Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).
První svezení v prosinci 2012
Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.
Zdroj: Siemens
Vlaky se v Rusku kupují po internetu zcela běžně, a to jak u drah, tak i u všelijakých dealerů, kterých je tam hodně. Stačí se zaregistrovat (chtějí jen login a heslo) a číst Murzilku: http://pass.rzd.ru/
Mají to velice přehledné a informativní, na rozdl od našich drah.
Problém s nákupem jízdenek je pouze ten, že platební karetní systém ruských drah funguje pouze přes SSL, zatímco náš pouze přes 3D Secure. Zdálo by se, že jsme globalizovaný svět, ale v e-shopu ruských drah nezapolatíte kartou, ani kdybyste se pokrájeli, přestože to všechny mezinárodní karty bere.
Pikehead : ten samej pocit mam v cesku u lokomotiv :)
Systém cambiador jako u talga asi těžko, neb se jedná o jiné konstrukce podvozků http://www.youtube.com/watch?v=y8N7Ikw87tM
Nejspíše výměna bude probíhat jako u vozů předchozí série http://www.youtube.com/watch?v=2plrM6dOcTQ&feature=related
to je taky takový ruční cambiador...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.