..: Mimořádná událost v Ostravě–Kunčicích :..

Ostrava — Dnes krátce po patnácté hodině došlo ve stanici Ostrava–Kunčice k projetí návěsti Stůj osobním vlakem Os 2841. Strojvedoucí dle předběžných informací nerespektoval návěst Stůj na odjezdovém návěstidle a zastavil rychločinným brzděním zhruba 50 metrů před výhybkou, kterou momentálně pojížděl zpožděný spoj IC 1007 RegioJet.

Osobní vlak přijel do stanice Ostrava–Kunčice dle jízdního řádu, proběhl zde přípoj na spoj linky S6 ve směru Frýdek–Místek. Poté, aniž by strojvedoucí vyčkal průjezdu spoje IC, pokračoval v jízdě k havířovskému zhlaví, dle odhadu autora rychlostí asi 50 km/h. Krátce před návěstidlem došlo k prudkému zabrzdění a první dva vozy se ocitly za návěstidlem, které v té době zakazovalo jízdu vlaku.

Projeté návěstidlo, foto: Martin Pitřík Dokumentace mimořádné události, foto: Martin Pitřík Odstavená souprava vlaku, foto: Martin Pitřík Přestup cestujících do spěšného vlaku, foto: Martin Pitřík

První informace poskytované cestujícím zněly o technické závadě na soupravě, až poté byli cestující informováni o projetí návěsti Stůj. Ze strany průvodčího ve vlaku byla vyvinuta snaha o přestup cestujících do následujícího osobního vlaku ve směru Český Těšín, avšak tato snaha byla ukončena ze strany výpravčího, který v zájmu ochrany zdraví cestujících nesvolil pohyb v kolejišti.

Po více než hodině, kdy byla zaměstnanci mimořádná událost zdokumentována, došlo k návratu vlaku k nástupišti a cestující byli přepraveni spěšným vlakem, bez možnosti výstupu ve stanicích Ostrava–Bartovice a Šenov.


Martin Pitřík | 21.2.2013 (17:20)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.02.2013 (17:29)  
Začínám mít takovej pocit, že na tomto serveru se pomalu snaží dohnat některé nejmenované deníky s různými senzacemi, kdo co kde projel či posral...
26.02.2013 (16:41)  
obcas mam pocit, ze z toho vodeni za rucicku pro maximalni bezpeci i za cenu vzdani se osobnich svobod mame uz v Evrope prilis ... rozhodne vice nez povazuji za spravne. To uz snad vsichni ztatili rozum? Pud sebezachovy? No jestli jsme ho jeste neztratili, tak touhle vychovou (ze vse rozhodne nekdo jiny a cely svet okolo je bezpecny, protoze se o bezpecnost uz nekdo postaral - takze uz nemusim vubec premyslet o rizicich) brzo ztratime. Tim ze nam neustale bude nekdo umetat cesticku tak akorat zdegenerujeme.
25.02.2013 (10:09)  
Zd. Štěpánek: je hezké, že přiznáváte, že nevíte, jaká je na místě situace a neznáte předpisy, ale o to víc je vám jasné, jak se to mělo udělat :-(.
Jak už psali jiní, vypustit stádo do kolejí = potenciální průšvih. Nemusí jít zrovna o přejetí jiným vlakem, ale, jak vidno z obrázků, byl sníh a tedy mnohem větší nebezpečí, že někdo o něco zakopne či se někam propadne a zlomí si nohu.
Mmch, zkuste si jen představit, jak budou lidi skákat z ešusu na zem. Skáčete někam, kam nevidíte (je tam sníh, co je pod ním? Rovná země, štěrk, pražec, díra,...???) a skáčete z ne právě zanedbatelné výšky.
registrovaný uživatel Jacek 
24.02.2013 (18:46)  
K tomu vystoupení cestujících, dnes na všechno existuje nějaký postup, předpis, norma a odpovědnost leží na zaměstnancích, takže nějaký selský rozum neplatí, tím spíš pokud vznikají takovéto články
Platí totéž co jsem psal níže. Stačí si představit, že se dveře otevřou a lidi budou seskakovat do kolejiště. I kdyby tam někdo hlídal, stačí aby si nějaký cestující zlomil nohu. A když ještě nějaký lovec senzací všechno nafotí a napíše reportáž...
23.02.2013 (23:12)  
Nechapu proc by lidi nemohli odejit. Prece bohate staci aby vypravci zablokoval sousedni kolej a sehnal nekolik oranzovych chlapu aby kastanum ukazali cestu a babickam pomohli. Urcite by byla kravina aby je pustil jen tak vlakvedouci, ale domluvit se s osazenstvem stanice prece nemuze byt problem.

Ja teda nema mapu ty stanice, takze netusim onu vzdalenost. Mohlo to byt par desitek metru ale taky par set metru, treba tam navazuje nakladni nadrazi, cojavim...

A do tretice, predesilam ze fakt neznam drazni predpisy, ale pokud nedoslo ke skode, nejednalo se o technickou zavadu (to prece strojvedouci priznal hned) tak ani nevidim duvod proc drzet vlak na trati. Mohl klidne odjet dal, treba jen po dechove zkousce.

Drobne silnicni nehody se taky nevysetruji primo na miste. Lehce nabourana auta muzou odjet nekam na parkoviste, pokud se na tom dohodnou.
registrovaný uživatel Busman 
23.02.2013 (14:23)  
numo:

Tak svobodně vyskočit z okna nebo dveří může kdokoli i za jízdy a svolení průvodčího k tomu nepotřebuje. Ale být průvodčím bych mu ty dveře na požádání neodblokoval a neotevřel.

Jinak "koordinované" vypuštění je již něco jiného. Ale na vlastní riziko to jistě nebude.
registrovaný uživatel numo 
23.02.2013 (14:07)  
Busman: Té odpovědnosti není možno se zbavit: este aj v spitali mozem podpisat reverz a ist domov alebo odmietnut liecbu - pripadne nasledky vratane smrti su potom iba mojim problemom. Slobodny clovek by mal mat moznost urobit rozhodnutie, v ktorom zbavuje niekoho povinnosti chranit ho proti jeho voli. Bohuzial cela EU smeruje k vodeniu za rucicku... Ale to je asi tema presahujuca zameranie zelpage.

Kolejiště není korzo: hovorime tu o koordinovanom vypusteni cestujucich, navyse par desiatok, max. stoviek metrov od stanice. Pokial tam nie je nejaka cesticka mimo prejazdneho profilu, v najhorsom mohol ist vlakveduci s nimi.
registrovaný uživatel Busman 
23.02.2013 (13:18)  
Joska Holibajda: neznám příslušné předpisy, tak nechci machrovat, ale dle mého názoru mohou a musí být drženi cestující ve vlaku tak dlouho, dokud není pověřenými zaměstnanci provozovatele dráhy a dopravce zajištěn jejich bezpečný přesun do prostoru určeného cestující veřejnosti. V případě střetu s osobou to může být i několik hodin, jelikož zde může dojít i k psychické újmě. Rozhodně bych na nějaké pouštění cestujících z vlaku "na vlastní riziko" nepřistoupil. Té odpovědnosti není možno se zbavit. Kolejiště není korzo.

EDIT: A ohledně toho "Chlumce" - však zde jistě šlo o porušení předpisů.
23.02.2013 (10:52)  
Busman: Tak o omezování osobní svobody v žádném případě jít nemůže.

A jak dlouho mě tedy dopravce může v tom vlaku držet? 30 minut? Hodinu? Dvě hodiny? Půl dne? Ani v tomto případě to nebude omezování osobní svobody?

Je zajímavé, že v takovýchto případech se železničáři nouzového výstupu bojí jak čert kříže. Když jsem ale v Chlumci n.C. vystupoval z předposledního vozu mimo nástupiště (vlak byl příliš dlouhý a jeho konec se k nástupišti nevešel), nikomu to nevadilo. Ani mě nikdo předem neupozornil, že konec vlaku bude mimo nástupiště.
registrovaný uživatel numo 
23.02.2013 (10:52)  
Tiez si myslim ze sme dospeli ludia. Postup "dohodnem sa s vypravcom kedy mozu, poviem cestujucim "teraz mozte na vlastne riziko vystupit a prejst presne tade a tade (ak si rozbijete hubu, vas problem, my iba garantujeme, ze tade najblizsich 5 minut nepojde vlak), alebo pockat kym sa udalost vysetri a stiahneme vas na peron" a potom dvere zasa zavriem" by bol urcite mozny. Pravda, keby sa chcelo.

A pokial existuje nejaky zakon/predpis podla ktoreho niet toho pana boha ktory smie udelit nepoucenej osobe kratkodobe opravnenie na vstup do obvodu drahy mimo stanice, tak ho treba zmenit.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko