Cheb - Fratiškovy Lázně Dne 6. dubna 2005 začne další etapa rekonstrukce traťové koleje Cheb - Františkovy Lázně. Nepřetržitá výluka potrvá do 20. května 2005. Během výluky budou osobní a nákladní vlaky vedeny odklonem přes Tršnice.
Rychlíky jedoucí z/do Františkových Lázní zahájí nebo ukončí jízdu ve stanici Cheb. Mezi Chebem a Františkovými Lázněmi budou přepraveni pravidelnými osobními vlaky z Aše či z Vojtanova. Bude kompletně opraven kolejový svršek a zvýšena traťová rychlost ze současných 30 km/h na 50 km/h. Po další etapě rekonstrukce, která proběhne na podzim 2005, kdy budou na celé trati zprovozněny nové světelné přejezdy, ve stanici Františkovy Lázně se bude zcela nově pokládat zhlaví a bude vybudováno ostrovní nástupiště, se traťová rychlost zvýší na konečných 90 km/h.
Na snímku je traťová kolej mezi Chebem a Františkovými Lázněmi, na níž je patrný její stav.
Ostrov nad Ohří - Ve středu 23. 3. ve 20:18 h nákladní vlak ve stanici Ostrov nad Ohří srazil 61letého muže, když seděl na kolejích a chtěl spáchat sebevraždu. K nehodě došlo ve stanici Ostrov nad Ohří při posunu soupravy. Muž byl s těžkým zraněným byl převezen Rychlou záchrannou službou do nemocnice na oddělení ARO. Stanice, kde k nehodě došlo, prochází tak jako celá trať, celkovou modernizací a rekonstrukcí. V příštím roce zde bude zahájen v celém úseku trati elektrický provoz, a tím se zvýší i rychlost vlaků. Proto by cestující a osoby pohybující se na nástupištích stanic měli více dávat pozor na projíždějící i posunující vlaky. Zákon o drahách totiž hned ve svém úvodu mimo jiné uvádí, že všechna místa na dráze jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou přejezdů a nádraží či zastávek. Zákon také zakazuje chůzi osob ve vzdálenosti menší než dva a půl metru od osy krajní koleje dráhy.
Plzeňsko - Dne 13. 3. 2005 byl v úseku Furth im Wald - Domažlice - Poběžovice - Bor - Chodová Planá a zpět vypraven zvláštní vlak ve složení 534.0432 + 2 Bam + Bambistro. Vlak byl vypraven pro německé turisty za účelem návštěvy pivovaru Chodovar a restaurace "Ve skále". V 16:40 hod se vlak vydal na zpáteční cestu do stanice Furth im Wald. Prázdnou soupravu odvezla do plzeňského depa v nočních hodinách lokomotiva ř. 754 ČD.
Snímek zachycuje zvláštní vlak ve stanici Chodová Planá. Snímek: Martin Nožička
Karlovarsko - K nehodové události došlo v pátek 11. 3. 2005 ve stanici Merklín na Karlovarsku, kde vykolejila motorová lokomotiva „tranzistor“ 742 384 z PJ Karlovy Vary. Silný mráz, velké množství ledu a sněhu bylo příčinou vykolejení. Bylo rozhodnuto, že lokomotiva nebrání železničnímu provozu ani neohrožuje bezpečnost cestující veřejnosti, a tak vyprošťování bylo odloženo na pondělí 14. 3. 2005. Přes víkend a v pondělí v dopoledních hodinách pracovníci SDC Karlovy Vary za pomoci kolejové frézy museli nejprve odstranit naváty sníh z okolí vypadlé lokomotivy spolu s dalšími kolejemi, na které byl odstaven nehodový pomocný vlak povolaný z Plzně.
Lokomotiva byla mimo koleje všemi 4 osami a 64 tun leželo přímo na nádrži a podvozku. Protože byly podvozky zkříženy, bylo nutné je při zvedání ještě narovnat. Lokomotiva byla na posazena na koleje po 3 hodinách trvajícího vyprošťování. „Poškozená lokomotiva bude odtažena do Provozního střediska Karlovy Vary, kde se podrobí detailní prohlídce a bude zároveň vyčíslena celková škoda.“ potvrdil Aleš Dáňa z Provozního střediska Karlovy Vary.
Snímek zachycuje vyprošťování lokomotivy ve stanici Merklín dne 14. 3. 2005. Snímek: Martin Nožička
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage