..: Interiér pendolin projde revitalizací v DPOV :..

Oddíl první třídy jednotky 680 po modernizace, foto: České dráhyPraha — České dráhy v úterý 4. dubna oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru jednotek řady 680, tedy všeobecně známých pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi sedmivozových vlaků získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra celé flotily by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně.

A na co všechno se mohou cestující těšit? Úplně nový bude například informační systém pro cestující, kdy stávající menší diodové displeje nahradí větší množství LCD obrazovek s širším spektrem informací o jízdě vlaku a doufejme i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety.

Přibude i dětské kino, foto: České dráhyBistrovůz pendolina po modernizaci, foto: České dráhyInteriér vozu 2. třídy jednotky 680 po modernizaci, foto: České dráhy

Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet. České dráhy přitom původně zvažovaly jen menší zásahy do jednotlivých částí interiéru, pro jejich kompletní výměnu se rozhodly až následně po konzultaci s designéry Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ říká člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Pendolino, foto: PayusPřipomeňme, že vlaky pendolino v České republice jezdí od roku 2004, a mají tak za sebou přibližně 13 let provozu s cestujícími. V současné době jezdí na trati z Prahy do Ostravy a Bohumína, přičemž jeden spoj pokračuje z Ostravy dále do Košic a naopak dva spoje pokračují z Prahy na západ až do Chebu, respektive Františkových Lázní. Za dobu svého působení se však s těmito vlaky mohli cestující setkat třeba i na trase z Prahy do Vídně či z Prahy do Děčína, kde pendolina jezdila v počátcích svého zkušebního provozu.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.4.2017 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel paolo 
05.04.2017 (12:26)  
Když do toho budou takto zasahovat, tak doufám změní i uspořádání vagónů, ať zmizí ten současný průchoďák přes 1. třídu. Jinak ta vizualizace vypadá dobře.
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
05.04.2017 (9:47)  
A co se týká exteriéru - Nejbrt po vzoru railjet nebo nějaká na míru šitá kreace v původním stylu? Barevnost dvojky mi přijde hezká, z toho by se dalo vyjít. Jednička by zas hezky ladila s rakouskými rj.
registrovaný uživatel (gp) 
04.04.2017 (20:46)  
Jenže právě za tu výjimečnost jsou lidé ochotní platit, ne za velké zkrácení jízdní doby na Ex lince. Krom toho, opustit Ostravu by znamenalo přiznat prohru v konkurenčním boji a to Národní divadlo nemůže připustit.
Praktická poznámka: interiérové plasty už jsou poněkud zašlé a nezabírají na ně ani extra stark ubrousky na posraná miminka, takže podle mého názoru jediný rozumný způsob, jak vnitřek vyčistit, je udělat ho znovu.
04.04.2017 (19:08)  
"Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost..."

No osobně bych radši než udržování výjimečnosti viděl, kdyby se naklápěcí jednotky nasadily uceleně na jednu Ex, případně R linku, kde by se jejich naklápění projevilo jinak nedosažitelnou časovou úsporou a ideálně i snížením počtu potřebných souprav dané linky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.04.2017 (18:40)  
Takhle se vyhazují peníze...
registrovaný uživatel Slame 
04.04.2017 (18:34)  
Ví nebo tuší někdo co se bude dít se starými sedadly? Že by instalace do nějakého budoucího InterPanteru nebo IC/EC/Rx vozu?
04.04.2017 (18:10)  
Kolik vlastně mají najeto? 2 miliony?
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
04.04.2017 (17:22)  
Fakt dobrý. Stroj úzký jako IL-18 omladíme, nová sedadla nainstalujeme... :-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.04.2017 (16:56)  
Pěkné! S příchodem nových jednotek, zejména railjetů, začala Pendolina poněkud zaostávat, tímto by si měla obnovit a upevnit své postavení vlajkové lodi. Mě osobně i dnes Pendolina přijdou jako s přehledem nejlepší služba na dopravu Praha-Ostrava, ale je třeba myslet i na zítřek...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko