..: Články :..

obrazekZamračené - Další zamračená lehla popelem. V čele nákladního vlaku u Vojkovic na Karlovarsku dnes vzplála zamračená 751 302 DKV Louny. Začala hořet ve velmi nepřístupné oblasti, tak hasiči museli být na místo dopravováni drezínou MUV. Technika byla na místo dopravena na plošinovém voze. Požár nebylo možné rychle zlikvidovat a strojvedoucí se musel dívat, jak zamračená celá vyhořela. Před časem totéž, ale v menší míře postihlo zamračenou 751 226 též z DKV Louny. Na přiloženém snímku pohled do ohořelé 751 226. Autor Martin Hanzal.

obrazekTrať 221 - Druhý den po sobě byly vlaky na trase Praha - Budějovice velice zpožděné. Včera to zavinila Avie (resp její řidič) a dnes stržené trolejové vedení. V Praze byl nedostatek souprav pro rychlíky do Českých Budějovic, protože se soupravy rychle točí. Trolejové vedení bylo strženo někde mezi Prahou Uhříněvsí a Stránčicemi. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu, kterou zřejmě zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy.
Elektrická trakce měla problémy i včera. Při posunu s jednotkou řady 471 se jí ulomil sběrač a chvíli blokovala kolínské nádraží...
Přiložené foto - záběr poškozeného sběrače. Autor Jan Linger

obrazekVeselí nad Lužnicí - Dnes krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení. Avie se srazila také v pátek na Vyškovsku. To byla kabina utržena a řidič byl zraněn těžce. I tuto nehodu zavinil zřejmě řidič Avie. Ilustrační foto 242 285 v Táboře dne 18.6.03.

obrazekPendolino - Minulý článek o tom, kdy bude pendolino vystavené v Praze hl.n. vyvolalo zajímavé redakce, že není patrné, kdy pendolino bude přístupné veřejnosti. Nyní to napravuji, protože včera nebylo nic oficiálního.
Pendolino má být z ONJ vytaženo asi kolem šesté ráno a pomalu pojede na hlavní nádraží. Poté má být postaveno podium a výstava začne v 10:00 pro vedení ČD. Veřejnosti má být pendolino přístupné od 14:00 do 17:00. Poté má údajně odjet na cerhenický Železniční zkušební okruh. Jednotka má být přístupná takto: 2 vozy 1. třídy, bufet/2. třída vůz druhé třídy. Zbytek bude uzavřen, protože Alstom zde má měřící přístroje. Jednotka bude dokonce odebírat energii z troleje, takže půjde klimatizace a bude svítit. Už se těším na zítřek. Odpoledne tady najdete foptografie z této akce, možná i z první jízdy vlastní silou na ŽZO, ale to záleží na čase. Podle informací z tisk odd. GŘ ČD bude za několik minut podrobná informace o zítřku na www.cd.cz. Děkujeme "pendolinu" za informace.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

obrazekHradec Králové - Jedna zapomenutá fotoreportáž ze dne dětí s pojišťovnou. Tato akce se konala 24.5.2003 a pořídil ji Petr Čeřovský.

19.6.2003 - 23:04 - Průjezd pendolina Prahou hl.n. zachycen na video

obrazekPendolino - Po technických problémech s grabováním videa VHS do digitální podoby se konečně povedl šestimegový soubor, který opravdu stojí za to stáhnout. Je zachycen celý průjezd hlavním nádražím. Souprava jela přesně podle depeše 20 km/h. Záznam trvá přesně 56 sekund a je to opravdu krása. Pár údajů - formát MPEG 1 a je to bez zvuku - stejně by nebylo nic slyšet. Autorem je Hawkey, kterému velice děkuji za tuto skvělou nahrávku.
Pořízeno na VHS kameru přibližně ve čtyři ráno dne 19.6.2003.

video

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa. 1win зеркало

obrazekPendolino - Dnes mělo do České republiky přijet první pendolino Českých drah. Byla vydána depeše a povolení od URMIZY (Ústřední registr mimořádných zásilek), z Prahy odjela na přípřeži rychlíku 633 lokomotiva 362 164, ale pendolino zatím nedorazilo ani do Horního Dvořiště. Důvodem zpoždění, které bude opravdu závratné je roztržení vlaku v Rakousku. Jen upřesním, že souprava jede ve složení vlaková lokomotiva 4 ochranné osobní vozy jednotka řady 680 ČD. Z Horního Dvořiště do Českcý Budějovic pojede zamračená z Budějovic do Vršovic pojede ESO. Vlak pojede na českém území jako 1. násled vlaku 272 (Služebně Sv 1. Nsl 272). O cestě pendolina Vás budeme průběžně informovat.

17.6.2003 - 21:44 - Přehled nostalgických jízd také na ŽelPage

obrazekPraha - Občas nám chodily dotazy, zda budeme také zpracovávat seznam nostalgických akcí, že na ŽelPage dosti chybí. Toto jsme si uvědomovali i my proto jsme toto začali řešit. Zkoušeli jsme dělat seznam vždy na aktuální víkend, ale moc se nám to nevedlo. Jednoho dne se ale ozval Zdeněk Michl - místopředseda Klubu železničních cestovatelů a nabídl nám spolupráci. Tu jsme nemohli odmítnout a výsledkem bude, že budeme mít možnost čerpat z jejich databáze nostalgických jízd. Velice KŽC děkujeme. Věříme, že tato novinka přispěje k rozšíření informací získaných z našich stránek. Nostalgii najdete v menu skutečná železnice. Бетвиннер зеркало

15.6.2003 - 15:15 - Czech Raildays 2003 v Ostravě již od této středy

informaceOstrava - Letos se koná již čtvrtý ročník mezinárodního veletrhu Czech Raildays - Dny kolejové dopravy Ostrava. Výstava se koná v blízkosti ostravského hlavního nádraží v komerčním obvodu. Na výstavě bude k vidění drážní technika, vozidla drážní ale také něco z městské hromadné dopravy. Veletrh se koná od středy do soboty (18.-21.6.2003), ale v sobotu bude přístupná pouze venkovní část expozice. Redakce Želpage zde zřejmě nebude, ale možná, že se zde něco z této akce objeví díky kamarádům :)

obrazekVelké Popovice - Trochu opožděně, ale přeci jen jsme zpracovali reportáž z 11. dne Kozla, který se konal 7.6.2003 ve Velkých Popovicích. Z Prahy byl vypraven zvláštní vlak. Na akci se podílely lokomotivy 423.094 a 555.0153 spolku KHKD a 464.102 z depa Praha Vršovice. Vlak jel v trase Praha - Strančice a ze Strančic jezdily zvláštní vlaky na vlečku pivovaru a zpět do Strančic.
Večer jel vlak opět do Prahy..

informaceČeské dráhy a PID -Tuto neděli, tedy 15.6.2003, vstoupí v platnost druhá a zároveň letos poslední změna jízdního řádu Český drah 2002/2003. Změněny byly hlavně časové polohy vlaků a zkvalitnění některých přípojů. Tento den také dojde k plné integraci na trati 120 Praha - Kladno a na trati 093 Kladno - Kladno Ostrovec. Plnou integrací se rozumí, že cestující budou smět cestovat na této trati i na jízdenky za 12/6 Kč. Jízdenky za 8/4 Kč ve vlacích neplatí!!!
Dále by měla být od tohoto dne (15.6.) v prodeji síťová jízdenka Junior Tour, ale kvůli tarifním změnám od 1.7.2003 již v prodeji nebude !!! Změnu v tištěné podobě si můžete vyzvednout v žst. proti odevzdání kuponu číslo 2 z jízdního řádu ČD 2002/2003.

obrazekAnkety - Právě byla ukončena anketa "Jaké jsou podle Vás nové ceny za jízdu vlakem ČD?. Odpovídali jste: 31 - výhodnější; 56 asi výhodnější; 12 stejné; 3 vyšší; 3 daleko vyšší;3 vlakem nejezdím a 8 vlakem už jezdit nebudu.
Další anketa se týká vozového parku ČD a jeho obnovy. Těšíme se na Váš názor. Anketu naleznete na obvyklém místě pod menu.

« Novější zprávy | 1 ... 29 30 31 32 33 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:35
zapadá v 20:23