..: Interiér pendolin projde revitalizací v DPOV :..

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

A na co všechno se mohou cestující těšit? Úplně nový bude například informační systém pro cestující, kdy stávající menší diodové displeje nahradí větší množství LCD obrazovek s širším spektrem informací o jízdě vlaku a doufejme i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety.

Přibude i dětské kino, foto: České dráhyBistrovůz pendolina po modernizaci, foto: České dráhyInteriér vozu 2. třídy jednotky 680 po modernizaci, foto: České dráhy

Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet. České dráhy přitom původně zvažovaly jen menší zásahy do jednotlivých částí interiéru, pro jejich kompletní výměnu se rozhodly až následně po konzultaci s designéry Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Pendolino, foto: PayusPřipomeňme, že vlaky pendolino v České republice jezdí od roku 2004, a mají tak za sebou přibližně 13 let provozu s cestujícími. V současné době jezdí na trati z Prahy do Ostravy a Bohumína, přičemž jeden spoj pokračuje z Ostravy dále do Košic a naopak dva spoje pokračují z Prahy na západ až do Chebu, respektive Františkových Lázní. Za dobu svého působení se však s těmito vlaky mohli cestující setkat třeba i na trase z Prahy do Vídně či z Prahy do Děčína, kde pendolina jezdila v počátcích svého zkušebního provozu.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2017 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.04.2017 (15:12)  
CART: Někde jsem četl, že klopení se aktivuje (resp. je efektivní) až od rychlosti 70 km/h. A to, kolik nad limit běžných rychlostí pro klasiku Pendolino může jet, je dáno délkou a tvarem přechodnic. A obávám se, že zrovna "koňka" je exemplární příklad toho, kam z technických důvodů Pendolina neposílat, protože by tam nemohla jet o moc rychleji než klasika.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.04.2017 (13:28)  
Sim: Nemyslíte si, že veřejnost baští spíš reklamní žvásty Jančurovi a PR články a pořady médiím, než Pendolina ČD?
registrovaný uživatel Sim 
06.04.2017 (11:18)  
jamiebie > bylo by vase hodnoceni pendolina stejne, kdyby na dane relaci provozovali modri take vlak slozeny z vozu A(p)mz+B(p)mz (6 vozu), vyuzivali u nej rychlost 160 (tedy jizdni doba by byla oproti klopidlu asi o 6 minut delsi), garantovali razeni a rychlost (takze loko 380 a zadne koprivove B nebo Bc)?

Ja samosebou chapu, ze ma klopidlo u modrych urcity punc vyjimecnosti a jedinecnosti. Nicmene auru nadvlaku kolem nej modri obalili umele a maji kliku, ze jim to verejnost stale jeste basti. Realita zrovna na strece Praha - Ostrava je totiz o tom, ze mezi slepymi je jednooky kralem. Fakt, ze spousta lidi u 380 vnima jako dulezitejsi to, ze nejde menit razeni, nez to, ze klopi a usetri cas (a tedy na jinych relacich by to byla podstatne vetsi uspora, nez jednotky minut na trech hodinach jizdy), je toho vcelku jasnym dukazem.
registrovaný uživatel CART 
06.04.2017 (11:02)  
RAIL2005 - naprostý souhlas, Pendolina by měla smysl na Praha-Cheb(-Nürnberg), přidal bych ještě Praha-Budějovice-Linz, kde by na té klikatící se šedesátkové lokálce mohla jet třeba 80, a aspoň nějakou tu minutu nahnat...
registrovaný uživatel CART 
06.04.2017 (11:00)  
M 474 003 - opět, jaká je frekvence cestujících ze zastávek dále než Kralupy do zastávek dále než Č. Brod? Tipuji, že z každého vlaku tak jeden, a to je ještě nadsazeno... Když už někdo pojede takhle skrz Prahu, tak pojede třeba z nějaké zmíněné zastávky, ale třeba do Kolína, nebo naopak z Velimi do Roudnice, a ani jeden z nich tam nepojede z Prahy osobákem... Smiřte se s tím, vybral jste si naprosto okrajové téma, kvůli kterému nemá cenu GVD překopávat...
06.04.2017 (9:52)  
Jestli si mohu dovolit komentář od člověka co jezdí pendolínem pravidelně a sleduje ceny konkurence tak musím řict, že touto soupravou jezdím právě kvůli úspoře času a ceně lístku ve špičce (pátek odpoledne a nedělní odpoledne) jelikož vlaky SC mají na 95 % stejné řazení a nehrozí u nich změna lokomotivy a z nich vznikajících nemalých zpoždění typicky expresy ČD s bídným stavem interiéru i po rekonstrukci v pars nova. Ve špičce mi naopak vyhovuje menší počet cestujících v pendolinu kvůli uspořádání 2+1. Po několika letech zkušeností hodnotím vlaky mezi Ostravou a Prahou následovně 1. Pendolina 2. Leo Express (nenacpaná economy třída) 3 Regiojet 4. expressy ČD.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.04.2017 (9:35)  
Jen jsem nepochopil, proč mě lidé mínusují za návrh, jak nacpat do Pendolina vice lidí (aby bylo ekonomičtější) v kombinaci se zavedením prostorů pro objemná zavazadla, které tam nyní chybí.

I když bych si v budoucnu dovedl představit využití Pendolin na jiných relacích (viz můj předchozí příspěvek) tak mě aktuálně Pendolina na trase Praha - Ostrava nevadí. Co ale snižuje jejich účelnost je neprovázanost rychlým přestupem na regionální dopravu směr Třinec a Návsí.

Typicky SC přijede na Ostrava-Svinov v XX:30, ale Os směr Mosty u Jablunkova odjíždí již v XX:23.
05.04.2017 (21:24)  
Proč využívají Pendolino lidé, kteří jedou jen z Prahy via Ostrava, to fakt netuším: jestliže tady mají levnější LEO Express a podstatně levnější a pohodlnější Regiojet.

Tak tohle klišé o levnějších soukromnících zvláště ve špičkách už teď opravdu neplatí. A proč ho lidé v relaci Praha-Ostrava (nebo třeba i Praha-Olomouc) využívají? No možná kvůli rychlosti, zastávkové politice, teplé kuchyni, palubnímu portálu, opravdu funkčnímu netu atd. těch důvodů se najde hodně. Místa na nohy tam sice moc není, ale to není jediné kritérium. Pokud bych si měl vybrat čím jet mezi Prahou a Ostravou tak rozhodně hlavně díky rychlosti a službám na palubě bych jel Pendolinem.

(Divil by jste se, ale na takovém SC 241 bývá slušně zaplněná i první třída. To je divné, proč ti cestující nejeli tím lepším RegioJetem ;) )
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
05.04.2017 (21:10)  
Já bych jako jediné smysluplné pro Pendolina viděl obsluhovat výlučně jimi linku Praha - Cheb ve 2h taktu a od roku 2023 až do Nürnbergu. Pokud by nějaká zbyla, tak to zahustit v úseku Praha - Plzeň na 1h.

Pro Ostravu bych nakoupil další Railjety s tím, že bych rád viděl ukončení některých až v Třinci.
05.04.2017 (21:08)  
Nejsem si úplně jist tou kombinací bílé, modré a dřeva. Ke studeným barvám by se spíše hodily metalické povrchy, nicméně ta tmavě šedá je velice vítaná. První třída je bez výhrad.

Může mi ale někdo vysvětlit, jaký smysl má do renderů uměle přidávat šum?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko