Třebovou, Chornice, Jevíčko, Velké Opatovice a Boskovice do Skalice nad Svitavou. Pod číslem 271 je trať z Chornic přes Dzbel a Kostelec na Hané do Prostějova.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

Bylnice - dne 29.3.2003 se uskutečnila poslední jízda lokomotivy 475.1142 známou jako Šlechtična. Poslední jízda se uskutečnila na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice, pod vrcholky Bílých Karpat. Na její poslední jízdě hostovala také lokomotiva 498.106 "Albatros" a také na chvíli Zamračená. Pokud se nenajde nějaký investor, již brzy se Šlechtična stane neprovozním exponátem NTM Praha.

Fotografie zaslali: Milan Vojtek, Vítek Bukač, Kubze; videozáznamy zaslal Kubze. Děkujeme

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:37
sets at 19:16
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...