..: Koridor do Chebu se rozpadá, spor o reklamaci skončil u soudu :..

Jednotka 680 v čele vlaku SC 502 Pendolino do Fr. Lázní, foto: Daniel Houdek (Hodan66) Kozolupy — Poměrně nedávno nově otevřený koridor z Plzně do Chebu trápí vážné problémy. U železniční stanice Kozolupy se sesunul několik metrů vysoký násep a došlo ke zvlnění kolejí. Zemina navíc tlačí na zdejší silniční podjezd, jenž tento tlak neunesl a začal se rozpadat. Veškerý provoz je veden pouze po jedné ze dvou traťových kolejí a maximální rychlost je omezena na 50 km/h. Za vše může dle posudku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) špatně zpracovaný projekt a nekvalitní práce stavebních firem. Jak uvedl Jiří Martínek, náměstek GŘ SŽDC pro modernizaci dráhy, celé dílo bylo reklamováno již před několika měsíci; obě společnosti, SUDOP a OHL ŽS, které se na stavbě podílely, však jakékoliv pochybení zásadně odmítají.

Spor proto skončil u soudu, který celý případ nyní prošetřuje. Zároveň bylo vydáno předběžné opatření, které nařizuje firmě OHL ŽS trať opravit, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti a životů cestujících. Společnost se však proti tomuto rozhodnutí odvolala. Oprava trati za více než třináct miliard začne na jaře a bude stát několik desítek milionů korun.

Tento úsek trati je součástí III. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Mostů u Jablunkova do Chebu. Podle vyjádření SŽDC by měla být většina staveb západní části koridoru v úseku Praha – Plzeň – Cheb hotova do roku 2015. V současné době probíhá taktéž realizace související stavby Průjezd Plzní, v rámci níž bude v první etapě (dokončení v září 2013) modernizováno kolejiště žst. Plzeň směr Domažlice a Cheb, v druhé etapě (dokončení 2014) pak kolejiště směr České Budějovice a Praha. Samozřejmostí budou nová nástupiště či informační a řídící systémy.

Dlouhé diskuze se vedou také na téma propojení koridoru z Chebu dále do Německa. Tuto trasu dříve využívaly vlaky kategorie EuroCity jedoucí z Prahy do Norimberka a Mnichova, z nichž jmenujme například EC 50/51 Karlštejn. SŽDC je prý ke stavbě připravena, zdržení vzniká na německé straně. Ministerstvo dopravy nyní o řešení situace jedná. Pokud by nakonec k propojení koridorů došlo, mohli bychom se dočkat znovuzavedení vlaků vyšší kvality i v této relaci, což by bylo jistě přínosem pro obě strany.

Zdroj: TN.cz, České noviny


Dominik Jaroš | 6.1.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.01.2012 (22:22)  
Jugy: To sice máš pravdu, že nesouvisí. Ale pokud je jízdní doba po starý infrastruktuře 3x delší než dálkovým autobusem, tak je maximálně nerentabilní mít tenhle spoj.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
06.01.2012 (21:59)  
Pro zavedení vlaku vyšší kvality je podmínkou rekonstrukce trati v parametru koridoru? Tyhle dvě věci spolu zas až tak moc nesouvisí. Pokud bude vůle na obou stranách, EC vlaky můžou začít jezdit i po nerekonstruované trati.
registrovaný uživatel gribik  mail  
06.01.2012 (21:58)  
a zase nikdo nemá odpovědnost.... firma udělá nekvalitní práci, ale striktně odmítá odpovědnost. To v tomhle státě fakt už nic nefunguje... :-(
registrovaný uživatel SergeS 
06.01.2012 (21:22)  
Borecek 13: No pozor, ale stalo se něco dřív nevidaného ... to neopravují jako vícepráce za další peníze, ale už blbnou se soudy a reklamacemi ... Je to snad DRUHÁ reklamace státní zakázky, vedle reklamace D47 - to už jen tak snadno pod povrch nezmizí

PS. Tím neříkám, že to zvládnou (budou chtít) dotáhnout do konce.
06.01.2012 (21:12)  
A stane se co? Vůbec nic! Ta banda tzv.podnikatelů která si rozdělila státní peníze do vlastních kapes a nepoužila je na stavbu je naprosto v poho. Kdyby náhodou někdo do toho rejpal víc,nebude pro ty lumpy propojené do všech sfér včetně podsvětí, problém ho umlčet.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko