Bydgoszcz/Cerhenice — Polský výrobce PESA Bydgoszcz dokončil první exemplář motorové jednotky nové generace LINK II. Prvním zákazníkem s objednávkou na 31 dvoudílných jednotek se staly v březnu minulého roku České dráhy, pro kterého je vozidlo označené řadou 844 určeno. Během čtvrtka 10. května byla jednotka přepravena z Polska přes Lichkov do Velimi, kde se na cerhenickém Železničním zkušebním okruhu podrobí v nadcházejících týdnech zkouškám. Podle drah by měla být do provozu nasazena během letošního podzimu - např. na trati Plzeň - Domažlice mají LINKy kompletně pokrýt provoz regionálních spojů. Kromě Českých drah objednal 12 jednotek LINK II také německý dopravce Regentalbahn pro provoz na východě Bavorska.
Zdroj: České dráhy
Mimo to mě těší (jak už zde bylo zmíněno), že je to snad první vozidlo, na které ja Najbrt aplikován s rozmyslem a s citem - škoda, že to přišlo tak pozdě...
Jinak doufám, že se negativní názory na polskou techniku v tomto případě nepotvrdí, a že na našich regionálních tratích budeme mít brzy moderní a spolehlivá vozidla!
Ještě zařídit aby i k nám jezdili vlaky v lidsky použitelných časech a za cenu ne 2x vetší než autobus, konečně zprovoznit opuštěné nádraží v centru města a bude to. Pohádka jak z jiného světa, snad se toho někdy dočkám...
Jak jinak si napriklad vysvetlit, ze je na porizeni levnejsi vlak, ktery si veze dieselovy motor, alternator a elektromotor, nez vlak, ktery prvni dve jmenovane casti ve sve vybave nema a na strese ma navic smetak?
Při 84 t musí být...
a) žádná jiná železniční správa nemá vozební ramena, kdy by hybridy využila
b) žádná jiná železniční správa nemá tak prozíravé a osvícené úředníky, kteří by výhodnost hybridů odhalili
c) žádná jiná železniční správa nemá tak dobré vztahy s dodavateli vozidel jako SNCF
d) výše zmíněné nevýhody hybridů nevyváží "nesprávnost a škodlivost" ježdění dieslem pod dráty
Uvidíme jaký bude Link, co se týče vzhledu, za dva roky po tom ani pes neštěkne (když si lidi zvykli na škatule typu peršing a přijali je)
Takže místo hybridních jednotek raději klasické soupravy a přepřehy, nebo jízda pod drátama na naftu, nebo jako nejlepší řešení přestupování a ujíždění přípojů?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.