Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
Sedadla v nejnižší třídě mi připadají na dálkovou trasu příliš úzké, příliš vedle sebe s jednou úzkou opěrkou ruky. Tvarování hlavové opěrky mi připadá, že bude u vyšších postav nepříjemně v kolizi s rameny.
Výsledná podoba jednotky v provozu ukáže, :-).
Teď zbývá, aby MD ČR dokopalo osobní dopravce na síti SŽDC k určité podobě vzájemného uznávání dokladů, aby na hlavním tahu mohla cestovat i babička o holi, která není kovaná v internetových objednávkách...
Věc, která by mě vadila asi nejvíce jsou výrazné boční opěrky hlavy, které osobně moc rád nemám, málokdy sedím rovně uprostřed sedadla. Navíc většina opěrek, které jsem potkal je umístěna moc nízko, tudíž překáží ramenům..
Docela by mě zajímal prostor na nohy v economy třídě, z fotek není moc patrný.
RJ přesně tolik prostoru pro nohy nabízí ve svých čtyřmístných kupé, které prodělaly rekonstrukci před 10 lety, takže nic moc nového pod sluncem. Každopádně u ČD nic podobného nenajdete.
Zdalipak tahle věc bude mít zlatý sběrač?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.