Bydgoszcz/Cerhenice — Polský výrobce PESA Bydgoszcz dokončil první exemplář motorové jednotky nové generace LINK II. Prvním zákazníkem s objednávkou na 31 dvoudílných jednotek se staly v březnu minulého roku České dráhy, pro kterého je vozidlo označené řadou 844 určeno. Během čtvrtka 10. května byla jednotka přepravena z Polska přes Lichkov do Velimi, kde se na cerhenickém Železničním zkušebním okruhu podrobí v nadcházejících týdnech zkouškám. Podle drah by měla být do provozu nasazena během letošního podzimu - např. na trati Plzeň - Domažlice mají LINKy kompletně pokrýt provoz regionálních spojů. Kromě Českých drah objednal 12 jednotek LINK II také německý dopravce Regentalbahn pro provoz na východě Bavorska.
Zdroj: České dráhy
Krom toho to co třeba píšu já nejsou předsudky. To je čirá realita. Nevím jak vy, ale já se celkem v Polsku pohybuju často a mám tam mnoho zámých, takže mám představu o tom jak to tam funguje. Poláci jsou výborní obchodníci, je to radost tam nakupovat - to myslím zcela vážně. Ovšem kvalita se najde spíše u maloprodejců - malý soukromý řezník, mini výrobna nábytku. Masová produkce - nic moc. Stačí se podívat do Sconta.
Ale jak jsem dále napsal, stejně kvalita nakonec závisí na "dohledu" zhora. Je celkem jedno kde se to vyrábí.
Hlavně to chce používat hlavu ne trapné předsudky. Když nic jiného, tady v té kabině bude fíra určitě více v bezpečí než v regiokrámu, cestující předpokládám také.
Navíc jak tady někteří osvícení poznamenali, je to integrátor. Tzn. vlastní výroba velmi omezená, soustředění se na vývoj a montáž. Většina podsystémů se nakupuje od zavedených dodavatelů, kteří dodávají pro všechny integrátory. Samozřejmě kvalita šéfů projektů, konstruktérů a vedení má významný vliv na koncový výrobek. Nicméně Pesa z mé osobní zkušenosti patří mezi ty doopravdy dobře fungující firmy.
Takže ty poznámky na adresu Pesy, či snad dokonce Stadlera v Siedlcích, jsou předsudky.
Významný vliv, který šotouš často ani nevnímá, má např. i kvalita zadání a požadavků od provozovatele. A teď nemyslím pouze smlouvu a její konkrétní odstavce týkající se záruk a RAMS (u předních firem třeba i LCC).
Vozidlo to určitě bude kvalitní, jelikož rozhodující komponenty pojezdu či pohonu nakupuje PESA převážně v Německu, větší nepatentovatelné celky zpravidla okopíruje. Vnitřní vybavení je polským výrobkem; v tomto případě jde však o velmi kvalitní komponenty, které kupuje např. i Bombardier či Stadler. Takže o kvalitu já osobně nemám strach.
trolejbusy vyrábí škoda v doudlevcích, jen škoda nakupuje karosérie u subdodavatelů, kterým je někdy solaris a někdy karosa/iveco
Mám takový pocit, že stejně vždy záleží na tom, kdo je vlastníkem a jak si dohlédne na kvalitu výstupu - viz VW na Slovensku, ale zase Nokia v Rumunsku ...
Takže snad si ČD spočítaly všechna pro a proti, protože cena není vždy to nejlepší kritérium.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.