..: PESA zahájí testy motorové jednotky LINK II pro České dráhy :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Bydgoszcz/Cerhenice — Polský výrobce PESA Bydgoszcz dokončil první exemplář motorové jednotky nové generace LINK II. Prvním zákazníkem s objednávkou na 31 dvoudílných jednotek se staly v březnu minulého roku České dráhy, pro kterého je vozidlo označené řadou 844 určeno. Během čtvrtka 10. května byla jednotka přepravena z Polska přes Lichkov do Velimi, kde se na cerhenickém Železničním zkušebním okruhu podrobí v nadcházejících týdnech zkouškám. Podle drah by měla být do provozu nasazena během letošního podzimu - např. na trati Plzeň - Domažlice mají LINKy kompletně pokrýt provoz regionálních spojů. Kromě Českých drah objednal 12 jednotek LINK II také německý dopravce Regentalbahn pro provoz na východě Bavorska.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.05.2012 (14:57)  
Michal Jaroš: No tak agresivně rozhodně vypadá. Ale kupříkladu mně se tohle právě líbí...

Mimo to mě těší (jak už zde bylo zmíněno), že je to snad první vozidlo, na které ja Najbrt aplikován s rozmyslem a s citem - škoda, že to přišlo tak pozdě...

Jinak doufám, že se negativní názory na polskou techniku v tomto případě nepotvrdí, a že na našich regionálních tratích budeme mít brzy moderní a spolehlivá vozidla!
11.05.2012 (14:18)  
Ačkoli se mi ten design osobně moc nelíbí, příjde mi to takové strašně robustní, velké, agresivní, tak jsem rád, že se na české koleje dostane konečně nějaké jiné nové regionální vozidlo, které není z produkce Škody Transportation. Těší mě, že se i do regionálních jednotek dávají oddíly první třídy, těším se na fotky interiéru.
11.05.2012 (13:25)  
Mě se docela líběj. Rozhodně lepší než regiopšouky. Snad tam budou rozumné stolky a zásuvky.

Ještě zařídit aby i k nám jezdili vlaky v lidsky použitelných časech a za cenu ne 2x vetší než autobus, konečně zprovoznit opuštěné nádraží v centru města a bude to. Pohádka jak z jiného světa, snad se toho někdy dočkám...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
11.05.2012 (12:05)  
Design je hodně subjektivní věc. Mě se naštěstí tahle jednotka hodně líbí. Působí na mě svěže a moderně. A věřím tomu, že vedle toho, co tu máme, bude sakra moderní.
11.05.2012 (12:00)  
Všechno je to o penězích a o naftě. Ona naftová lobby se už postará, aby kdo chce jezdit, platil jí. Jsem zvědavý, jak zatočí s elektromobilama.
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2012 (11:35)  
Honza > naopak, hybridni kolejova vozidla vychazi technicky mnohem lepe, nez gumokoly. Presto se gumokoly vyrabi a vlaky nikoliv => problem to neni technicky ani ciste ekonomicky, ale pravdepodobne byrokraticky.

Jak jinak si napriklad vysvetlit, ze je na porizeni levnejsi vlak, ktery si veze dieselovy motor, alternator a elektromotor, nez vlak, ktery prvni dve jmenovane casti ve sve vybave nema a na strese ma navic smetak?
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
11.05.2012 (11:30)  
Vypadá festovně

Při 84 t musí být...
registrovaný uživatel Keprt 
11.05.2012 (11:26)  
M 474 003: jediné masově rozšířené hybridní jednotky jsou variace na téma BGC od Bombardieru Crespin jezdící u SNCF. Já této skutečnosti rozumím tak, že hybridy jistě mají své (dostatečně zřejmé) výhody, ale i nevýhodu ve vyšší ceně, komplikovanosti konstrukce a hmotnosti (což spolu vše samozřejmě těsně souvisí). Vysvětlení, proč se kromě SNCF jinde neprosadily, lze hledat:
a) žádná jiná železniční správa nemá vozební ramena, kdy by hybridy využila
b) žádná jiná železniční správa nemá tak prozíravé a osvícené úředníky, kteří by výhodnost hybridů odhalili
c) žádná jiná železniční správa nemá tak dobré vztahy s dodavateli vozidel jako SNCF
d) výše zmíněné nevýhody hybridů nevyváží "nesprávnost a škodlivost" ježdění dieslem pod dráty
11.05.2012 (11:02)  
Borecek 13: Hm, ať žijou předsudky. Je pravda, že za socíku nebylo polské strojírenství nic moc, ale jaksi jsme přes dvacet let dále a zatímco u nás se produkují hyperuniverzální Elefanty, Regionovy a další překopávky, v busech zase SOR a kooperační Irisbusy, tak v Polsku se výroba dost pohnula, Pesa vyvíjí jeden typ za druhým a třeba autobusy Solaris se vyváží po celé Evropě včetně Něměcka, Rakouska a Švýcarska - a jsou opravdu technicky špičkové.

Uvidíme jaký bude Link, co se týče vzhledu, za dva roky po tom ani pes neštěkne (když si lidi zvykli na škatule typu peršing a přijali je)
11.05.2012 (10:34)  
Honza
Takže místo hybridních jednotek raději klasické soupravy a přepřehy, nebo jízda pod drátama na naftu, nebo jako nejlepší řešení přestupování a ujíždění přípojů?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko