..: Jednotky V250 Albatros nedlouho po startu staženy z provozu :..

Vlak FYR 9260 tvořený jednotkou V250 Albatros, 28. prosince ve stanici Amsterdam Centraal připravený na odjezd do Bruselu, foto: Matouš Danielka Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák V září 2009 byl kvůli zpoždění zahájen provoz klasických souprav s lokomotivami Bombardier Traxx MS řady 186 najatými od Alpha Trains. Od 9. prosince 2012 pak tyto soupravy konečně nahradily osmivozové vysokorychlostní jednotky V250 s maximální rychlostí 250 km/h a výkonem 5 400 kW. Ty jsou však od začátku provozu značně poruchové. Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav. Problémy se, mimo jiné, týkají také komunikace vlaku se zabezpečovacím zařízením. Soupravy jsou aktuálně nahrazovány na vnitrostátní lince do Bredy klasickými soupravami, v případě mezinárodních spojů do Belgie je využívána autobusová doprava s přípoji v Belgii na místní vlaky. Celá situace prochází hloubkovým šetřením. Návrat nových souprav může nastat až za několik měsíců. Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.

Zdroj: Presseurop, Railway Gazette, Wikipedia


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 4.2.2013 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Belgie Nizozemsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tarten 
11.02.2013 (10:22)  
pokud chcete opravdu něco dojednat

S tím musím souhlasit. Jestli mohu z trosek svých jazykových znalostí soudit, tak pro vyjednávání na vyšší úrovni než s průvodčákem ve vlaku angličtina se svými hromadami podivuhodných frází není moc vhodná volba. Němčina a francouzština má mnohem lepší možnosti jednoznačného vyjadřování. To jen tak na okraj k "hrdosti" na jiný jazyk než angličtina.

KK:
S arogancí, byť jen jazykovou, v nějakém mezinárodním styku nikdy nikam nedojdete. A platí to oboustranně.

A když jsme u těch jazyků, tak např. na USA je zajímavé, že nemá zákonný jednací jazyk (i když za něj spousta lidí angličtinu považuje) a většinovým jazykem je už zřejmě španělština. Takže je zajímavé pomyšlení na to, jak dlouho že se ta jejich angličtina jako běžný jazyk na vládní úrovni coby dědictví nedávného bílého apartheidu vlastně udrží...
Registrierter Benutzer arj 
08.02.2013 (9:38)  
Ještě reakce ke komentářům:
koyot 5.2. 0:28: Jel jsem tu trasu thalysem a nemůžu si stěžovat, jízdenka v akci za pár korun a komfort také slušný

Dalším problémem, který Fyra přinesl, je zrušení dosavadních IC Beneluxtrein. Ty jezdily každou hodinu - Fyra po 2 hodinách, Thalys ještě méně. Beneluxtrein nebyl povinně místenkový, Fyra i Thalys jsou.
A tahle trasa není pro turisty, ale hlavně pro denní dojíždění (mnoho Holanďanů dojíždí do práce v Antverpách a Bruselu, mnoho Flámů zase na holandskou stranu - ve špičkových spojích Beneluxtreinu běžně stálo 15-20 lidí v každém z 10 vagonů). IC bylo bez příplatků, jízdenka Thalys a Fyra stojí dvakrát více. Takže možná i proto Thalys nabízí "akce", protože pro většinu pravidelných cestujících je nepoužitelný.

citace z článku (poslední věta): Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.

Tohle může bohužel říct jen zarytý železniční fanda ... Thalys i Fyra mají společné spolumajitele (NS a NMBS), takže odstavené jednotky Fyra jim dělají pěknou díru do rozpočtu. A tím skutečným vítězem jsou Shell, Lukoil, zatímco poraženým občané jako cestující i jako daňoví poplatníci.
Registrierter Benutzer arj 
08.02.2013 (9:25)  
Příběh vlaku, který vlámský tisk označuje jako "fiascotrein", je popsán zde: http://www.treintrambus.be/actueel/persberichten/1681-treintrambus-vraagt-terugkeer-beneluxtrein.html a zde: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1315537/hoogste-veiligheidsinstantie-verbiedt-voorlopig-alle-fyra-ritten.aspx
Je to sice holandsky, ale třeba znalci němčiny pointu pochopí. Pro ty ostaní lze shrnout, že:
Fyra vyjel 9.12.2012, ale už v pondělí 10.12. "zkolaboval" (zpoždění většiny spojů na příjezdu bylo minimálně půl hodiny) a stejně (ne)úspěšně fungoval až do půli ledna, kdy zamrzl (nutno říct, že když nad Belgií a Holandskem v zimě fouká, tak je to opravdu ledový vichr) a belgický drážní úřad mu zakázal provoz. Nějaké dětské nemoci lidé chápou, ale totální nefunkčnost už přijatelná není.

V článku a komentářích se píše také o tom, že je to důsledek "pravidel pro výběrová řízení" - vybere se nejlevnější, aniž lze zohlednit nějaké praktické zkušenosti s vybraným produktem či jeho dodavatelem.
Registrierter Benutzer Kakov 
06.02.2013 (20:18)  
Rail-2005:
byť s Vámi plně souhlasím, a sám jsem odpůrcem násilného poangličťování českého školství....

nic to nemění na faktu, že bych očekával, že se anglicky v mezinárodním vlaku domluvím, průvodčí není placen za to, aby si honil ego tím, že je velkej francouz..
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
06.02.2013 (20:11)  
Když už jsme u těch jazyků, tak angličtinou sice v Evropě vládne téměř každý, ale rozhodně to není nejdůležitější jazyk, alespoň na politické úrovni. Důležité je umět jak německy, tak francouzsky, protože tyto dvě země v podstatě řídí dění v Evropě.

Znalostí angličtiny na nikoho dojem neuděláte, pokud chcete opravdu něco dojednat. To musíte přepnout do jednoho, pak do druhého jazyka a angličtina, to už bude jen závěrečná formalita - divadlo pro ostatní.
Registrierter Benutzer Kakov 
06.02.2013 (18:48)  
tarten: v 21. století by už toho mylostpáni mohli nechat (té přehnané hrdosti), nebýt anglicky mluvících zemí, je dnes z Paříže gubernie Velké Germmánie ;-)
Registrierter Benutzer tarten 
06.02.2013 (12:44)  
koyot:
Jestli vy jste neudělal tu chybu, že jste na průvodčáka hned vybalil angličtinu? To se jak známo na žádného Francouze (kromě Paříže) nesmí. Chápejte to jako nezdvořilost, předpokládat automaticky(!) že se bude komunikovat jazykem jejich oblíbeného válečného nepřítele. Prostě hezky on po jejich, vy po vašem, a když to dohromady nejde, tak se pak oba rádi na té angličtině dohodnete. :-)
Registrierter Benutzer koyot 
05.02.2013 (0:28)  
Jel jsem tu trasu thalysem a nemůžu si stěžovat, jízdenka v akci za pár korun a komfort také slušný, teda až na průvodčího, který nehctěl mluvit anglicky, protože on je přeci Francouz, což mě v dnešní době trochu zaskočilo... ale vše ostatní v pohodě, nechápu proč nekoupili AGV nebo starší TGV... navíc jsem myslel, že SNCB mají v Thalysu nějaký podíl.
04.02.2013 (20:18)  
K dotazu na DSB IC4 -> ačkoliv byly objednány při 13 lety a měly být uvedeny do provozu před 10 lety (!), přesto výdaje stále naskakují a sága pokračuje :-) ... Před půl rokem vyšel shrnující "update článek":

http://cphpost.dk/business/dsbs-italian-train-debacle-deepens


Pro zajímavost: jednotka IC4 (s identickým exteriérem jako pro DSB) byla v roce 2011 dodána do Lybie - dostal ji od Berlucsoniho jako dárek jeho "oblíbenec" Muammar Kaddáfí:

http://cphpost.dk/news/international/ic4-train-gift-berlusconi-gadaffi


A nejnovější zpráva z posledního měsíce, jakým způsobem se ta nešťastná IC4 "řeší"... Provalilo se, že DSB najaly PR agenturu, aby umlčely kriticky píšícího novináře. Tož zajímavé "řešení" :-)

http://cphpost.dk/news/national/rail-operator-paid-pr-company-keep-critical-journalist-busy
04.02.2013 (19:15)  
Pro úplnost doplním, že v této "kauze" působilo i otálení nizozemské vlády při rozhodování o typu zabezpečovačky na HSL-Zuid (což se na zpoždění projevilo). Ale v celkovém kontextu to vidím spíš jako drobnost - jde hlavně o selhání výrobce...

Netroufám si vynášet apriorní soudy, zda je vše italské šmejd či ne :) . Každopádně, kolejová vozidla z Itálie nezískala v poslední době zrovna dobrou pověst (průtahy v dodání, technické problémy)... Jako nejproblémovější si vybavuji:

Ansaldo(Breda):
• TrenItalia - lokomotivy E403
• Oslo - tramvaje SL95
• DSB - jednotky IC4
• FYRA - jednotky V250

Fiat (teď už Alsthom) pendolina:
• Cisalpino
• VR Sm3
+ Tuzemské zkušenosti se zahájením provozu řady ČD 680
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko