..: RegioJet koupil nepoužívané vozy od Deutsche Bahn :..

RJ Bwmz ex. DB, foto: Dušan Vacek Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.

RJ Bwmz ex. DB interiér, foto: Dušan Vacek

Zdroj: RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.9.2015 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
24.09.2015 (14:32)  
prastravak

to by jste pak nesměl věřit ničemu, všechno je jedna paní povídala.

Jiri Vosecek

Znám mnoho lidí, kteří se nedívají jinam než ke žlutému. Prostě mu věří a vyžadují tento komfort za tyto peníze. Nechtějí jet Karosou, nebo dřív otřesnými vagony. Cestování v ČD považují za nutné zlo, kam prostě už nejede žlutý.

Karel Kovařík:

Žlutý dopravce nabízí: tady máš komfort, četnost spojení v dané vysoké kvalitě, na této relaci, levné jízdné, objednej si, nebo čekej.

osobně jsem byl svědkem jak přišel týpek k nežlutému autobusu a řekl, tak takovým křápem nejedu a odešel.
23.09.2015 (20:47)  
Sim: Já jsem s objednáním nikdy problém neměl a to si objednávám často možná se to teď zlepšilo :)

Jiří Voseček: S minibarem a občerstvením souhlasím to by ostatně Pendolinu pomohlo kdyby zlevnilo ;) Já bych neřekl že Pendolino jezdí vyloženě prázdné. Co pozoruji, tak je to lepší než to bývalo. Ovšem co ČD neumí je Pendolina dobře prodat. Ono málo lidí ví, že cena za Pendolino je už dnes docela nízká. Zvláště v kombinaci se SuperVčasnou jízdenkou ;) Ale občas jedu i Leem a ten mi připadá taky prázdný. A ten žlutý taky uprostřed týdne vozí vzduch ;)
registrovaný uživatel Sim 
23.09.2015 (12:09)  
Jiri Vosecek > ja bych si dovolil zminit jeste jednu "vyhodu" objednavani obzerstveni v klopidle. A tim je fakt, ze to nebezi pres palubni portal, ale pres externi web => v mistech, kde neni signal, si clovek proste neobjedna. A realna zkusenost? Kdyz jsem po nekolika marnych pokusech (behem zhruba pul hodiny) odchytil holcinu z obsluhy vlaku, jestli si muzu neco objednat u ni, jeji odpoved me vylozene potesila - ze pry to nejde, ze si mam bud dojit do bistra, nebo pockat na signal. Pricemz za par chvil skrz vlak prochazely dalsi dve holciny a nabizely "akcni" lednacek s napisem magnum za dvacku. Hold v nadvlaku maji trochu jinak nastavene priority, nez uz bidnych soukromniku... proste vyssi zajem je treba prosadit, at se to zakaznikum libi, nebo ne.
23.09.2015 (9:59)  
Honza7887:
S objednáním jídla online mám jedinou a to dost tristní zkušenost. Po hodině čekání (od SMS s potvrzením o přijetí objednávky) jsem se vydal přes celý vlak do bistro vozu, kde mi pracovnice JLV s ledovým klidem řekla, že jim nejede tablet a tak objednávky online nefungují. Poté co jsem zalapal po dechu a dostal ze sebe něco ve smyslu, jestli by nešlo o tomhle informovat cestující jsem dostal chladnou otázku, jestli teda něco chci. Ale chápu, že to byla shoda náhod a ještě naprosto neprofesionální přístup pracovníka JLV.

Tichý oddíl je super, 1. třída bez služeb 1. třídy.

Karel Kovářík:
A není ta vyšší zaplněnost RJ způsobena tím, že lidé raději jezdí RJ a proto je tam plno? Každý jede raději v prázdnějším vlaku, ale ta prázdost asi o něčem vypovídá :-)

Souhlasím, že neustálá starost stewarda je někdy až otravná.

Výhody RJ z mého pohledu náhodného uživatele - určitě ne pravidelného:
Jistota toho, že si dám kafe skoro hned a ne po půl hodině když dorazí bistro vozík (ne vždy se člověku chce přes celý vlak tam a zpět do bistro vozu). A ceny občerstvení v jako klasické restauraci a ne s 25% přirážkou (i když beru, že to není o tolik a hlavně už to jsou normální ceny a ne jako dřív).
Velká výhoda RJ je podle mě možnost zrušit jízdenku skoro kdykoliv, cestu Pendolinem člověk musí plánovat víc dopředu pro nákup cenově srovnatelné jízdenky s RJ (akční In karta) a pak je rušení dost nevýhodné. Pokud si koupím lístek v RJ a zruším to pár hodin předem, tak můžu a prostě si jen koupím dražší last minute variantu.
22.09.2015 (21:29)  
Známý z Parsu tvrdil...
omlouvám se za příspěvek mimo téma, ale závidím takového známého, kterému lze bezmezně věřit
registrovaný uživatel kave 
22.09.2015 (14:32)  
Josef Petrák:

Známý z Parsu tvrdil, že vzhledem k tomu, že Jančura zrovna nevyniká příkladnou platební morálkou, nebudou pro něho žádné rekonstrukce SNCB vozů dělat. Takže se asi bude muset obrátit jinam, kde s ním ještě nemají žádné zkušenosti.
22.09.2015 (10:43)  
Pikehead: Já doufám, že je kupují skutečně jen platformu na totální rekonstrukci. Věřím, že se správnou "motivací" to i Pars zvládne, viz Am61, které se pro RJ realizovaly. :)

SNCB12 - netuším.
22.09.2015 (6:46)  
Josef Petrák: Tak nezbývá než doufat, že uvnitř vypadají líp než venku, nebo že stupeň rozpadu není větší než Jančurovy opravárenské ambice. :) A netušíte, pro koho jsou ty mašiny SNCB v CZ Loku?
registrovaný uživatel Kakov 
21.09.2015 (19:06)  
Jiri Vosecek:

souhlasim s uživatelem "Honza7887" a ještě bych navíc dodal menší vytíženost (rovná se příjemnější cestování, nejsem frotér), jednodušší shánění jízdenek (nemusím čekat celý víkend jestli se pro mě uvolní jedno místo) a větší klid při cestě (neotravuje mě neustále někdo jestli něco nechci.

a můžu se já Vás zeptat, co je na RJ tak super? (to totiž zase nechápu já)

upozornění to, že mi něco nevyhovuje, ještě nemusí automaticky znamenat nenávist, jak si někteří lidé myslí
21.09.2015 (16:19)  
Jiří Voseček: Každému vyhovuje něco jiného: kromě té vody (která je větší než v RJ) je to objednávka jídel online, opravdu funkční internet, klasická teplá jídla za rozumnou cenu jako svíčková atd. I když snížení cen občerstvení v Pendolinu by výrazně pomohlo. Já zase nechápu co je tak skvělého a nepřekonatelného v RJ. Já jezdím Pendolinem často a jsem spokojen.

EDIT: Ještě jsem zapomněl na tichý oddíl, který je opravdu tichý a má dostatek míst.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko