..: Aktuality a články - ČR Zlínský :..

750 042 v Kunčicích pod OndřejníkemValašské Meziříčí - Stav lokomotiv řady 750 ve Valašském Meziříčí ke dni 19.1.2006 :

750 042-4 : lok.je muzejní. Bývá stále letmo nasazována na výkonech v okolí Valašského Meziříčí. Má dosazený zimní pluh (stejný jako řada 742), s kterým v těchto dnech brázdí koleje Valašska.
750 079-6 : lok.je stále provozní, ikdyž se s ní dávno nepočítalo (proto nemá vysílačku atd.), nasazována letmo (nyní na os. vlacích na Ostravu).
750 119-0 : neprovozní, vyhořelá elektroinstalace 1. stanoviště. Stanoviště je již kompletně vyklizeno, ale je stále reálná možnost, že bude zprovozněna.
750 293-3 : neprovozní, po vykolejení v Lískovci u Frýdku (říjen 2003) byla odstavena a postupně rozebírána na náhr. díly. Dnes je to již jen oholený vrak.

Doprovodné foto: 750 042-4 s osobním vlakem v Kunčicích pod Ondřejníkem [oj]

sněhová fréza - ilustrační fotoSeverní Morava - aktualizováno 15:00 - V úterý 6.12.2005 odpoledne, jak předpověděli meteorologové, začalo silně sněžit. Již odpoledne a večer sníh velmi zkomplikoval dopravu na severní Moravě nejen na silnicích, ale také na železnici. Na několika tratích byl v noci na dnešek nebo ráno z důvodu sněhové kalamity, kdy na koleje spadlo velké množství stromů, přerušen železniční provoz. Pokud to dopravní situace na pozemních komunikacích dovoluje, organizují České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Obnovování provozu komplikuje těžký mokrý sníh, nesjízdné pozemní komunikace a také výpadky elektřiny z veřejné rozvodné sítě.

8.12.2005 12:20
Podle iDnes byl obnoven provoz na všech dotčených regionálních tratích. Na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou se stále jezdí po jedné koleji.

7.12.2005 15:50
Doprava na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou byla obnovena ve 14.10 hod., jezdí se v elektrické trakci po jedné koleji.

ČD754 - ilustrační fotoOtrokovice - V sobotu 19.11.2005 ráno došlo k požáru dieselové lokomotivy (ČD 754 077-6) jedoucí z Malenovic do Otrokovic.
Na místo vyjeli hasiči z Otrokovic a hasiči ČD z Přerova. Po uhašení požáru byla lokomotiva odtažena na vedlejší kolej, kde hasiči lokomotivu ochlazovali. Při požáru a zásahu nebyl nikdo zraněn.

Po příjezdu vyšetřovatele hasičů ze Zlína bylo místo požáru ohledáno. Požár zasáhl kabeláž elektrického vedení, prostoupil ze spodní části lokomotivy do kabiny a zničil hygienický koutek. Pravděpodobnou příčinou vzniku požáru byla technická závada na elektroinstalaci.

Celý článek a fotografie : HZS Zlínského kraje

KyklopOstrava - V sobotu 17.9. vyjel na trať 323 Ostrava - Valašské Meziříčí opravdu zvláštní vlak. Pod názvem "Fotojízda s kyklopem" vyrazila na trať souprava tažená lokomotivou T478.4068 a složená z patrové jednotky Btjo a celozeleného služebního vozu Ds. Největší lákadlo celé akce však bylo na konci soupravy - motorová lokomotiva T499.0002, kyklop. Tento neprovozní stroj se po několika letech opět objevil na trati, byť jen v závěsu vlaku.

810Zlín - Železniční trať 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice nabyla na významu po napojení na Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Provoz na trati byl zahájen v roce 1899. V roce 1931 založila firma Baťa akciovou společnost Otrokovicko-Zlínsko-Vizovická dráha. Trať získala charakter městské dráhy po vybudování nových zastávek a zakoupení nových vozidel.
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována, úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou.
Odhadovaná investice na modernizaci tratě je 5,5 mld. Kč. S elektrifikací by se mohlo začít do 5 let. Již byla vypracována územnětechnická studie a nyní probíhá připomínkové řízení. Nejvyšší traťová rychlost by byla 100 km/h. Byla by zavedena i intervalová doprava elektrickými jednotkami a mezi Prahou a Zlínem by jezdily 4 páry přímých expresů, mezi Brnem a Zlínem 4 páry rychlíků.
Dostavba z Vizovic do Valašské Polanky by byla využívána pro intervalovou regionální osobní dopravu Zlín - Valašské Meziříčí, Zlín - Horní Lideč - Bylnice, dálkovou osobní dopravu Praha/Brno - Zlín - Vsetín/Žilina a nákladní dopravou mezi kontejnerovým terminálem v Želechovicích nad Dřevnicí-Lípě a Slovenskem. Železniční trať Vizovice - Valašská Polanka bude 17,670 km dlouhá s nejvyšší traťovou rychlostí 90 km/h. Trať bude jednokolejná a elektrizovaná. V daném úseku budou zřízeny zastávky Vizovice, Lutonina, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a stanice Jasenná a Prlov. Před Valašskou Polankou bude vybudován kolejový triangl pro přímé zaústění jak do Vsetína, tak i do Horní Lidče. Na trati se počítá se 2 tunely - o délce 910 m u Pozděchova a o délce 320 m u Valašské Polanky. Investiční náklady jsou odhadovány na 4,6 mld. Kč.
Zdroj: Železnice, Regiony, Evropa, České dráhy, a. s., 2004, 154 stran, ISBN 80-239-3481-3 a www.cd.cz

24.2.2005 - 22:31 - Akce na víkend 26.-27.2.2005

354.1217 Pod vrcholky Bílých Karpat - V sobotu 26. února bude vypraven parní vlak pro veřejnost na tuto tradiční akci. I letos pojede na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice a bude tažen dvěma parními lokomotivami - 464.202 a 354.1217. Pro lokomotivu 354.1217 bude tato jízda poslední. Vlak z Přerova odjíždí v 8:30 a zpět přijede v 17:35.

Lety na saních - v sobotu České dráhy posílí osobní vlak 16219 jedoucí z Liberce do Tanvaldu, kdy bude mimořádně pokračovat až do Plavů na Lety na saních.

Sněhulák - Od pondělí 21.2. do pátku 25.2. opět jezdí posilový vlak z Plzně do Železné Rudy. Podrobnosti na webu Českých drah.

nostalgieNostalgie - V únoru 2005 se připravují pro fotografy dvě fotojízdy s nákladními vlaky.
Na sobotu 12.2.2005 se připravuje zvláštní nákladní vlak pro fotografy na trati Staré Město u Uh. Hradiště - Bylnice. Vlak bude tažen historickou lokomotivou T466.0007 Pielstick. Připraveno je 15 - 20 fotozastávek na atraktivních místech Vlárské trati. V případě dobrých sněhových podmínek v Bílých Karpatech je připraveno i menší překvapení - Sněhový pluh KSP 411. Maximální počet účastníků je 50, minimální počet je stanoven na 30 osob. Předpokládná cena jízdenky je 1000Kč. Uzávěrka přihlášek a platba zálohy 500 Kč do 20.1. 2005. Bližší informace a přihlášky : Petr Konečný tel 607 789 125 petr.konecny@nempv.cz nebo p. Šantrůček tel 606 374 695 jena3@post.cz
O týden později, 19.2.2005 připravuje Plzeňská dráha - výtopna Cheb obdobnou akci na trati Cheb - Aš. Nákladní vlak bude tažen historickou lokomotivou T435.0145 Hektor. Předběžná cena je 500,- Kč, min. 30 účastníků. Uzávěrka přihlášek do 31.1.2005. Podrobnosti a přihlášky posílejte na e-mail sergej.cheb@volny.cz
Podrobnosti o akcích můžete sledovat v Kalendáři akcí nebo v diskuzi na K-reportu.

Otrokovice - Dopln?no 7.12. 17:30 - V pond?lí došlo v Otrokovicích k požáru lokomotivy u mezinárodního expresu EC130 Polonia jedoucím z Budapešti do Varšavy. P?i požáru, který vznikl ve strojovn? elektrické lokomotivy 350.012 ZSSK, zasahovali hasi?i ze Zlína. Dle zpráv z médií nebyl nikdo zran?n. Mezinárodní expres odjel z Otrokovic s hodinovým zpožd?ním.

Ilustra?ní foto - elektrická dvousystémová lokomotiva 350.012
Lokomotiva je schopna jízdy pod napájecími systémy 3kV ss nebo 25kV/st 50Hz

lokomotiva řady 751 u stanice ptení při odjezdu s manipulačním vlakem do prostějovaChornice - Tratě Moravské západní dráhy najdeme v jízdním řádu pod čísly 262 a 271. Původně však bylo všechno jinak. „Hlavní tah“ byl z Třebovic v Čechách přes Moravskou Třebovou a Chornice do Prostějova. Z Chornic vedla odbočka přes Jevíčko do Velkých Opatovic. Dnes však číslo 262 ukrývá trať z České Třebové přes Moravskou Třebovou, Chornice, Jevíčko, Velké Opatovice a Boskovice do Skalice nad Svitavou. Pod číslem 271 je trať z Chornic přes Dzbel a Kostelec na Hané do Prostějova.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

Bylnice - dne 29.3.2003 se uskutečnila poslední jízda lokomotivy 475.1142 známou jako Šlechtična. Poslední jízda se uskutečnila na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice, pod vrcholky Bílých Karpat. Na její poslední jízdě hostovala také lokomotiva 498.106 "Albatros" a také na chvíli Zamračená. Pokud se nenajde nějaký investor, již brzy se Šlechtična stane neprovozním exponátem NTM Praha.

Fotografie zaslali: Milan Vojtek, Vítek Bukač, Kubze; videozáznamy zaslal Kubze. Děkujeme

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03