..: Koridor do Chebu se rozpadá, spor o reklamaci skončil u soudu :..

Jednotka 680 v čele vlaku SC 502 Pendolino do Fr. Lázní, foto: Daniel Houdek (Hodan66) Kozolupy — Poměrně nedávno nově otevřený koridor z Plzně do Chebu trápí vážné problémy. U železniční stanice Kozolupy se sesunul několik metrů vysoký násep a došlo ke zvlnění kolejí. Zemina navíc tlačí na zdejší silniční podjezd, jenž tento tlak neunesl a začal se rozpadat. Veškerý provoz je veden pouze po jedné ze dvou traťových kolejí a maximální rychlost je omezena na 50 km/h. Za vše může dle posudku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) špatně zpracovaný projekt a nekvalitní práce stavebních firem. Jak uvedl Jiří Martínek, náměstek GŘ SŽDC pro modernizaci dráhy, celé dílo bylo reklamováno již před několika měsíci; obě společnosti, SUDOP a OHL ŽS, které se na stavbě podílely, však jakékoliv pochybení zásadně odmítají.

Spor proto skončil u soudu, který celý případ nyní prošetřuje. Zároveň bylo vydáno předběžné opatření, které nařizuje firmě OHL ŽS trať opravit, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti a životů cestujících. Společnost se však proti tomuto rozhodnutí odvolala. Oprava trati za více než třináct miliard začne na jaře a bude stát několik desítek milionů korun.

Tento úsek trati je součástí III. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Mostů u Jablunkova do Chebu. Podle vyjádření SŽDC by měla být většina staveb západní části koridoru v úseku Praha – Plzeň – Cheb hotova do roku 2015. V současné době probíhá taktéž realizace související stavby Průjezd Plzní, v rámci níž bude v první etapě (dokončení v září 2013) modernizováno kolejiště žst. Plzeň směr Domažlice a Cheb, v druhé etapě (dokončení 2014) pak kolejiště směr České Budějovice a Praha. Samozřejmostí budou nová nástupiště či informační a řídící systémy.

Dlouhé diskuze se vedou také na téma propojení koridoru z Chebu dále do Německa. Tuto trasu dříve využívaly vlaky kategorie EuroCity jedoucí z Prahy do Norimberka a Mnichova, z nichž jmenujme například EC 50/51 Karlštejn. SŽDC je prý ke stavbě připravena, zdržení vzniká na německé straně. Ministerstvo dopravy nyní o řešení situace jedná. Pokud by nakonec k propojení koridorů došlo, mohli bychom se dočkat znovuzavedení vlaků vyšší kvality i v této relaci, což by bylo jistě přínosem pro obě strany.

Zdroj: TN.cz, České noviny


Dominik Jaroš | 6.1.2012 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.01.2012 (16:04)  
AD ekoter:
Špatně a ještě hůře. Buď by se nosná deska rozlámala, nebo na dilataci vyšinula.
FRK
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
11.01.2012 (12:17)  
Lepší by bylo kdyby na mimisterstvu vytvořily skupinu zvanou Deutches machine worknunk, která by nezávisle kontrolovala stavby a hlavně dělaly by to namátkově a každá stavba by tím musela projít.:D by sme ani nemohly jezdit po dálniciích natož vláčkem do chebu a po tomto zemětřasu by se všichni páprdové musely schovat v JAR poněvadž bychom jim všichni chtěli rozšlapat čuni a pak je ještě počůrat za to jak oni nás pos***y!! čaute pánové hezký nový jahr!!
registrovaný uživatel M 
10.01.2012 (9:57)  
numo - to, co jsi napsal neni v rozporu s tim mojim, podle mne a souhlasim s tim, co jsi napsal
Cestujici - (spolu)odpovednosti toho zhotovitele zbavovat nechci. Jen proste neverim tomu, ze je to "prekvapeni" a ze o tom na SZDC nevedeli. MOZNA tento konkretni pripad je fakt jenom nejaka "vada", ale obecne to bude stejne jako na RSD. Ceny, kvalita, vsechno:-( Jedinej rozdil je mozna v tom, ze na SZDC neni blb, kterej by delal narozeniny na lodi za penize "pratel"...
09.01.2012 (18:59)  
Ad Jirka Panther: Pro me skoro zcela neznaleho stavby zeleznicnich trati: Kdyby se to postavilo jako pevna jizdni draha (ale kvalita telesa jinak stejna), jak by ta trat dopadla?
registrovaný uživatel Kakov 
09.01.2012 (17:35)  
Ad jirka Panter: tak ještě že si při svých častých jízdách do Prahy čtu a nepozoruji stavbu :-)

ale na špatné firmy by platil zákaz udělování zakázek ;-)

na špatné zaměstnance SŽDC a ŘSD zase trestní a majetková odpovědnost.....
registrovaný uživatel ivanp  mail  
09.01.2012 (17:00)  
Ad Jirka Panther: Stavební deník se vede povinně na všech stavbách. Tak to bylo, je a bude, protože je to uložené zákonem. Pracoval jsem jako stavbyvedoucí mimo jiné i na stavbě 4. koridoru takže o těchto věcech trošku něco vím. Jinak s vámi souhlasím ohledně hodnocení toho náspu. Při výšce 23 m a jeho "přilepení" na stávající násep se nelze divit, že se jim poněkud svezl. Ten most je tam také "skvostně" vyprojektovaný, viděl jsem fotky. Podle mého soukromého názoru chyba projektu spojená s laxností zhotovitele stavby - firma si řekla, že když je to tak vyprojektované, tak to tak uděláme a nebudeme si pálit prsty. Ad stavební dozor investora - no comment.
registrovaný uživatel Alex7 
09.01.2012 (16:51)  
Zlaté české ručičky
09.01.2012 (13:56)  
Ad Karel Kovařík: Zdice - Holoubkov. V průměru jednou za měsíc jedu do Prahy a obvykle mám obavy, kde "budu zvracet" (Černí baroni). Na několika místech přeložek se odehrávaly drobnosti, které se dají spravit nadvakrát podbíječkou - jako sníh v náspu, mizerně zhutněný úsek za mostem apod. Ovšem násep pod Štěpánským rybníkem před Mýtem - to bylo obzvláště nechutné sousto na blití.

Při pohledu z rychlíku aspoň násep za mostem u Stašova vypadal, že byl vybudován na 90% dle předpisů. Jeho velikost zřejmě vzbuzovala respekt a nikdo si nedovolil udělat nějaké prasárny.
09.01.2012 (13:56)  
M: Ano, je za to spoluodpovědný i stavitel. Nakonec v českých zákonech je zakotvena povinnost předcházet škodám.
Tím nezpochybňuji, že hlavní vinu má objednatel, který si vymýšlí blbosti.
09.01.2012 (8:20)  
M: Neverim, ze v zadani byla umyslne napsana chyba, aby to stavitel moh nejak vojebat. Zrovna tak neverim, ze je spatne zpracovanej projekt. To sou veci, ktery sou cerny na bilym a neverim, ze by si to nekdo dovolil (i kdyz...). Spis verim tomu, ze se dohodli, ze to vojebou nekde na materialu, usetreny prachy si rozdelej, nikdo nic neuvidi a kdyz to nespadne, tak se v tom nikdo vrtat nebude...
Takze podle me odpovednost na SZDC pada jen pokud bylo spatne zpracovany zadani. Jinak je vina 100% na projektantovi a/nebo na staviteli, bez ohledu na to, jestli nekomu zaplatil, ze nic neuvidi nebo ne.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko