..: LEO Express převzal od výrobce první jednotku FLIRT :..

LEO Flirt, foto: LEO Express Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.

Economy třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Business třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Premium třída, LEO Flirt, foto: LEO Express

Zdroj: LEO Express, Stadler Rail


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.2.2012 (15:19)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel KarelF 
15.02.2012 (2:49)  
technicky nevím a tak nebudu komentovat. Jako cestující na mne vlak zapůsobil dost depresivně. Barvy jsou strašně tmavé a zřejmě bussines třída na mne působí jak rakev z venku. pokud bych do toho sedl bylo by mé přání co nejrychleji dojet a vypadnout. Nevím kdo navrhl barevnost vlaků, ale černý venek tmavý vnitřek na mne osobně nepůsobí nijak dobře. hezký den K.
registrovaný uživatel tarten 
14.02.2012 (18:10)  
Z jiného soudku:
Komupak asi dnes vlastně patří LEO Express? Donedávna patřil 100% AAKON Capitalu, jehož jediným akcionářem byl Leoš Novotný ml. Od loňského dubna je ale kapitál navýšen ze 2 MKč an 122 MKč a údaje o vlastníkovi byly v obchodního rejstříku zrušené. Může to ještě být RAPID Express B.V, se sídlem Strawinskylaan 411, 1077XX Amsterdam, Nizozemské království, ale už také nemusí.

Opakuji svůj názor, že společnosti se skrytým vlastnictvím by neměly mít přístup k výběrovým řízením pořádaným státem nebo samosprávou. Např. těch na provozování drážní dopravy v rámci ZDO, jako třeba Praha - Ústí nad Labem - Děčín/Cheb.
registrovaný uživatel tarten 
14.02.2012 (14:17)  
Petr budvar: Hm, tak to jezdí na glajchštróm...

Pochopitelně, na co jiného do Ostravy (když se šetří na flexibilitě). Ale neuniklo vám, že na vexlštróm to (=Flirt obecně) nějakého berana už má?
12.02.2012 (10:30)  
Nechápu, co to tady pořád melete. Tento vlak je vyroben v Polsku, některé jeho části (hliníková karoserie) zase v Maďarsku, jiné díly zase ve Švýcarsku či Německu. O tom to není. Důležité je výsledek: krásný interiér a jak Leo slibuje, snad i díky nižším nákladům i výrazně nižší cena jízdného. A o tom to je, budou-li v zisku, tyto soupravy se na trati udrží a přibudou i další. Raději pojedu v této krásné tramvaji, než v pendolínu, které si na sebe nevydělá ani polovinu svých nákladů!! Vloni byly náklady pendolín 800 mil Kč, příjem z jízdného jen 300 mil Kč! Jak dlouho budou pendolína na české železnici? Do doby než přijde nový management, který se jich elegantně zbaví. Díky za každý ziskový stabilní projekt, který pomůže změnit českou železnici! Já držím Novotnému palce, má vkus a určitě ví, ne neprodělá!!
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.02.2012 (0:25)  
-> Pazzy: No, zřejmě jsem tě asi nepochopil.
K té IKEI - díky za info, nevěděl jsem to. A jak jsem zjistil, je ovládaná také nizozemskou společností INGKA Holding B.V. Potom ovšem mluvit o IKEI jako o švédské firmě lze možná jen z nostalgie, jinak je to dneska prostě nizozemská firma jak řemen :)
registrovaný uživatel Pazzy 
10.02.2012 (23:27)  
LuxianTys mě vůbec nepochopil. Nečerti se, vzal sem si tě jako "hlavního", protože jsi byl nejvíc vidět :-)
Je to asi tak, že ten vlak se celý neudělá ani v tom Švýcarsku. Takže se geograficky maximálně smontuje ve Švýcarsku. Ale třeba ta Škodovka se montuje i v Číně, Indii, snad Řecku a dalších místech. Já třeba donedávna měl mobil "made in Denmark" a taky jsem neříkal, že Siemens je Dánský. Ale já chápu, je to samozřejmě pro lepší pocit. Ale počkej, až budou lidi nadávat na ty "švýcarské" sedačky (třeba nebudou) a ony to budou borcady "od nás". Nebo nadávat na vrzající spoje, to bude zase polský problém...
BTW víš, že IKEA, má sídlo v Holandsku?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.02.2012 (22:45)  
-> Pazzy: Když už jsi se rozhodl ten svůj příspěvek směřovat primárně ke mně, tak bych ti v tom případě nejdřív doporučil ještě jednou a pořádně přečíst to, co jsem k té tématice sem napsal. Pak možná zjistíš, že "národnost" neřeším, řeším geografickou příslušnost. A ta vždy nějaká bude, dokud státy budou existovat. A Stadler prostě švýcarský je, takže z mého pohledu Novotný hovoří jen prostý fakt. Kdyby naopak říkal, že kupuje polské vlaky, tak bych slovy Klause musel nesouhlasně vrtět hlavou. To, že to LE ještě rozšiřuje na slogan "švýcarská kvalita", to už je samozřejmě marketingový tah, nicméně to nic nemění na zemi původu výrobce.
A kdybych posuzoval výrobek podle místa výroby a ne podle značky, pak bych dnes asi dle všeobecného mínění nemohl koupit nic, protože jak známo, čínské zboží se nevyznačovalo moc velkou kvalitou a dnes se skoro všechno vyrábí v Číně a světe div se, ono to přesto na kvalitu často nemá žádný vliv. Jak je to možné? Protože právě díky značce má člověk víceméně jistotu, že bude určitý standard kvality zachován, protože renomované značky si tu kvalitu prostě ohlídají. A proto jsou také renomované.
Tudíž je naprosto nepodstatné, jestli jsou ty Stadlery vyráběné v Polsku nebo třeba v Tramtárii, značka Stadler díky svému renomé zajišťuje to, že to bude s vysokou pravděpodobností kvalitní výrobek.

Poznámka na závěr: Když to tedy tak některým trhá uši říkat o firmě, že náleží k té a té zemi, tak si to nahraďte nějakými nižšími územními celky. Co třeba kalifornský Apple? Nebo Bussnangský Stadler? Takhle je to už v pořádku? Zřejmě ano, protože asi nikoho nenapadne namítnout, že třeba taková Škoda není Mladoboleslavská ale Wolfsburgská… holt v příslušnosti k nějakému městu tam není ta národní konotace, která díky častému ztotožňování národu se státem a následnému emočnímu náboji vyvolaném vlastním ztotožňováním se s národem tak některé dráždí, takže se nad tím nikdo nepozastaví…
Stačí upustit od těch dodatečných emocí, které se každému vyrojí, když se vysloví název nějakého státu (protože každý si ho hned spojuje s určitým národem) a hned uvidíte, že se dá na věc dívat nezaujatě a z nadhledu.
registrovaný uživatel Pazzy 
10.02.2012 (17:33)  
Luxian a další Celá tato tematika je jasnou ukázkou brandmakingu velkých firem. Úplně ukázkově. Dřív (před 50+ lety) všechny firmy vyráběli většinou z místních zdrojů (ale taky ne ze 100%. Komunisti si vymysleli úžasný pojem národní stříbro, aby lidi věřili velkým značkám a teď za to považují ledacos...
No a dnes, kdy je svět provázaný naprosto bezprecedentně v naší historii, přestává slovo "národní" podnik odůvodnění. Příkladů tady bylo spoustu. Já ještě jeden přihodím. VW brok se dělal v Mexiku a prodával na Americký trh. Teď jste Američan, víte o německé kvalitě a preciznosti a tom, jací jsou "mexíci" flákači. Koupíte si Německé nebo Americké auto? Teď jste marketingová firma, co napíšete na reklamu? No samozřejmě německé, prostě se to lidem musí vnutit reklamou a PR. Proto je tu "Czekia", proto se LE snaží prosadit "švýcarskou" kvalitu. Proto si apple zakládá na kvalitě a americkém původu... Myslím, že nemá cenu to řešit. Prostě to tak je, a naše nazírání na "národnost" značky je silně pokroucená marketingovými bohy :)Možná brzo ztratíme tuto ideu národních značek, ale budeme chápat opravdu značky jako značky, možná jako značky z různých závodů...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.02.2012 (0:31)  
-> M: Tojo, fabrika je česká, ale patří francouzsko-japonskému konglomerátu ;)
registrovaný uživatel M 
09.02.2012 (22:52)  
Luxian - asi souhlas. Jenze pozor, to geograficke hledisko prave nahrava tomu, ze TPCA bude taky ceska - i kdyz v ni "zije vetsina Indu":-)
Proto jedinej moznej vseobecnej souhlas je, ze fabrika je ceska (pokud je v Cesku). Firma je takova, jakou ji kazdej chce.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko