..: All news and reports - Čína :..

3.10.2005 - 23:38 - Nová nejvýše položená železnice světa

bombardierGolmud - Po 4 letech dokončují dělníci 1.100 km dlouhou železniční trať z čínského Golmudu do Lhasy, hlavního města Tibetu, kde teploty v zimě dosahují na Tibetské náhorní plošině až -30°C. Koleje vedou v průměrné výšce 4.500 m n. m. Trať vede po 286 mostech, bylo probouráno 7 tunelů, z nichž nejdelší měří téměř 3 km. Celá trať je dokončena o 3 roky dříve oproti původnímu plánu.
Kvůli extrémním klimatickým podmínkám muselo být přizpůsobeno provozu i 361 vagonů, které cestujícím poskytnou ochranu před ultrafialovým zářením a změnami tlaku. Maximální rychlost soupravy bude 120 km/h. Ve vozech 1. třídy bude k dispozici sprcha a součástí vlaku bude i vůz s prosklenou stěnou umožňující výhled na vysokohorskou krajinu. Zakázku na vagony získalo konsorcium Bombardier v celkové výši 281 mil. dolarů. Celý projekt bude Čínu stát více než 3 mld. dolarů.
Díky železnici dojde ke zkrácení jízdní doby mezi Pekingem a Lhasou na 48 hodin. Číňané položili koleje až ve výšce 5.072 m n. m., čímž o 250 m překročili dosavadní rekord peruánské tratě od Pacifiku do And.

Zdroj : Týden

3.6.2005 - 20:06 - Rozvoj železnice v Číně pokračuje

null nullPeking - Čínské ministerstvo železnic zveřejnilo další pětiletý plán na rozvoj železniční infrastruktury. V letech 2006 až 2010 má podle něj být položeno na 10000 km nových kolejí. Plán obsahuje postavení více než 5000 km nových tratí, zdvojkolejnění více než 4000 km stávajících a elektrifikaci asi 6000 km. Znamená to 11 nových magistrál a vylepšení sedmi stávajících. Vylepšení mimo jiné dovolí zvýšit kapacitu p?epravy uhlí na 1,5 mld. tun. Pokud bude plán splněn, železniční síť se po roce 2010 rozroste na 85000 km tratí z nichž 35000 km bude dvoukolejných a 35000 km elektrifikovaných.
Pozn. vlevo nepříliš kvalitní ale o to informativnější mapa čínské žel. sítě, vpravo pak ilustrační obrázek ze stanice Luopoling na trati Peking - Yuanping.

« Newer messages | 1 2 3   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:54
sets at 20:17
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...