..: Nové lokomotivy 3ТE25К2М začínají testování na BAMu :..

3ТE25К2М, foto: Transmashholding Brjansk — Nové dieselové lokomotivy 3ТE25К2М, které zkonstruovali i vyrobili v Brjanském strojírenském závodě (BMZ), patřícím do skupiny Transmashholding Group, byly poprvé představeny v únoru 2017. Nyní mají za sebou úspěšně první část testování v reálném provozu. Domovem se jim na čas stalo depo Kursk a testování probíhalo v centrální části Ruska. Požadavek ze strany budoucího provozovatele – RŽD – byl nájezd minimálně 10 tisíc kilometrů. Lokomotivy najezdily více než 11 tisíc kilometrů a přepravily zhruba 240 000 tun nákladu. Maximální hmotnost vlaku činila 8 230 tun. Testovaly se jak trojdílné, tak i dvoudílné stroje. Nyní se lokomotivy přesunuly do depa Novaja Čara, kde na Bajkalsko-amurské magistrále bude probíhat další část testování v reálném provozu. Zde by měly lokomotivy najezdit minimálně 50 tisíc kilometrů.

3ТE25К2М, foto: Transmashholding 3ТE25К2М je nejvýkonnější dieselovou lokomotivou určenou speciálně pro práci v náročných klimatických podmínkách na tratích se složitým profilem. Je určena pro přepravu vlaků do hmotnosti až 7 100 tun. Projektanti navrhli motor GEVO12, výkon jedné sekce je 3 100 kW. Jsou instalovány elektrické jednotky, které by měly vyžadovat minimální údržbu, palivové, vodní i vzduchové systémy byly navrženy na základě provozních zkušeností v prostředí s extrémně nízkými teplotami. Pro pohodlí strojvedoucích je instalováno nezávislé vytápění jejich kabiny.

V současné době jsou na vozbu dálkových nákladních vlaků na Bajkalsko-amurské magistrále převážně nasazovány lokomotivy 2TE25A a 3TE10MK, které jsou ale schopné přepravovat vlaky do celkové tonáže 5 600 tun. Zvýšení hmotnosti vlaků až na 7 100 tun pomůže zkapacitnění trati bez nutnosti dalších zásahů do infrastruktury. Lokomotivy by měly být v provozu prvotně nasazeny na více než 2 800 km dlouhém úseku na trase Taksimo – Tynda – Novyj Urgal – Komsomolsk – Sovětskaja Gavaň.

Předpokládá se, že do roku 2025 by na Bajkalsko-Amurské magistrále mohlo být v provozu více než 400 lokomotiv 3ТE25К2М.

Zdroje: Gudok, Transmashholding


Vlad Poslat mail autorovi | 14.12.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
22.12.2017 (14:27)  
Už od pohledu je vidět, že ty troleje mají v USA výš než v Evropě. Jinak logicky na trati z Bostonu do DC je trolej níž, protože se jedná o skoro vysokorychlostní trať.
17.12.2017 (22:43)  
Nic spatneho na tom neni. Len aj tam su dost velke diskusie, kam dat trolej. Na severovychodnom koride ( NEC - najstarsia elektrifikovana trat v USA medzi Washingtonom a Bostonom) trolej je vo vyske 19 stop (5700 mm) ale tam dva konejnery nevojdu ( kvoli tunelom). Inde velmi elektrifikovane trate nemaju, kde maju tam je trolej ( vidis aj na obrazku) vo vyske 20-22 stop (6,0-6,7 m). ( v okoli Chicaga, naviac maju tam len 3kVDC)
Prave nedavno BSNF avizovala plany elektrifikovat najtazsie useky v Californii, tam urady pozadovali vysku 25 stop. (7,6 m). Tam vsak narazili na problem, lebo na casti tych planovanych trati maju jazdit aj vysokorychlostne vlaky ( pacificky koridor) a tam je poziadavka na vysku troleje menej ako 6m.
Takze teraz sa musia rozhodnut co ma prioritu.
V Rusku vsak taka dilema nie je, u nich uz desiatky rokov vysia droty a tie neumoznuju double-stack prevadzku.
17.12.2017 (19:53)  
15.12.2017 (18:29)  
Zkušební jízdy probíhaly především na trati Kursk - Jelec, která má sklonové a směrové poměry podobné jako BAM - sklonové rampy jsou ovšem na BAM podstatně delší. Pro doplnění: hmotnost lokomotivy je 441 t, rozjezdová tažná síla 1258 kN a trvalá 971 kN při 27 km/h. V článku i odkazech udávaná předpokládaná zátěž 7100 tun je vypočtena pro rozhodné stoupání 9 promile, čemuž BAM zrovna moc neodpovídá - ta má v obtížných úsecích 15 i 17 promile
15.12.2017 (13:01)  
Uz niekde pisali, ze cely transsib planuju prestavat na 32t nápr. tlak. Neviem v akom stave su prace alebo ci to plati aj pre BAM ( podla mna skor ano).
15.12.2017 (11:20)  
Keprt: jsme u meritu věci: vlak nemusí vézt dvě vrstvy kontejnerů, aby měl solidní tonáž. Třeba ta železná ruda - vlak s ní by asi neměl problém dosáhnout "amerických" tonáží. A ani by nemusel být teoreticky tak dlouhý. (Teď neberu v potaz vyšší nápravové zatížení, které zrovna asi bude tady limitující).
15.12.2017 (10:40)  
Ked stavali BAM som cital v nasich novinach, ze aj od nás tam chodili ludia na stavbu. Ked sme vsak hladali pamätnikov ( pred 2-3 rokmi) nikto sa neprihlasil a ani sme po dost hlbokom patrani nenasli ziadne stopy u nas.
(Vlani oslavovali 100 rokov transsibu a z tej prilezitosti sme hladali pamätnikov.)
Registrierter Benutzer Keprt 
15.12.2017 (10:25)  
Koexistenci dvou kontejnerů na sobě a elektrické trakce vyvrátil krokodil, já jen poznámku - objevil se tu údiv, proč na BAMu nevyužívají dva kontejnery na sobě. Kromě tedy technických aspektů - už "vyřešeno" - obávám se, že na BAMu těch kontejnerů moc nejezdí, možná žádné. Když se na google maps kouknete na přístavy Vanino+Sovětskaja Gavaň - koncový bod BAMu - tak tam žádný kontejnerový terminál nenajdete. Najdete terminály pro nakládku uhlí, železné rudy, dřeva, kapalin (uhlovodíky). Naopak velký kontejnerový terminál je ve Vladivostoku. Ergo kontejnery jezdí po transsibu, který je komplet pod drátama, takže dvou na sobě v tomto koutě světa se nedočkáme :-)

Když jsem v 80. letech chodil do základní školy, tak u příležitosti oficiálního "dokončení BAMu" uspořádali pionýři z vyšších ročníků vědomostní soutěž o této trati - každý den ve školním rozhlase vyhlašovali otázky a výherce :-)
15.12.2017 (9:43)  
Uz len na doplnenie. Standarna vyska kontajneru je 2591mm tj dve nad sebou by boli 5182mm co uz na vagone znamena skoro 6 metrov vysku.
Dnes max vyska troleja je 6200 mm, co je málo hlavne v pripade 25 kV pre poschodove kontajnerove vlaky.
Naviac tu droty boli skorej ako kontajnery - co tiez neplati pre USA.
15.12.2017 (8:07)  
Opravdu nic ve zlém. A souhlasím - na BAMu by se asi ty dvojité kontejnery docela uživily, kdyby to šlo nebo kdyby byla vůle. Nevím, proč tam nejezdí. Kolik věcí už od Američanů "opajcli" - a tohle ne.
Také asi budou ty mašiny mít jiný nápravový tlak - proti amerikám menší.

Když už jsme u té kontejnerové dopravy - jsem zvědavý na parametry té Nové Hedvábné stezky, co se připravuje.

PS: Krokodil už odpověděl
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2018 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko