Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.
Zdroj: RegioJet
Za to 2. a 1. třída, resp. jiné členení je skutečně odlišné dopravce od dopravce a neexistuje univerzální celoplanetární definice.
Může a je to tak v pořádku. To je věc mezi dopravcem a jeho zákazníkem, jak si dohodnou pravidla a tuto dohodu stvrdí nákupem jízdenky nebo objednáním služby (vztah MD(kraje)-ČD - ukázka naprosté impotence dohodnout si za své peníze nějaký standard).
Stejně tak se mi nelíbí u Regiojetu, že v jízdním řádu se v hlavičce každého vlaku chybně uvádí 1. i 2. třída, přičemž Regiojet žádnou 1. třídu nemá - má jen 2. třídu standard, 2. třídu relax a 2. třídu business. Číslici 1 jsem na žádném vagonu nikdy neviděl...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.