..: Železnice v KLDR :..

KLDR vlajka Severní Korea - země opředená díky své izolaci mnoha tajemstvími. Přesto se občas objeví zajímavé záběry od turistů, kteří mají možnost tuto zemi navštívit. Tyto návštěvy jsou ale ze severokorejské strany jasně dané a běžný turista nemá šanci se dostat tam, kde si to hostitelé nepřejí. Přesto se občas objeví na internetu zajímavé záběry, které poodkrývají roušku dosud neodhaleného. Přesně to se podařilo skupině německých šotoušů, kteří nejenže dostali možnost se do lidově demokratické Severní Korey podívat, ale bylo jim umožněno alespoň trochu nahlédnout do reality severokorejských železnic. Díky tomu se dostali i do míst, kam se běžný turista jen tak nepodívá. Záběry sice vznikly zhruba před 10 lety, to jim ale nic neubírá na autentičnosti, navíc v zemi, kde čas plyne přecijenom jinak, než ve zbytku světa.

Za poslední železnou oponou

Zdroj: Youtube - profil Překlady CZ


JiříK. | 9.8.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Svět


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.08.2014 (17:18)  
Ad Lkprak

Plny suhlas co sa tyka zivotnej urovne, ani slovom som netvrdil, ze sa tam zije lepsie ako u nas. Ak vsak porovnas to so zivotnou urovnou inych azijskych statov- pripadne aj Rusov na Sibiri, ten rozdiel az tak velky nie je, okrem tej "politickej discipliny".
Ono to nie je az take jednoduche udrzat desiatky milionov obyvatelov v pokoji, ked, ako si pocul, len 20% uzemia je pouzivatelna na polnohospodarstvo. Len v samotnom hlavnom meste zije 2x tolko ludi ako v Prahe ci na polovici Slovenska. Na vidieku je zivot este horsi. Kym v susednej Cine je aspon urodna poda ( no nie blizko hranic), v Korei je toho malo. Co vsak maju je pobrezie a pristavy. Prave nedavno otvorili novu sirokorozchodnu trat z Ruska do jedneho z pristavov.
V tej casti sveta totiz kazdy je nepriatelom suseda. Rusi nemaju pristav (Vladivostok je vojenska oblast a je uplne pretazena). Cina samozrejme blokuje kazdy rusky export cez cinske uzemie, takisto juhokorejsky export do Ruska. To iste robi Juzna Korea voci Rusom aj Cinanom. Z toho chce teraz dynastia Kima zbohatnut. Maju zopar pristavov a teraz oni chcu zarobit na obchode medzi Juznou Koreou/Japonska a Ruska.
Samozrjeme jednoduchy lud to nevidi, ich treba inak zamestnat..... Ale to je uz politika.
10.08.2014 (16:59)  
Ad M474003

Spomienky su vzdy krajsie ako skutocnost. Sedel niekolko dni na zachytkach, lebo som fotil zeleznice. Bol som prave v Moskve , kde cele mesto bolo zatvorene kvoli pohrebu prave aktualneho tajomnika strany.
V Prahe ma tiez nahanali fizli, ked som fotil rady pred zel-ovocom ked ludia rano o 6:00 cakali na banany.
Co sa tyka toho filmu, nevedno presne co tam robili na zamrznutom rybniku, moze sa stat, ze to je tam zvyk, takto lovit. ( tu komentar moze byt dost zavadzajuci). Vidim vsak vo velkych mestách Europy, ze urciti ludia vyberaju smetaky.
Nazabudni, ze v Azii okrem snad Japonska a Juznej Korei nepoznaju velmi chladnicku, takze u nich takmer kazde mäso je cerstve. Casto som sedel v Hanoi v restaurácii, kde ludia za kuchynou cistili prave privezene zvierata. V Cine sice predavaju ladovy caj aj Coly, dokonca z rovnakych automatoch ako u nás, ale ani jeden tam nechladi!
registrovaný uživatel Lkprak 
10.08.2014 (16:53)  
Krokodil:
Ohledně životní úrovně souhlasím s uživatelem M 474 003. Před pár lety jsem četl paměti bývalé "špionky KLDR" jež později vyhodila do povětří jihokorejské letadlo (ale to je teď vedlejší), jež v rámci příprav na svou "misi" navštívila v 80. letech více zemí tehdejšího východního bloku, mmj. i Československo, a tato žena ve své knize výslovně uvádí, že už v 80. letech byla životní úroveň u nás na zcela jiné (mnohem vyšší) úrovni, než v KLDR. To jen tak na okraj.
10.08.2014 (16:08)  
Krokodil

Já si teda nevzpomínám, že by lidi před rokem 1989 hledali jídlo v řece, že by nešla elektrika, že by se muselo povinně brečet když umřel Brežněv a kdo by nedostatečně brečel tak šel sedět, že by po nádraží pochodovali vojáci. Dost vynálezů pocházelo právě od nás a svět je přebral, protože tady byly zakázány když v SSSR nebyly pro ně podmínky. A že by někdo vyrobil lokomotivu s pulsní regulací s elektronkama jsem si taky nevšiml, žádný tyratron neměl takové dovolené proudy. K elektronkám by se měl udržovat takový vztah jako k parním lokomotivám. Legraci si z nich může dělat pouze jedinec, který neslyšel hrát elektronkový zesilovač. Stálo to tady za H***o, ale teď to tady stojí za 10.

Kde jsou tam české titulky, nebo jak se dají zapnout?
10.08.2014 (16:01)  
Karel Kovářík: Tak moc toho není (překvapivě). O tom, že tam nějaká asynchronka je jsem se dočetl ve wikipedii a pak jsem se dohledal akorát tohoto: http://www.ttnut.com/new-electric-locomotive-1-1-made-in-dprk-t1388.html; a pak jsem žasnul nad tímto: https://www.youtube.com/watch?v=QlCAcDDxgng. Ani z jednoho jsem se však podrobnosti nedozvěděl.
registrovaný uživatel Kakov 
10.08.2014 (14:44)  
Rubmgaakutkt: a dá se k tomu něco najít na netu? nevíte kde?
10.08.2014 (14:32)  
Oni ziju dodnes v podobnych podmienkach ako sme zili my do r. 1989, a maju tu vyhodu, ze ich susedia v juznej Korei maju nesmierne vyspele hospodarstvo a totozny jazyk. Takze inzinieri v KLDR maju odkial brat priklad ( ak je vyrobok v prospech rezimu, nikto im nebude zakazovat kopirovanie ani spionaz :-) ). Naviac je tam Cina, ktora ich hodne podporuje na ukor rivalu na juhu.....
Aj u nas bola asynchronka, aj Rusi urobili svojho pershinga (akurat s elektronkami :-) ).
10.08.2014 (13:52)  
Docela mě překvapilo, že v KLDR už v 90. letech vyrobily i asynchronku, což vedle předělávek například Sergejů na elektrické lokomotivy působí daleko lepším dojmem...
10.08.2014 (12:31)  
Reakce na smutné video

Slyšel jsem, že je běžné v KLDR za poplatek si fotit vlaky, kdekoli a kdykoli, mosty, nádraží a vše co s touto infrastrukturou souvisí, za další poplatky pojedete i v parní lokomotivě. Myslím, že se jednalo o polatek 500,-USD/head, skupina musí mít taky nějakou velikost, aby se to Kimovi vyplatilo.

Je tam hodně co k focení. Máte zvláštní povolení a hlavně o Vás ví a nechají vás.

Pokud máte rádi železnici 60. tých let, asi bych neváhal a zajel si to tam užít.
Nevypadá to, že by stávající dnešní systém byl v KLDR navždy. Až se sever rozběhne na jih, může být na lokomotivy pozdě (nemyslím politicky, ale ZAMOŘENO).

Znám taky jedno video, je točeno asi 15.9.1989 a je z deního života českých luhů, hájů, drátů a zámků. Asi z pohledu západního pozorovatele tehdejší doby, by to vě mě vyvolávalo stejné emoce, jako video ve článku.

Nic ve zlém.
10.08.2014 (12:20)  
Kedze poznám osobne niektorych ludi vo filme a poznám aj KLDR, myslim si aj nemecky podtext je miestami dost politicky motivovany.
Su tam fakty, ktore nezodpovedaju celkom skutocnosti. To ze nebola elektrika, moze sa stat kdekolvek ( bolo miestami az minus 30 stupnov!). Zaujimave, ze to ani raz nespomenuli vo filme. Ani u nás nie je vynimkou v podobnych pripadoch niekolkohodinove meskanie. ( zamrznute vyhybky atd.)
Je faktom, ze v KLDR v takom pripade su caste vypadky.
Aj kommentar k pare bol dost nemiestny.
Paru zaplatila skupinka a Korejci mali co robit, aby lokomotivu vobec rozbehli v tej zime - nebola voda, a aj uhlie museli rozbagrovat ( uz vtedy boli roky odstavene - takze riadna regularna prevadzka s parou vtedy uz v KLDR nebola, ani na normalnom ani na uzkom rozchode). Tato bola posledna cesta Far-railu do Korei, lebo potom uz nechceli Korejci riskovat fiasko ( nechodiaca lokomotiva).
To ze veci nefunguju tak ako to boli naplánované, je tiez celkom normálne kdekolvek na svete, zeleznicni fandovia maju pomerne vysoke nároky a ich lokalni partneri dost casto to nechápu. Nedávno sa nám stalo aj v Bulharsku, chceli sme filmovat z korby nákladneho auta, namiesto toho nám pristavili luxusny klimatizovany autobus, ktory mal dokonca blokovany chod s otvorenymi dverami. Samozrejme z vonku bol polepeny cely reklamnou foliou - takze bol uplne na nic, nakoniec sme nasli traktoristu s vleckou. :-).
Lokálny usporiadatel neraz chce ukazovat vlastne schopnosti, ze to vie organizovat, aj ked to skupina vobec neziada.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko