..: Nové patrové jednotky TWINDEXX Vario pro severní Německo :..

Vizualizace nové jednotky, foto: BOMBARDIER Hamburg/Berlin — Společnost Bombardier získala od DB Regio kontrakt na dodávku celkem 16 čtyřvozových poschoďových jednotek pro regionální dopravu, určených primárně pro tratě ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko – konkrétně pro linky Hamburg - Kiel a Hamburg - Flensburg. Zakázka má celkovou hodnotu 160 milionů eur a je součástí rozsáhlé rámcové smlouvy s DB AG, během níž bude dodáno rovněž 135 patrových vozů pro vlaky InterCity a celkem 21 vozů (z toho tři trakční) pro regionální dopravu. DB Regio začátkem února získala 13letý kontrakt na uvedené linky v tendru, kde zvítězila nad dopravci Nordbahn a Nord-Ostsee-Bahn. Kromě toho se mělo na konci března rozhodnout i o částečně souběžných linkách Hamburg – Itzehoe a Hamburg – Wrist.

Nové jednotky jsou koncipovány jako čtyřvozové, s motorovými vozy na obou koncích. Motorové vozy mají vstup přímo do spodního patra (z tohoto pohledu jsou tedy nízkopodlažní), vložené vozy mají vstupní dveře umístěny nad podvozkem. Maximální rychlost vlaku je 160 km/h; od toho si provozovatel slibuje možnost zahuštění taktu na daných tratích díky kratším jízdním dobám nových jednotek. Nové vlaky charakterizuje především nový design interiéru i exteriéru. Prostor mezi sedadly je větší než u předchozích dodávek patrových vozů, navíc je ve vlacích více míst pro jízdní kola a rozměrnější zavazadla. Díky širokým dveřím bude zrychlena výměna cestujících. Koncepce vlaku s jednotlivými vozy navíc umožňuje prodloužení nebo zkrácení podle provozní potřeby. Díky automatickým spřáhům na vnějších čelech motorových vozů bude možné realizovat různé kombinace vlaků a vlaky v nácestných stanicích rozpojovat podle příslušného směru (tzv. Flügelzugkonzept). Motorové vozy jsou vybaveny novou elektrickou výzbrojí a řídícím systémem MITRAC 1000, která mj. umožní vysoké zrychlení a jízdu stálou rychlostí.

Soupravy budou dodány ve druhé polovině roku 2014; jako zajímavost je možné uvést, že v rámci této zakázky bude dodán jubilejní dvoutisící patrový vůz pro DB. Výroba jednotek bude probíhat v závodech v Görlitz (finální montáž), Siegen (výroba podvozků) a Västeras (elektrická výzbroj).

Zdroj: Bombardier Transportation, Der Nahverkehr


Jiří Bajer | 23.4.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.04.2012 (11:07)  
tarten: Nebyl jsem jel po trase Hamburg - Flensburg před pár lety, tak na RE jezdily Bimz/Aimz a ty rozhodně dveře 1300 mm nemají.
registrovaný uživatel tarten 
23.04.2012 (11:03)  
Díky širokým dveřím bude zrychlena výměna cestujících by mohlo znamenat co přesně, 1300 mm jako v http://www.railpool.eu/uploads/tx_mpgenericcategorizedlist/Railpool_TWINDEXX_DE.pdf , nebo si třeba objednali něco širšího?
23.04.2012 (10:53)  
Pro České drah by tato zpráva měla být inspirující. Například jako modernizaci RG 814.2. Viděl bych to trochu opačně. Prostřední vůz by byl dvoupatrový s nízkopodlažním vstupem a souprava by byla doplněna klimoškou. Takové soupravy by mohly být nasazeny v severočeském kraji, kde nyní musejí vypomáhat klasická Desira, protože ostatní vláčky, které nabízejí České dráhy jsou pro objednavatele regionální dopravy nevhodné pro jejich hlučnost, chybějící klimatizaci, otevřené WC a pokud není k dispozici RG 814, tak 810 nejsou už vůbec vhodné pro svou vysokou podlahu, takže jejich jakákoliv modernizace je zbytečným plýtváním peněz.
Bombarďácká souprava se mi moc líbí, přední a zadní vůz je vhodný pro imobilní cestující a vložáky pro ty, co jsou tělesně fit. Věřím, že by se dala vyrobit i kratší jednotka, třeba s řidičákem. České dráhy by měly čerpat inspiraci tam, kde se progresivně myslí.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko