Brjansk — Nové dieselové lokomotivy 3ТE25К2М, které zkonstruovali i vyrobili v Brjanském strojírenském závodě (BMZ), patřícím do skupiny Transmashholding Group, byly poprvé představeny v únoru 2017. Nyní mají za sebou úspěšně první část testování v reálném provozu. Domovem se jim na čas stalo depo Kursk a testování probíhalo v centrální části Ruska. Požadavek ze strany budoucího provozovatele – RŽD – byl nájezd minimálně 10 tisíc kilometrů. Lokomotivy najezdily více než 11 tisíc kilometrů a přepravily zhruba 240 000 tun nákladu. Maximální hmotnost vlaku činila 8 230 tun. Testovaly se jak trojdílné, tak i dvoudílné stroje. Nyní se lokomotivy přesunuly do depa Novaja Čara, kde na Bajkalsko-amurské magistrále bude probíhat další část testování v reálném provozu. Zde by měly lokomotivy najezdit minimálně 50 tisíc kilometrů.
3ТE25К2М je nejvýkonnější dieselovou lokomotivou určenou speciálně pro práci v náročných klimatických podmínkách na tratích se složitým profilem. Je určena pro přepravu vlaků do hmotnosti až 7 100 tun. Projektanti navrhli motor GEVO12, výkon jedné sekce je 3 100 kW. Jsou instalovány elektrické jednotky, které by měly vyžadovat minimální údržbu, palivové, vodní i vzduchové systémy byly navrženy na základě provozních zkušeností v prostředí s extrémně nízkými teplotami. Pro pohodlí strojvedoucích je instalováno nezávislé vytápění jejich kabiny.
V současné době jsou na vozbu dálkových nákladních vlaků na Bajkalsko-amurské magistrále převážně nasazovány lokomotivy 2TE25A a 3TE10MK, které jsou ale schopné přepravovat vlaky do celkové tonáže 5 600 tun. Zvýšení hmotnosti vlaků až na 7 100 tun pomůže zkapacitnění trati bez nutnosti dalších zásahů do infrastruktury. Lokomotivy by měly být v provozu prvotně nasazeny na více než 2 800 km dlouhém úseku na trase Taksimo – Tynda – Novyj Urgal – Komsomolsk – Sovětskaja Gavaň.
Předpokládá se, že do roku 2025 by na Bajkalsko-Amurské magistrále mohlo být v provozu více než 400 lokomotiv 3ТE25К2М.
Zdroje: Gudok, Transmashholding
Prave nedavno BSNF avizovala plany elektrifikovat najtazsie useky v Californii, tam urady pozadovali vysku 25 stop. (7,6 m). Tam vsak narazili na problem, lebo na casti tych planovanych trati maju jazdit aj vysokorychlostne vlaky ( pacificky koridor) a tam je poziadavka na vysku troleje menej ako 6m.
Takze teraz sa musia rozhodnut co ma prioritu.
V Rusku vsak taka dilema nie je, u nich uz desiatky rokov vysia droty a tie neumoznuju double-stack prevadzku.
http://model-railroad-hobbyist.com/sites/model-railroad-hobbyist.com/files/users/kirkifer/6291_1213923650.jpg
Nebo tady:
http://2.bp.blogspot.com/-1BbF3QiAd-0/Ui9YbpGk-8I/AAAAAAAACC4/Skzmp1iCK5Q/s1600/container+clear+elec+lines.jpg
Nebo třeba v Indii:
http://www.irgreenri.gov.in/images/traction_newtech2.jpg
(Vlani oslavovali 100 rokov transsibu a z tej prilezitosti sme hladali pamätnikov.)
Když jsem v 80. letech chodil do základní školy, tak u příležitosti oficiálního "dokončení BAMu" uspořádali pionýři z vyšších ročníků vědomostní soutěž o této trati - každý den ve školním rozhlase vyhlašovali otázky a výherce :-)
Dnes max vyska troleja je 6200 mm, co je málo hlavne v pripade 25 kV pre poschodove kontajnerove vlaky.
Naviac tu droty boli skorej ako kontajnery - co tiez neplati pre USA.
Také asi budou ty mašiny mít jiný nápravový tlak - proti amerikám menší.
Když už jsme u té kontejnerové dopravy - jsem zvědavý na parametry té Nové Hedvábné stezky, co se připravuje.
PS: Krokodil už odpověděl
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.