Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.
V září 2009 byl kvůli zpoždění zahájen provoz klasických souprav s lokomotivami Bombardier Traxx MS řady 186 najatými od Alpha Trains. Od 9. prosince 2012 pak tyto soupravy konečně nahradily osmivozové vysokorychlostní jednotky V250 s maximální rychlostí 250 km/h a výkonem 5 400 kW. Ty jsou však od začátku provozu značně poruchové. Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav. Problémy se, mimo jiné, týkají také komunikace vlaku se zabezpečovacím zařízením. Soupravy jsou aktuálně nahrazovány na vnitrostátní lince do Bredy klasickými soupravami, v případě mezinárodních spojů do Belgie je využívána autobusová doprava s přípoji v Belgii na místní vlaky. Celá situace prochází hloubkovým šetřením. Návrat nových souprav může nastat až za několik měsíců. Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.
Zdroj: Presseurop, Railway Gazette, Wikipedia
S tím musím souhlasit. Jestli mohu z trosek svých jazykových znalostí soudit, tak pro vyjednávání na vyšší úrovni než s průvodčákem ve vlaku angličtina se svými hromadami podivuhodných frází není moc vhodná volba. Němčina a francouzština má mnohem lepší možnosti jednoznačného vyjadřování. To jen tak na okraj k "hrdosti" na jiný jazyk než angličtina.
KK:
S arogancí, byť jen jazykovou, v nějakém mezinárodním styku nikdy nikam nedojdete. A platí to oboustranně.
A když jsme u těch jazyků, tak např. na USA je zajímavé, že nemá zákonný jednací jazyk (i když za něj spousta lidí angličtinu považuje) a většinovým jazykem je už zřejmě španělština. Takže je zajímavé pomyšlení na to, jak dlouho že se ta jejich angličtina jako běžný jazyk na vládní úrovni coby dědictví nedávného bílého apartheidu vlastně udrží...
koyot 5.2. 0:28: Jel jsem tu trasu thalysem a nemůžu si stěžovat, jízdenka v akci za pár korun a komfort také slušný
Dalším problémem, který Fyra přinesl, je zrušení dosavadních IC Beneluxtrein. Ty jezdily každou hodinu - Fyra po 2 hodinách, Thalys ještě méně. Beneluxtrein nebyl povinně místenkový, Fyra i Thalys jsou.
A tahle trasa není pro turisty, ale hlavně pro denní dojíždění (mnoho Holanďanů dojíždí do práce v Antverpách a Bruselu, mnoho Flámů zase na holandskou stranu - ve špičkových spojích Beneluxtreinu běžně stálo 15-20 lidí v každém z 10 vagonů). IC bylo bez příplatků, jízdenka Thalys a Fyra stojí dvakrát více. Takže možná i proto Thalys nabízí "akce", protože pro většinu pravidelných cestujících je nepoužitelný.
citace z článku (poslední věta): Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.
Tohle může bohužel říct jen zarytý železniční fanda ... Thalys i Fyra mají společné spolumajitele (NS a NMBS), takže odstavené jednotky Fyra jim dělají pěknou díru do rozpočtu. A tím skutečným vítězem jsou Shell, Lukoil, zatímco poraženým občané jako cestující i jako daňoví poplatníci.
Je to sice holandsky, ale třeba znalci němčiny pointu pochopí. Pro ty ostaní lze shrnout, že:
Fyra vyjel 9.12.2012, ale už v pondělí 10.12. "zkolaboval" (zpoždění většiny spojů na příjezdu bylo minimálně půl hodiny) a stejně (ne)úspěšně fungoval až do půli ledna, kdy zamrzl (nutno říct, že když nad Belgií a Holandskem v zimě fouká, tak je to opravdu ledový vichr) a belgický drážní úřad mu zakázal provoz. Nějaké dětské nemoci lidé chápou, ale totální nefunkčnost už přijatelná není.
V článku a komentářích se píše také o tom, že je to důsledek "pravidel pro výběrová řízení" - vybere se nejlevnější, aniž lze zohlednit nějaké praktické zkušenosti s vybraným produktem či jeho dodavatelem.
byť s Vámi plně souhlasím, a sám jsem odpůrcem násilného poangličťování českého školství....
nic to nemění na faktu, že bych očekával, že se anglicky v mezinárodním vlaku domluvím, průvodčí není placen za to, aby si honil ego tím, že je velkej francouz..
Znalostí angličtiny na nikoho dojem neuděláte, pokud chcete opravdu něco dojednat. To musíte přepnout do jednoho, pak do druhého jazyka a angličtina, to už bude jen závěrečná formalita - divadlo pro ostatní.
Jestli vy jste neudělal tu chybu, že jste na průvodčáka hned vybalil angličtinu? To se jak známo na žádného Francouze (kromě Paříže) nesmí. Chápejte to jako nezdvořilost, předpokládat automaticky(!) že se bude komunikovat jazykem jejich oblíbeného válečného nepřítele. Prostě hezky on po jejich, vy po vašem, a když to dohromady nejde, tak se pak oba rádi na té angličtině dohodnete. :-)
http://cphpost.dk/business/dsbs-italian-train-debacle-deepens
Pro zajímavost: jednotka IC4 (s identickým exteriérem jako pro DSB) byla v roce 2011 dodána do Lybie - dostal ji od Berlucsoniho jako dárek jeho "oblíbenec" Muammar Kaddáfí:
http://cphpost.dk/news/international/ic4-train-gift-berlusconi-gadaffi
A nejnovější zpráva z posledního měsíce, jakým způsobem se ta nešťastná IC4 "řeší"... Provalilo se, že DSB najaly PR agenturu, aby umlčely kriticky píšícího novináře. Tož zajímavé "řešení" :-)
http://cphpost.dk/news/national/rail-operator-paid-pr-company-keep-critical-journalist-busy
Netroufám si vynášet apriorní soudy, zda je vše italské šmejd či ne :) . Každopádně, kolejová vozidla z Itálie nezískala v poslední době zrovna dobrou pověst (průtahy v dodání, technické problémy)... Jako nejproblémovější si vybavuji:
Ansaldo(Breda):
• TrenItalia - lokomotivy E403
• Oslo - tramvaje SL95
• DSB - jednotky IC4
• FYRA - jednotky V250
Fiat (teď už Alsthom) pendolina:
• Cisalpino
• VR Sm3
+ Tuzemské zkušenosti se zahájením provozu řady ČD 680
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.