..: Začaly dodávky prvních lůžkových vozů od firmy Siemens pro RŽD :..

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: Siemens Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).

První svezení v prosinci 2012

RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.

Zdroj: Siemens


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.05.2012 (23:02)  
Ruské vlaky mají výhodu, že ve všech ubytovacích vozech je dostatek místa na cokoliv. Mají první třídu (???? / ljuks), na každé straně jedna postel, celkem dvě. Pak druhou třídu (???? / kupé), to je tady tohle. Na každé straně dvě postele nad sebou, celkem 4. A pak třetí třídu (????????? / plackarta), to je celý vagón jedna místnost a v ní 54 postelí. Projel jsem toho vlaky po rusku a Ukrajině docela hodně a po těchto zkušenostech mi naše západní rozpoložení lůžek i lehátek připadá naprosto nesmyslné. Škoda, že si to nemůžete snadno vyzkoušet. U Rusů je dostatek místa na krámy a i pod sklopenou horní postelí se rovně posadíte.

Vlaky se v Rusku kupují po internetu zcela běžně, a to jak u drah, tak i u všelijakých dealerů, kterých je tam hodně. Stačí se zaregistrovat (chtějí jen login a heslo) a číst Murzilku: http://pass.rzd.ru/
Mají to velice přehledné a informativní, na rozdl od našich drah.
Problém s nákupem jízdenek je pouze ten, že platební karetní systém ruských drah funguje pouze přes SSL, zatímco náš pouze přes 3D Secure. Zdálo by se, že jsme globalizovaný svět, ale v e-shopu ruských drah nezapolatíte kartou, ani kdybyste se pokrájeli, přestože to všechny mezinárodní karty bere.
13.05.2012 (22:08)  
Jirka: a to mate bohuzel pravdu. :(
13.05.2012 (18:04)  
:-D

Pikehead : ten samej pocit mam v cesku u lokomotiv :)
registrovaný uživatel kobros 
13.05.2012 (12:37)  
Pikehead: to mi nedelejte. Kdo ma cistit tu klavesnici!
registrovaný uživatel SergeS 
12.05.2012 (21:51)  
K cestovaní vlakem v Rusku - vím, že když jsme tam bydleli, tak vlak byl něco pro chvíle, kdy na dovolenou nezbylo tolik peněz (Vnitrostátní lety jsou dražší), nebo když se jelo na začátku 90. let do Polska na nákupy (Cca 7 obrovských tašek se všem možným i nemožným)
12.05.2012 (17:33)  
Ja myslel, ze bez bocnic z vlniteho plechu to v Rusku nemuze dostat povoleni k provozu... :)
12.05.2012 (15:09)  
Zajímavý ten to voz bez dveře na konci. U nas w Polsko všechny osobní vozy lehatkove a luźkove co ne mają na jedné straně dveře bude převeden zpět. Protože pravidla hasiči vyžadují, aby byl druhý evakuace výstup. Tak vozy PKP IC typ lehatko 134A a luźkove typ WLAB opět bude zpracována. To mě udivuje je, že to ještě takové vozy. Omlouváme se za mé psaní,Píši z polského Těšína. Takovy lehatkovy voz 134A co bude spatki převeden zrobilsem fotki na železniční veletrh Gdańsk TRAKO 2011. Fotki na www.csmk.pl
12.05.2012 (12:26)  
Martin Jarath: U rekonstrukcí WLABů RŽD se používají i "posuvné" dveře. A myslím že posuvné dveře do oddílů měly i vozy v původním provedení.
registrovaný uživatel joki  mail  
12.05.2012 (10:44)  
Zdeněk Štěpánek
Systém cambiador jako u talga asi těžko, neb se jedná o jiné konstrukce podvozků http://www.youtube.com/watch?v=y8N7Ikw87tM

Nejspíše výměna bude probíhat jako u vozů předchozí série http://www.youtube.com/watch?v=2plrM6dOcTQ&feature=related
to je taky takový ruční cambiador...
registrovaný uživatel Keprt 
12.05.2012 (10:20)  
Já jsem při různých příležitostech po Evropě něco Rusů a dalších exCCCP občanů potkal, ale všichni přiletěli, valkem nikdo nepřijel. Čísla nemám, ale čtením odletových tabulí na evropských letištích nabývám dojmu, že vlak ve spojení Moskvy a Paříže má asi takový význam, jako California Zephyr pro cesty z Chicaga do Kalifornie.. Ve vnitrosojuzní dopravě je vlak samozřejmě významnější, ale i tam se už od 70. let dost lítá.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko