..: RegioJet koupil nepoužívané vozy od Deutsche Bahn :..

RJ Bwmz ex. DB, foto: Dušan Vacek Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.

RJ Bwmz ex. DB interiér, foto: Dušan Vacek

Zdroj: RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
21.09.2015 (16:03)  
Juu, to jsem dostal sadu minusu za otazku strucne zhodnoceni sluzeb v Pendolinu oproti RJ. Muze mi nekdo nastinit, v cem jsou sluzby ve 2. trida Pendolina lepsi nez v bezne tride RJ? Fakt nevim pane uciteli ...
21.09.2015 (10:00)  
Pikehead: Lokomotivy nikoliv, vozy asi budou. UIC-Z B(mz). :) Leda by je koupil jiný sběratel evropských bazarovek a všechny nás překvapil.
21.09.2015 (9:36)  
Josef Petrák: Co myslíte tím SNCB? Ty lokomotivy si objednal Jančura?
21.09.2015 (7:49)  
Taky pak musí mít tak vysoký plat, aby pokryl ta léta, kdy ostatní už pracovali a on čerpal. :) A to nemluvím o tom, že bude chtít pravděpodobně taky vyšší důchod. :) Ono řešení není v tom mít deset dobře placených vedoucích nad jedním špatně placeným pracovníkem. Je celkem paradoxní, že zatímco těch prvních je téměř nadbytek a druhých zase nedostatek, pořád se nabízí víc peněz těm prvním. Ale jinak jsou vzdělání a rozhled (orientace v souvislostech) fajn, kéž by šly vždycky ruku v ruce...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
20.09.2015 (22:31)  
ad Lukáš Hradecký: Vzdělaný člověk = vyšší mzda = vyšší odvody státu.

Toto platí pouze v případě, že se svým vzděláním je schopný získat práci.
20.09.2015 (22:23)  
Hawkey: sluzby ve 2. trida Pendolina? Lahvicka vody a noviny, tim to konci. A jeste wifi. Jak to proboha muzete nazvat jako lepsi sluzby nez v RJ?
20.09.2015 (21:17)  
Hawkey: No nevim, rozhodne nejsem Jancuruv fanousek, ale jel jsem s nim doOstravy jednou prave businessem a absolutni sspokojenost. Pivo levnejsi nez v hospode a hosteska mi jich stacila prinest sedm, usmivala se a flirtovala se mnou, navzdory objizdce pres Lysou jsme meli zpozdeni jen 5 minut a opravdu si nemam na co stezovat.
20.09.2015 (21:02)  
Jiří Kocurek poviem ti novinku, žiadne vozne od ČD nejazdia na Slovensku, okrem tých čo jazdia ako vyrovnávka za vozne ZSSK. Prenájom vozňov trval mesiac a pol a bol ukončený už minulý rok, v podstate sa jednalo o preklenutie času medzi posilnením vlakov a novým grafikonom kedy sa spravili vyťaženejšie obehy a prišli do prevádzky dalšie nové / modernizované vozne - za roky 2014-2015 má prísť do prevádzky 27 nových voznov Bdmpeer, 9 trojvozových jednotiek 671, 20 trojvozových jednotiek 861.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
20.09.2015 (21:02)  
no nevím, ale RJ bussines class, velká tragédie a služby horší než v 2. třídě v Pendolinu, a ještě je dražší a dle mých zkušeností je jízdní řád jen kus papíru... hlavně, že prý o třídu lepší :)
20.09.2015 (20:24)  
Lukas Hradecky: Jste student, komunista nebo oboji? Ne vlaky zdarma, ale naopak skolne je potreba.
Pro vsechny: Myslim, ze pri srovnavani 1.a 2. tridy se soustredite jrn na technicke parametry a opomijite vyhodu socialni segregace. Priklad: Dnes jsem jel Karlexem z Varu do Prahy. Jednicka A149, hned za ni dvojka Bbdgmee. To je podle me komfortnejsi vagon, ale zatimco v nem stali lidi i na chodbicce, resp. v preddverovem prostoru, ja sam v kupe, rozvalenej jak kral, zutej a v naproste pohode jsem vytah lahvinku mandloveho Bozkova. A to zadnymi parametry nepokryjete....
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko