..: Začaly dodávky prvních lůžkových vozů od firmy Siemens pro RŽD :..

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: Siemens Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).

První svezení v prosinci 2012

RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.

Zdroj: Siemens


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel koyot 
11.05.2012 (21:18)  
Robert-Antonio: to je zatraceně dobrá připomínka :) Těch důvodů je několik: 1) spousta rentiérů, kteří mají prostě dost času i peněz na to jet týden vlakem a pak být měsíc v Nice 2) co se týká běžného cestujícícho: V Rusku je vlak vnímán, jako dopravní prostředek, který jede vždy a včas (na rozdíl od ruských letadel), je levnější než letadlo (v Rusku jsou drahé letenky) a navíc obyčejného Rusa ani v dnešní době nenapadne prostě letět letadlem, i kdyby to bylo za přijatelnou cenu, oni po tom nepátrají a jdou rovnou na vlak. 3) Co se týče běžných zahraničních spojů jako je třeba Praha, vlak má obrovskou výhodu, že když si půjdete koupit jízdenku v pátek a budete chtít jet v neděli, dáte za ni sice 6000, ale pořád to je levnější než jakékoliv letadlo takhle krátce před odletem. A pak ještě ta zavazadla... nevěřil bys kolik toho Rusové z Evropy vždy táhnou zpět domů, v tomto je vlak nepřekonatelný :)
registrovaný uživatel Sandik 
11.05.2012 (20:44)  
Robert-Antonio: Jukněte na tenhle: http://www.cd.cz/tv/ze-zahranici/110_sibir-ve-vlaku dokument, třeba vám to pak bude jasnější. Pokud stále ne, přihoďte ještě nějakou studii o ruské duši, široké a rozlehlé skoro stejně jako v dokumentu zmiňovaná Sibiř ;o)
11.05.2012 (19:50)  
Stejně si furt říkám – jaktože v době, kdy zbytek Evropy na podobné vzdálenosti jde automaticky do letadla, RŽD investují do nových spacáků? A dokonce zavádí i (staro)nové vlaky, jako Trans-European Express z Moskvy do Paříže?
Kde se v Rusku bere taková poptávka? Že by mezi Rusy bylo tolik šotoušů, kteří jedou 2 noci vlakem jen proto, že je to vlak? Dotovanou cenou to nebude, ty lůžka stojí docela majlant (Moskva-Nice od 310€) a navíc kdo má na dovolenou v Nice, tak nebude zrovna socka...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko