Ostrava — Dnes krátce po patnácté hodině došlo ve stanici Ostrava–Kunčice k projetí návěsti Stůj osobním vlakem Os 2841. Strojvedoucí dle předběžných informací nerespektoval návěst Stůj na odjezdovém návěstidle a zastavil rychločinným brzděním zhruba 50 metrů před výhybkou, kterou momentálně pojížděl zpožděný spoj IC 1007 RegioJet.
Osobní vlak přijel do stanice Ostrava–Kunčice dle jízdního řádu, proběhl zde přípoj na spoj linky S6 ve směru Frýdek–Místek. Poté, aniž by strojvedoucí vyčkal průjezdu spoje IC, pokračoval v jízdě k havířovskému zhlaví, dle odhadu autora rychlostí asi 50 km/h. Krátce před návěstidlem došlo k prudkému zabrzdění a první dva vozy se ocitly za návěstidlem, které v té době zakazovalo jízdu vlaku.
První informace poskytované cestujícím zněly o technické závadě na soupravě, až poté byli cestující informováni o projetí návěsti Stůj. Ze strany průvodčího ve vlaku byla vyvinuta snaha o přestup cestujících do následujícího osobního vlaku ve směru Český Těšín, avšak tato snaha byla ukončena ze strany výpravčího, který v zájmu ochrany zdraví cestujících nesvolil pohyb v kolejišti.
Po více než hodině, kdy byla zaměstnanci mimořádná událost zdokumentována, došlo k návratu vlaku k nástupišti a cestující byli přepraveni spěšným vlakem, bez možnosti výstupu ve stanicích Ostrava–Bartovice a Šenov.
Jak už psali jiní, vypustit stádo do kolejí = potenciální průšvih. Nemusí jít zrovna o přejetí jiným vlakem, ale, jak vidno z obrázků, byl sníh a tedy mnohem větší nebezpečí, že někdo o něco zakopne či se někam propadne a zlomí si nohu.
Mmch, zkuste si jen představit, jak budou lidi skákat z ešusu na zem. Skáčete někam, kam nevidíte (je tam sníh, co je pod ním? Rovná země, štěrk, pražec, díra,...???) a skáčete z ne právě zanedbatelné výšky.
Platí totéž co jsem psal níže. Stačí si představit, že se dveře otevřou a lidi budou seskakovat do kolejiště. I kdyby tam někdo hlídal, stačí aby si nějaký cestující zlomil nohu. A když ještě nějaký lovec senzací všechno nafotí a napíše reportáž...
Ja teda nema mapu ty stanice, takze netusim onu vzdalenost. Mohlo to byt par desitek metru ale taky par set metru, treba tam navazuje nakladni nadrazi, cojavim...
A do tretice, predesilam ze fakt neznam drazni predpisy, ale pokud nedoslo ke skode, nejednalo se o technickou zavadu (to prece strojvedouci priznal hned) tak ani nevidim duvod proc drzet vlak na trati. Mohl klidne odjet dal, treba jen po dechove zkousce.
Drobne silnicni nehody se taky nevysetruji primo na miste. Lehce nabourana auta muzou odjet nekam na parkoviste, pokud se na tom dohodnou.
Tak svobodně vyskočit z okna nebo dveří může kdokoli i za jízdy a svolení průvodčího k tomu nepotřebuje. Ale být průvodčím bych mu ty dveře na požádání neodblokoval a neotevřel.
Jinak "koordinované" vypuštění je již něco jiného. Ale na vlastní riziko to jistě nebude.
Kolejiště není korzo: hovorime tu o koordinovanom vypusteni cestujucich, navyse par desiatok, max. stoviek metrov od stanice. Pokial tam nie je nejaka cesticka mimo prejazdneho profilu, v najhorsom mohol ist vlakveduci s nimi.
EDIT: A ohledně toho "Chlumce" - však zde jistě šlo o porušení předpisů.
A jak dlouho mě tedy dopravce může v tom vlaku držet? 30 minut? Hodinu? Dvě hodiny? Půl dne? Ani v tomto případě to nebude omezování osobní svobody?
Je zajímavé, že v takovýchto případech se železničáři nouzového výstupu bojí jak čert kříže. Když jsem ale v Chlumci n.C. vystupoval z předposledního vozu mimo nástupiště (vlak byl příliš dlouhý a jeho konec se k nástupišti nevešel), nikomu to nevadilo. Ani mě nikdo předem neupozornil, že konec vlaku bude mimo nástupiště.
A pokial existuje nejaky zakon/predpis podla ktoreho niet toho pana boha ktory smie udelit nepoucenej osobe kratkodobe opravnenie na vstup do obvodu drahy mimo stanice, tak ho treba zmenit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.