..: Železnice v KLDR :..

KLDR vlajka Severní Korea - země opředená díky své izolaci mnoha tajemstvími. Přesto se občas objeví zajímavé záběry od turistů, kteří mají možnost tuto zemi navštívit. Tyto návštěvy jsou ale ze severokorejské strany jasně dané a běžný turista nemá šanci se dostat tam, kde si to hostitelé nepřejí. Přesto se občas objeví na internetu zajímavé záběry, které poodkrývají roušku dosud neodhaleného. Přesně to se podařilo skupině německých šotoušů, kteří nejenže dostali možnost se do lidově demokratické Severní Korey podívat, ale bylo jim umožněno alespoň trochu nahlédnout do reality severokorejských železnic. Díky tomu se dostali i do míst, kam se běžný turista jen tak nepodívá. Záběry sice vznikly zhruba před 10 lety, to jim ale nic neubírá na autentičnosti, navíc v zemi, kde čas plyne přecijenom jinak, než ve zbytku světa.

Za poslední železnou oponou

Zdroj: Youtube - profil Překlady CZ


JiříK. | 9.8.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Svět


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
11.08.2014 (10:24)  
krokodil:

určitou roli ve vztazích Čína/Rusko(SSSR) může hrát jistá historická zamindrákovanost....

ohledně bojů na Ussuri, tam šla hranice po čínském břehu a číňani chtěli, aby šla středem řeky, vzhledem k tomu, že se jedná o pustou krajinu, hrálo asi větší roli ego než užitek....

když SSSR chtělo mít možnost dopravovat po mandžuské železnici vojáky, tak číňani souhlasili, s tím, že totéž chtějí oni na trase Chabarovsk-Kazachstán, přesto, že to pro ně nemělo vojensky žádný význam, byla to trasa naprosto krkolomná.... nechtěli si připadat jako kolonie, která pouští cizí vojáky po svém území, ale sama takovou možnost nemá....


ad přístavy: řeknu na rovinu, že vycházím jen logiky věci a místní poměry neznám, nejde mi na rozum, proč Rusové potřebují přístav v KLDR, na dálném východě přístavy mají (minimálně 3), Japonsko ani Jižní Korea obchodu bránit nebudou a budou asi spolehlivější partner než KLDR,

takže být na Putinovo místě, tak si na svém území vybuduju vlastní přístav nebo některý z těch stávajících přebuduji, než lízt někam do KLDR....
registrovaný uživatel kobros 
11.08.2014 (10:12)  
Krokodil a Lukas Hradecky:
Uzemni spory mezi Cinou A Ruskem byly vyreseny rozdelenim sporných uzemi. Symbolicky největší sporny bod - ostrov Damansky pri soutouku Amuru a Ussuri byl rozdelen napul s oboustrannym pravem navigace lodi ve všech ramenech Ussuri na soutoku.
Tot sucha fakta podle mezinárodního prava. Z cinskeho pohledu není důvod předpokládat, ze se jedna o reseni docasne, protože je docasne vyhodne. Driv nebo později bude mit Cina zalusk na Vnejsi Mandzusko (aka Primorsky kraj), Vnejsi Mongolsko (aka Mongolsko) a Tuvu. A když to Cinanum dobře pujde, tak vymysli i důvod, jak uzemne proniknout do středoasijských zemi. Nejaky důvod jako ze mají na mysli dobro turkických narodu a chteji je sjednotit, neboť vláda Ciny se turkickému narodu Ujguru vyplatila rudkym rozvojem a zbohatnutim, se uz nejak okeca. Nazpet k cinsko-ruskym vztahum: cinske investice do tezby nerostných surovin ve stredni Asii zrovna kamaradskym krokem k batusku Putinovi nejsou.
registrovaný uživatel kobros 
11.08.2014 (9:14)  
ultrasotousska zalezitostz KLDR:
https://www.youtube.com/watch?v=b1mzXFAzUjQ
a blog k tomu zde:
http://vienna-pyongyang.blogspot.cz/
11.08.2014 (9:04)  
krokodil

je to poslední destinace, kde lze shlédnout železnici jako ve skanzenu 60. let. Návrat o 50 let zpět a to pouze za nějakých 2-3 tisíce € ... pro cizince je to nepochopitelné, neuvěřitelné, jistým způsobem své.

Mám okolo sebe 2 lidi, jeden s nimi podniká a druhý spíš humanita s místními, oba tady z Česka.
Jeden říká, když potřebuji loď o odvézt něco do tramtárie, je to otázka hodin. Vlak ... hned, dojede loko a už nakládají. Když je kšeft přínosný pro stát, daně se neplatí.
10.08.2014 (23:20)  
Zásadne suhlasim, aj ked moje skusenosti su trochu ine. Videl so "strazene" hranice Ciny s Ruskom...ono tam je skutocne vsetko v pohybe.
Jednu vec vsak nie celkom chápem, preco potrebuje Cina pristup na Japonske more, ked to je trn v oku aj Rusom ( bol som Vladivostoku, ked to bolo este zavrete uzemie a potrebovali sme extra povolenia z Moskvy, preto sme museli cakat dva dalsie dni v Chabarovsku).
Vychod z Japonskeho mora ( t.j. Z pristavov Vladivostok a Khasan) je totiz prisne kontrolovany Japoncami a Juznou Koreou.
Take problemy Cina nema zo Zlteho mora ani zo Vychodocinskeho mora.
10.08.2014 (22:54)  
KROKODIL

Já mám pocit, že všechny územní spory mezi Čínou a Ruskem jsou vyřešeny a mám za to, že u toho Čína byla vítěz. Prakticky vše co chtěla má. I ten ostrov Damanskij, kde zahynulo v regulérní válce asi 300 Rusů a 800 Čňanů v roce 1969.

Územní spory má s Kazachstánem a vlastně s každým sousedem mimo Ruska.
Putin velmi trval na tom, aby toto bylo vyřešeno.
Konflikt mezi Ruskem a Činou, který se odehrál 3 měsíce po Ussuri, na hranicích s Kazachstánem už žádná prča nebyla a dnes by znamenal jednoznačně jadernou válku.

Rusko a Čína = velcí kamamrádi, to neviditelné letadlo co Čína dnes má, se až strašně nápadně podobá nerealizovanému MIGu a mnoho jiných podobenství v protiraketové obraně apod.

Pokud se jedná o Keasong - průmyslovou zónu, tak to taky takové hitparáda není. Je to otrocká práce za mizinu,pro KLDRčany je to luxus, pro jihokorejce hnus.
Seveřani jsou pro Jižany jak horší Ukrajinci, přitom jsou to jeden národ. Uvědomte si, že ani jedna strana nemá zájem na sjednocení.
Sever ovládá nejbotší Koreec na světě Kim Čong un, který má 20 jaderných bomb, prodává jaderné vědce a uran, těží wolfram a baví se jen s tím, kdo ho zajímá, což Jižní Korea není. Kupuje nejdražší piana, staví honosné sídla kde jsou pozlacené mercedesy a Jih?
Ten má pohádkové bohatství, zdravou ekonomiku o které by sjednocením s hladovým severem přišel. Prostě 100 krát horší, než sjednocení Německa 1990.

Čína velice travala na přístupu do Tichého oceánu, není to jen lodní cesta, ale i cesta k budoucímu přístavu na ruské straně u města Khasan (hraniční přechod).
10.08.2014 (21:16)  
Uz ani neviem, ale pomaly 70 rokov su tam spory raz na Ussuri, inokedy inde. Volajako sa nemaju radi..... :-) a to obcas daju dost vyrazne najavo.
registrovaný uživatel Kakov 
10.08.2014 (20:59)  
krokodil:

jaké účty na amur máte na mysli? snad né spor o hranice na řece Ussuri?
10.08.2014 (20:04)  
Ta staronova sirokorozchodna trat je uplne novy projekt ( nedavno to bolo publikovane).
Cina velmi nepotrebuje pristup k Tichemu oceanu, ma dlhe pobrezie s obrovskymi pristavmi (Shanghai, HongKong a pod.). Zato vsak ma nejaky nevyrovnany ucet s Ruskom okolo rieky Amur ( kvoli comu Rusi museli vystavat aj BAM.). Ono ta situacia je tam dost nestabilna a zalezi dost od toho, ktory vladca kedy ako vyspi, alebo kto vie vydierat lepsie toho druhého. Vid posledny konflikt, Juzna Korea im vystavila fabriky v demarkacnom pásme, kde tisice Severokorejcanov naslo pracu. Roky to fungovalo, a odrazu z toho urobili konflikt - a teraz tam uz nikto nepracuje.
KLDR ma najmenej 4 vyhodne pristavy a vsetky su bez prace ( niet co prekladat) - to je jednoducho obrovsky kapital a lákadlo pre vsetkych zainteresovanych, hlavne Rusov ktorym pristavy velmi chybaju.

Ja som bol dvakrat v KLDR ( v rozpäti cca 25 rokov) prvykrat este zil velky vladca, a mal rezervovane miesto vsade ( v autobuse, v elektricke, vo vlaku aj v restauracii.). Druhykrat tie miesta uz zmizli.. Aj vseobecne zivotna uroven klesla. V 80-ych rokoch ludia dostali stravu v praci (aj rodinny prislusnici), 25 rokov neskor uz len stravne balicky.
10.08.2014 (19:04)  
Krokodil

dovolím si nesouhlasit.
Právě že Rusko umožnilo Číně přístup do Tichého oceánu, ke kterému Čině chybělo 15 kilometrů nesplavné řeky tečící mezi Ruskem a KLDR.

Mezi Ruskem a KLDR vede pořád jeden železniční most, ten starý rozvrzaný, po kterém se snad ani už dnes nejezdí, takže podle mě dnes neexistuje cesta z Ruska do KLDR. (informace stará max 2 roky). Vím, že letos na jaře došlo k nějakým dohodám ohledně tratě, plynovodu a ropovodu, které povedou do Jižní Koree za smáznutý dluh 10.miliard USD vůči KLDR.

III. Vladivostok jako navy point je hlavně parkoviště Jachet, lodí, ponorek, pak chatrče, hotely, kluby s vlastními loďkami a ropný teminál a 2 opkauji 2 kontejnerové termínály o velikosti 1000m*200m a 300m*150m což je UBOHÉ.

IV. Projekt Rason jako překladiště kontejnerů v KLDR propojené 1.520mm rozchodem přes Khasan do Vladivostoku, snad ztroskotal před několika lety a samotným dokončením pointu na odvodových požadavcích ze mzdy pro dělníky kontejnerového pointu požadované vládou KLDR. (myslím, že chtěli 5 násobek odvodu než je samotná mzda, což by poté vyšlo dráž než v Rusku)

Nechci se hádat ... rád se poučím
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko