..: Havířov se dočká nového nádraží :..

Hala havířovského vlakového nádraží, foto: Podzemnik Havířov — Delší dobu se vedou diskuze jak dál s havířovským nádražím. Zda stavbu projektovanou v letech 1964-1969 architektem Josefem Hrejsemnou ve výrazné spolupráci se sochařem Václavem Urubou zachránit a nebo zda ji nahradit novým dopravním terminálem. O jeho záchranu bojovalo i občanské sdružení Důl architektury. Snaha o prohlášení stavby kulturní památkou ale vyzněla do ztracena, Ministerstvo kultury žádosti nevyhovělo. „Je velká škoda, že si zastupitelé města si neváží toho, co v Havířově mají. Cenných staveb tu není mnoho a nádražní hala si přes svou zchátralost z posledních let zachovává své hodnoty,“ míní Adam Guzdek z občanského sdružení. Investorovi tedy již téměř nic nebrání uskutečnit jeho plány – zbourat nyní neútulnou nádražní budovu.

České dráhy i město Havířov úzce spolupracují, takže se obnovují kroky k získání stavebního povolení. Ve druhém pololetí by měla proběhnout výběrová řízení na zhotovitele stavby – jak nádraží (ČD), tak i dopravního terminálu (město). Stavět by se mohlo už na jaře příštího roku. Jediným problémem by mohly být dosud stále nedořešené vztahy, kdy se již nějakou dobu hovoří o tom, že se konečně napraví nedotažené rozdělení Českých drah a na správce infrastruktury přejdou i nádraží, která jsou dosud v majetku ČD. Ale při současných politických problémech je asi velmi málo pravděpodobné, že řešení této otázky by bylo na pořadu dne. Spíše lze očekávat, že „kostlivci ve skříni“ se možná začnou řešit až po volbách.

Zdroje: iDNES, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 1.7.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.03.2014 (10:58)  
Nádraží Vítkovice prodáno bude přestavěno a dále sloužit jako komerční obchodní prostor. Havířovské nádraží muže také sloužit jako veřejný/obchodní prostor jenže není vůle .Je to jen barbarské ničení Českého architektonického dědictví stavba budovy stála v roce 1969 139 milionu korun.Ti co jí projektovali a stavěli použili kvalitní materiály protože chtěli docílit dlouhé životnosti . Statika budovy je v pořádku tak proč bourat? nádraží stojí na atraktivním místě Moc chybí přímý přístup podchodem směr Šumbark .Poblíž je obchodní dům TESCO s rozlehlým parkovacím stáním .
http://ostrava.idnes.cz/budoucnost-vlakoveho-nadrazi-ve-vitkovicich-fno-/ostrava-zpravy.aspx?c=A121115_115907_ostrava-zpravy_jog
http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html http://www.peticehavirov.cz/
21.03.2014 (10:30)  
KAŽDÝ HLAS SE POČÍTÁ PROSÍM POŠLETE TO DÁL
http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html)
http://www.peticehavirov.cz/
http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3
http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html
http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi
http://www.novinky.cz/kultura/salon/292181-adam-guzdek-chce-zachranit-havirovske-nadrazi-bourani-je-vzdycky-nejjednodussi-reseni-ale.html
http://www.regiony24.cz/11-192215-ministr-dopravy-prachar-jde-proti-svemu-hnuti-ano
http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/
http://www.stream.cz/gebrianvs/827702-gebrian-vs-havirov
http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova
To co je připravováno Městským zastupitelstvem / ČD je jen předražená demolice kdy se 2/3 Nádražní budovy zbourají. Místo odbavovací haly bude parkoviště a část administrativní budovy se ponechá a bude opravena na nádraží. Město s 77000 obyvateli bude mít doslova zastávku ČD jako na vesnici .A Tomu říkají na radnici hrdě nový terminál.Je to jen barbarské ničení Českého Architektonického Dědictví.
Nádraží lze opravit rekonstruovat .Statika budovy je v pořádku . Budova má své kouzlo,byly na ní při stavbě použity velmi kvalitní materiály a má cenu jí opravit .Pan primátor hovoří o efektivitě čerpaní Právě Havířov co se týče čerpání a efektivity proinvestovaných prostředků obsadil 20 místo s 22 posuzovaných v kraji .
Děkuji za přečtení Honza T. občan Havířova
registrovaný uživatel Sandik 
15.07.2013 (13:53)  
Mr.BlaaBlaa (a všichni ostatní): Na hlavním nádraží v Ostravě rozhodně došlo k dalekosáhlému poškození původního architektonického řešení, za "zdařilou revitalizaci" ho tudíž z památkového hlediska rozhodně považovat nelze. Jediný klad je to, že se podařilo uhájit zastřešený prostor před nádražím, původně taky navržený k demolici, ale víc cenného tam vážně nezbylo. Vítkovice jsou silně ohrožené a těžko říci, zda-li přežijí. Pokud jde o Havířov, stejně jako v případě demolice hotelu Praha a demolice domu na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice taktéž v Praze bylo rozhodnutí ministerstva nepochybně (byť žel nedoložitelně) ovlivněno korupcí, neboť jeho okolnosti jsou mimořádně podezřelé. Z odborného hlediska je totiž obhájit nelze a podezřelé jsou i další okolnosti, například souběh všech tří rozhodnutí s demisí ministryně, několikanásobné překročení zákonem stanovené lhůty v případě hotelu Praha atp. atd...
registrovaný uživatel IC540  mail  
05.07.2013 (1:20)  
Mr.BlaaBlaa:

Horník, který nebude moct uplatnit jen to, co vlastně umí, zde na 100% zůstane. Jen podle délky fárání a zdravotního stavu se dříve či později ocitne v důchodu, před tím na sociálce...
Ne že by nikdo z nich nenašel jiné zaměstnání...

Komentářů o řešeních bylo sice napsáno mnoho, ale relevantní byl vždy jen jeden...
Nebo je možné, že byť všichni jedou do města a na Podlesí, tak je přesměřujeme jen do terminálu a uděláme přestup. Tím bychom museli znásobit slušně vytíženou MHD, jen by přibyl nesmyslný přestup...
Ale můžu Vás uklidnit, již i na Radnici to pochopili a busák zůstane kde je...
Přednádražní prostor bude revitalizován a upraven dle obecných požadavků dnešní doby(viz různé vizualizace)...
Malé změny nastanou v příměstské dopravě...
V MHD nastanou jen změny pozitivní a to v taktu jednotlivých linek a především ve vylepšení přípojových vazeb vlak/autobus v ranních a večerních hodinách...
Ve dne je četnost spojů dobrá, ale i tak dojde k zlepšení intervalů odjezdů i dojezdů z jednotlivých Šumbarských sídlišť, smozřejmě také z Podlesí/města, či Prostřední Suché...

Jinak ok. Napsal Jste to jak to cítite/vnímáte. Bude li zájem či možnost Vám podat nějaké informace o veřejné dopravě, plánech a podobně, nemám s tím problém...
04.07.2013 (9:55)  
Přestup nutit nelze, ale je dobré ho umožnit - lidem, kteří chtějí pokračovat vlakem a naopak. Takhle je akorát nutíte chodit pěšky a část se vám na veřejnou dopravu vykašle. Ne každý jede tam, kam bus, i když tam třeba jede nadpoloviční většina. Ovšem, kvůli tomu se nemusí za miliardy stavět rozlehlý terminál, stačí pár zastávek (jedna tam, jedna zpět). No a k údržbě - pokud se vlastník nestará, pak asi nemá cenu cokoli stavět, protože to za pár let dopadne úplně stejně. Přitom pár služeb by se tam hodilo, a budova by byla hned využitá. Mám dojem, že řeči o nákladnosti (nijak nepodložené a možná tedy liché) jsou jen záminkou pro zbytečnou investici. Zvláště mě pobavila původní vizualizace s novou prázdnou prosklenou budovou, to je přeci výsměch do očí. Takové věci jako záchody, pokladny, ale třeba i úschovna a restaurace, by měly být na nádražích ve větších městech zachovány. I ve spolupráci s městy. Není nic horšího, než když někam přijedete, a tam vůbec nic, přestože to není žádná malá vesnice.
04.07.2013 (0:39)  
IC540: Rozhodně s těmi byty to je pravda, ale nemůžete vyloučit zavírání dolů a stáří obyvatelstva- to je ale nejspíš nahrazováno těmi prvními dvěmi třetinami, jak jste napsal ohledně bytů. Jestli se mýlím, tak opravte, ale horník asi nemá moc využití na trhu práce po zavření dolu a rozhodně 100% zde nezůstane.

"Sebevražda, kdo byl, či zná Havířov tak ví..." Tady je ten problém. Je tu nespočet komentářů o řešeních, ale kdo z nich byl v Havířově a psal tyto řešení na míru šitá Havířovu? Chtěl jsem se do tohoto téma vložit jen díky právě těmto lidem a přinést své vlastní názory o této situaci. Některé z komentářů o nové budově mi přijdou doopravdy univerzální, bez nějaké známosti Havířova.

K těm blábolům. Aspoň to píšu z vlastní zkušenosti jakožto výletní uživatel a každodenní pozorovatel, ne jako někteří teoretici. Vše co jsem napsal je myšleno doopravdy jen z pohledu obyvytele, což také jsem, ne nějakého mistra v oboru z Prahy.


A žádné kdyby (starání se majitele) bohužel neexistuje. Kdyby ano, asi by se dalo využítí najít. Jak bylo vtipně napsáno, že to vypadá jako krytý bazén, nebo že tam mohli dovnitř postavit Lidl.
registrovaný uživatel IC540  mail  
03.07.2013 (23:30)  
Mistře bla bla:

Nablábolil Jste tady o nás toho dost. Na to se nedá nereagovat. Né, že by něco nebylo pravda, ale!!!!!
Havířovu ubývá obyvatel jen teoreticky a důvody jsou dva.

Třetina jsou byty RPG s nájmy jak v Praze, to nám pan Sobotka(ČSSD), co by tehdá ministr pěkně zavařil, prodal to za babku Bakalovi a dopadlo to tak, že kdo uteče vyhraje...

Třetina jsou byty MRA nebo li městské(nájem něco nižší ale...), no a v těch místní honorace ČSSD, která zde vládne neomezeně od 90tých let zrušila regulaci na topení a tím, že každý otočil na plno, tak místo vratky 3-5 tisíc ročně je z toho i 10.tisíc mínus ročně. Kdo uteče, vyhraje...

Třetina družstevních a osobních vlastnictví, či rodinných domků to nemá šanci zachránit...

Koho sestěhovávají do prvních dvou třetím nehodlám spekulovat(TĚM TO JE I PROPLACENO V DÁVKÁCH) a i tak se omlouvám za off topic...

Ekonomicky schopní občané opustili houfně město a staví těsně za hranicemi v Petřvaldě, Šenově, Těrlicku, Albrechticích, Horní suché a jinde.
Některé části se osamostatnily...
10.tisíc lidí se neodstěhovalo, jen přesunulo. Tisícovka mladých zůstala ve světě. Nic víc, nic míň, pane kolego...

Cestujících v Havířově rozhodně neubývá!!!
Po té, co se situace ustálila a ustálilo se i automobilové lobby, začaly počty růst. Několik poznatků uvedu...

Začaly jezdit nové vlaky a lidí přibylo...
Začaly jezdit přímé vlaky na Ostrava střed, Stodolní a lidí přibylo...
Havířov vstoupil do ODIS a doprava vlakem zlevnila, lidí přibylo...
Přišel Regiojet a lidí přibylo. ČD odklonily své vlaky sice jinam, ale pravidelné spojení na Prahu udělalo své...

Co se týká budovy, nejsou žádné náklady na vytápění, je situována z jihu a navžena tak, aby pokud není týden či dva v kuse mínus dvacet, tak není problém. Svinovskou přístavbu také nevytápějí nákladně celou zimu. U nás by stačilo, kdyby ten socialisticky, stále chovající se vlastník vzpamatoval a do údržby vrazil přesně tolik, kolik se chystá vrazit do budovy nové...

Nová budova vlastně ani nebude, zbourá se hlavní hala v pravo, ubourá se ta část i vlevo od nynější technické budovy, ve které se pak dole upraví prostory pro pokladny a cestující se skleněněným přístavkem alá menší Svinov a to celé příjde zaplachtovat pro přestup suchou nohou vlak/bus...

Jste mě těmi svými bla bla boly normálně vytočil...!!!

ad autobusové nádraží:
AN v Havířově u vlakáče nebude a nikdo, kdo má všech pět po hromadě, by to ani nenavrhl...
Vytvořit všem lidem přestup??? Sebevražda, kdo byl, či zná Havířov tak ví...
98% busů kolem nádraží projíždí a bude tomu i tak naštěstí pořád.
Chystají se jen menší úpravy linek, nic víc, nic míň...!!!

PS: Někteří z Vás mě na fotce jistě poznáváte(bílá bunnda...)
03.07.2013 (22:02)  
Taky tomu ubývání obyvatelstva přispívá, kromě zavírání dolů, stáří obyvatelstva a odliv do větších měst. Havířovu se říké město důchodců a doopravdy na tom něco je. Hist. vsuvka- Město bylo založeno 1955, což je k dnešnímu roku 58 let, takže všechno obyvatelstvo příchozí do Havířova za prací v dolech jsou dnes důchodci. A to nemluvě o odlivu mladých do jiných měst.

To jen přispívá tomu, proč není potřeba do budoucna dělat velkou budovu nádraží.


Jak jsem psal s těma "odiskama", tak to jen přispívá pro větší plochu pro autobusový terminál, než pro samotnou budovu nádraží. To nástupiště je jiná věc :D.
03.07.2013 (22:01)  
To co 2 hodiny je o víkendu Os, jasně bez RJ...

A s tím dojížděním do Ovy a ČT... Když už takhle lidi dojíždí, tak mají ODIS jízdenky a na tostačí ten průchod přímo k vlaku, teda velká budova fakt není potřebná, spíš jen čekárna pro těch pár nemístních :) Vlastně co v Havířově kromě příbuzných? Vcelku nic.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko