Havířov — Delší dobu se vedou diskuze jak dál s havířovským nádražím. Zda stavbu projektovanou v letech 1964-1969 architektem Josefem Hrejsemnou ve výrazné spolupráci se sochařem Václavem Urubou zachránit a nebo zda ji nahradit novým dopravním terminálem. O jeho záchranu bojovalo i občanské sdružení Důl architektury. Snaha o prohlášení stavby kulturní památkou ale vyzněla do ztracena, Ministerstvo kultury žádosti nevyhovělo. „Je velká škoda, že si zastupitelé města si neváží toho, co v Havířově mají. Cenných staveb tu není mnoho a nádražní hala si přes svou zchátralost z posledních let zachovává své hodnoty,“ míní Adam Guzdek z občanského sdružení. Investorovi tedy již téměř nic nebrání uskutečnit jeho plány – zbourat nyní neútulnou nádražní budovu.
České dráhy i město Havířov úzce spolupracují, takže se obnovují kroky k získání stavebního povolení. Ve druhém pololetí by měla proběhnout výběrová řízení na zhotovitele stavby – jak nádraží (ČD), tak i dopravního terminálu (město). Stavět by se mohlo už na jaře příštího roku. Jediným problémem by mohly být dosud stále nedořešené vztahy, kdy se již nějakou dobu hovoří o tom, že se konečně napraví nedotažené rozdělení Českých drah a na správce infrastruktury přejdou i nádraží, která jsou dosud v majetku ČD. Ale při současných politických problémech je asi velmi málo pravděpodobné, že řešení této otázky by bylo na pořadu dne. Spíše lze očekávat, že „kostlivci ve skříni“ se možná začnou řešit až po volbách.
Zdroje: iDNES, Wikimedia Commons
Stanice Střížkov je stejný nesmysl, jako majestátní budovy nádraží z kamene s vysokými stropy vzor 19.stol. Obojí se postavilo, protože zrovna bylo "peněz dost", bez ohledu na náklady.
Pokud by si cestující měl vybrat - zda hyper super budovu nádraží, nebo nástup ze sypaného nekrytého perónu, ale jízdné o 20 Kč levnější - hádejte co zvolí ...
Nicmene ne vzdy znamena ozdobna, majestatni budova velke naklady - kolikrat by mohla byt levnejsi, nez nejake slozite "vzdusne" konstrukce (stanice Strizkov, sice to neni vlak, ale metro, lec stala tolik, co by stalo nejake novogoticke nadrazi).
Jasně, a železnice bude zatížena náklady na stavbu a provoz takové monumentální stavby a bude drahá, zatímco autobusy či taxíky, kterým stačí kůl zapíchlý u silnice, budou prosperovat.
Cestující potřebují věci levné a užitečné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.