..: Interiér pendolin projde revitalizací v DPOV :..

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

A na co všechno se mohou cestující těšit? Úplně nový bude například informační systém pro cestující, kdy stávající menší diodové displeje nahradí větší množství LCD obrazovek s širším spektrem informací o jízdě vlaku a doufejme i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety.

Přibude i dětské kino, foto: České dráhyBistrovůz pendolina po modernizaci, foto: České dráhyInteriér vozu 2. třídy jednotky 680 po modernizaci, foto: České dráhy

Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet. České dráhy přitom původně zvažovaly jen menší zásahy do jednotlivých částí interiéru, pro jejich kompletní výměnu se rozhodly až následně po konzultaci s designéry Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Pendolino, foto: PayusPřipomeňme, že vlaky pendolino v České republice jezdí od roku 2004, a mají tak za sebou přibližně 13 let provozu s cestujícími. V současné době jezdí na trati z Prahy do Ostravy a Bohumína, přičemž jeden spoj pokračuje z Ostravy dále do Košic a naopak dva spoje pokračují z Prahy na západ až do Chebu, respektive Františkových Lázní. Za dobu svého působení se však s těmito vlaky mohli cestující setkat třeba i na trase z Prahy do Vídně či z Prahy do Děčína, kde pendolina jezdila v počátcích svého zkušebního provozu.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2017 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
12.04.2017 (11:39)  
Až bude definitivně hotov úsek Beroun - Plzeň hl.n., tak pak by bylo možné vést nějaký ucelenější takt Plzeň - Ostrava s krátkým zastavením (5 min) v Praze.

Nicméně já bych viděl raději nechat tu Ostravu v konvenčních jednotkách/vozech a vozit Pendoliny výhradně západní rameno. Praha - Plzeň hodinový takt a do Chebu by Pendolino zajíždělo každé 2 hodiny. To by snad šlo vyjezdit.

Protože od Berouna až po Plzeň udělá Pendolino stejné minutové zkrácení oproti konvenčnímu vlaku jako na Praha - Ostrava, ale na kratší vzdálenosti. Tím by byla efektivnější.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
12.04.2017 (11:30)  
Neuvažuje se o převedení jednoho spoje Pendolina z košické linky na Varšavu?
12.04.2017 (11:04)  
7 jednotek, 6 v provozu 1 v záloze, takže by to chtělo linku se systémovou jízdní dobou 3 hodiny (a bez klopení 4) při hodinovém taktu. Dvouhodinový takt znamená nejspíš proklad linkou s jinými vozidly a jízdní dobou a tedy binec v návaznostech.

Kolik musí být jízdní doba, aby to bylo dost stabilní? 2.50, nebo dokonce 2.40? Podaří se na tento čas stáhnout Praha--Ostrava pro klopení ale nikoliv pro klasickou soupravu, až bude zcela hotový koridor?
12.04.2017 (8:10)  
Dovolím si tvrdit, že nasazení Pendolina na jiné tratě by nebyl ekonomicky nijak zajímavý tah.

Praha-CB: klopení by sice trochu pomohlo, ale pořád je trasa poměrně krátká a pomalá, takže by to znamenalo menší proběhy, nežší efektivitu a cestujících by to asi moc nepřitáhlo. Dále na Linec je trať ještě klikatější s minimální frekvencí cetujících.

Praha-Plzeň-Cheb: ten samý problem, krátka a I přes klopení celkově pomalá trasa.

Praha-Brno-Bratislava/Vídeň: Tady by to bylo rozumnější, ale narazili bychom na problem s malým počtem jednotek. Buď by tak musely jezdit všechny EC v taktu (na to jich máme málo), nebo by se vlastnosti Pendolin stejně nemohly využít, protože by tak jako tak jezdily stejně jako ostatní EC.

Praha-Berlín: opět problem s malým počtem jednotek.

Na Ostravu je trafo zbytečné, ale díky klopení se dá přece jenom pár minut dolů dostat, nebo ho využít na dohánění zpoždění. Díky tomu je Pendolino pro mnoho cestujících největší jistota a rychlost v rámci konkurence na trati. Cestuje jím proto hodně lidí na služební cesty a ti už tolik neřeší cenu, nebo kafe zdarma. Pendolina zde dosahují vysokých proběhů, tudíž jezdí efektivněji, než na kterékoliv jiné trati.

Přestože to tedy není ideální, pořád je to nakonec asi jejich nejlepší nasazení.
registrovaný uživatel Bob88 
11.04.2017 (17:59)  
Sim: Tak se už asi shodneme na tom, že kompletně tlakotěsná vozidla (tj. včetně přechodů) jsou v podání čd pouze pendolina a railjety. A právě na tuto (dovolím si říct vyjímečnou) vlastnost jsem chtěl upozornit. Dále se asi shodneme, že využití této technické vymoženosti je úměrné rychlosti vlaku. A na jaké trase v ČR je nejvyšší průměrná rychlost? Nebude to nakonec Praha-Ostrava?

Ano, můžete namítnout, že většina cestujících neví, co to tlakotěsnost je... Ale věřím, že nižší hladinu hluku ocení každý, stejně jako co nejmenší únavu po cestě, neboť hluk beru jako hlavní zdroj únavy.

(gp): nazývat pendolino starým křápem je v české železniční realitě řekl bych dost mimo mísu...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
11.04.2017 (17:58)  
pro (gp):

A hlavne to jméno v nákladech PR stojí vice, nez je zustatková hodnota zastarávajícího Pindolína.. :-)
registrovaný uživatel Sim 
11.04.2017 (14:29)  
(gp) > vsak prave! Ma jmeno verejnosti mnohem znamejsi, nez jsou realne vyuzitelne technicke vychytavky na teto trase.
registrovaný uživatel (gp) 
10.04.2017 (23:10)  
Nikoliv nikoliv. Pendolino už sice je starej křáp, ale má "to jméno".
registrovaný uživatel Sim 
10.04.2017 (22:37)  
kave > "Pendolino je jediné vozidlo, které je schopné konkurovat soukromým dopravcům."

Nikoliv. Pendolino je jediny vlak, ktery svou podstatou neumoznuje diletantstvi bezne vsude jinde u modrych a tak s relativne malym usilim umoznuje modrym aspon nekde dodrzet standard. Z hlediska konkurenceschopnosti to je ale podobne jako tvrdit, ze v klasicke Octavii to na D1 stoji za prd, protoze jedine v eReSu s tvrdsim podvozkem (pro lepsi prujezd ostrou zatackou) a zvysenou maximalkou (z beznych 190 na 220) to bude to pravy orechovy. Proste odvolavat se na vlastnosti, ktere za jinych okolnosti sve opodstatneni maji, ale v dane situaci jsou v podstate kontraproduktivni a cela bublina je postavena na wow-efektu.

Proste modre nic nenuti ho provozovat zde, protoze potencial ma tahle trasa vetsi, nez nabizi nase jedine klopidlo. Ale budme radi, ze ho modri dokazi vyuzit aspon tady - jak uz tady nekteri zminovali, trate, kde by mohlo zarit vice, jsou; jenze pomerne problematicky je pocet, sedmicka neni v tomhle konkretnim pripade zrovna nejstastnejsi cislo.

Bob88 > nevim jestli komplet vsechny, ale mam za to, ze exObb emzety tlakotesnou skrin nemaji vubec. Ty puvodni CD emzety tlakotesnou skrin maji, ale mezivozove prechody maji standardni (tedy klasicke gumove navalky, v podstate stejne s temi, co jsou i ve vozech B) ... nicmene pokud se podivame za hranice, nektere emzety jsou vybaveny tlakotesnym prechodem (viz http://www.vagony.cz/technika/prechody/tlakotesne.jpg ).
Ve srovnani s dnesnimi jednotkami je to sice porad nebe a dudy, ale ono kdyz si s temi dnesnimi jednotkami srovname nase klopidlo, tak to taky neni uplne eno nuno. Proste vyvoj jde dal.
10.04.2017 (20:02)  
Vlakem jsem v Evropě už pár let nejel, ale když mohou být otočná sedadla v každé japonské lokálce...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko